kinderwagen tweeling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SoInLove, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag mij af wat voor kinderwagen het handigste is voor een tweeling? Welke wagen hebben jullie en wat zijn voor,- en nadelen. Ik vind 2 naast elkaar er gezelliger uitzien, maar mijn man zegt dat we daarmee niet normaal door winkels kunnen lopen (met smalle gangetjes). Wie weet raad?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wij hebben via mp deze Koelstra Twin flexxo kunnen overnemen voor een heel mooi prijsje.
    Wij moesten, van 1 naar ineens 3 kinderen, ook een grotere auto aanschaffen en nieuwe kunststof kozijnen voor de grootste kamer van het huis. Ik wilde geen honderden euro's uitgeven aan een tweedehands kinderwagen want de betere merken zijn al snel nog zeker 500e op mp.
    Ik vind deze wagen erg mooi en vooral met de twee reiswiegen, met luchtbanden en hij rijdt echt heerlijk soepel. Hij past heel makkelijk door onze standaard voordeur, daar was ik eerst wel bang voor en dus ook in alle winkels. Ik heb wat meetwerk gedaan :p Hij is vrij compact en daardoor zijn de reiswiegen ook wel smaller. Vrees dat de kindjes er redelijk snel zijn uitgegroeid. Dat is dan wel het nadeel. En op dit type kan geen maxicosi worden geplaatst, dat besefte ik me eerst niet en vind ik nu ook wel een nadeel.
    De duurdere merken hebben die opties wel. Wellicht dat ik de komende maanden nog even wat speurwerk op mp verricht en alsnog zwicht voor een andere wagen waar wel maxicosi op kan ;)

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

De opties zijn eindeloos wat betreft wagens, zeker als het budget niet uitmaakt ;)

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Wij krijgen geen tweeling maar 2 kindjes achter elkaar.
    En we gaan waarschijnlijk voor de bugaboo donkey.

Ik vind het belangrijk dat het zitje naar je toe kan ivm prikkels.
    en bij weinig wagens kan dat helaas

5. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    wij hebben via mp de donkey gekocht ook omdat hij naar je toe kan. vond naast elkaar weinig keus trouwens.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben ook de bugaboo donkey en vind het een geweldige wagen. De opties zijn eindeloos. Door de smalle gangetjes valt trouwens mee, ik kom zelfs de kruidvat door.

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hulde aan jou kruidvat.. ik kom er met mn Nuna pepp nog niet door :eek:

8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    ook hier de bugaboo donkey twin. Erg fijn. Rijd soepel en kan maxicosi op, maar ook kinderwagen zitjes voor later. Nadeel vind ik dat ik niet makkelijk even naar de winkel kan in de stad. Maar goed, daar heb ik toch de tijd niet voor ;)
    Ik ben klein en niet zo sterk, kan hem prima inklappen en in de auto kwijt. Hebben ford c-max.
    Probeer wel even of je de wagen in de auto kwijt kunt, welke het ook word.

9. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    ik heb de oystermax besteld. wel dus onder elkaar maar ik kom amders zelfs me eigen gang niet in zon smal is ons huis.
    keek eerst voor de icandy peach maar die vond ik net te duur

hoe die bevalt moet ik dus nog zien:D

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de donkey, voor mijn jongste en mijn neefje die ik 4 dagen per week opvang, zij schelen 4 maandjes. Handig vind ik dat hij van duo naar mono kan (dus op de drie dagen dat mijn neefje hier niet is, heb ik geen dubbele kinderwagen), en naast elkaar vind ik prettiger, vervolgens kunnen de zitjes naar mij toe, ook erg fijn! Hij is super wendbaar en niet bizar breed (74cm in duo-stand), daardoor is manouvreren door winkels prima te doen. Ik vind het niet lastiger dan met de kinderwagen die we voor de oudste hadden (cameleon).

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Laat je het weten? ik zit er ook aan te denken

12. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28

haha ja maar denk dat je hem eerder moet bestellen dan dat ik hem heb uit heb geprobeerd maar voor de prijs hoef je het niet te laten... veel voor redelijk weinig..

13. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het budget is niet geheel oneindig. We hebben nu gekeken voor een Topmark Toppi2, heeft iemand die toevallig al in gebruik? Die hebben we gezien bij Prenatal en kan gebruikt worden tot leeftijd van ongeveer 3 jaar, 15 kg. Ook marktplaats heb ik al afgespeurd, ben nog niet echt iets tegen gekomen de meeste tweelingwagens stonden al gereserveerd. We hebben gelukkig nog tijd om rond te kijken. Misschien kunnen we een bugaboo donkey overnemen, van kennissen van mijn schoonzus. Mijn man twijfelt nogal over de kinderen naast elkaar.

14. mariek29

mariek29 Lid

27 jun 2007
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Wij hebben de Joolz Geo twin gekocht. Superpraktisch want schuin boven elkaar en rijdt heel soepel. Hij is net uit dus je ziet hem nog niet op straat.
    Wat ik ook heel handig vindt is dat je deze tot eenling wagen kan maken want dan kan je er een in de draagdoek dragen (of je partner).

Succes met je keuze!

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Toppi leek mij ook wel wat.
    Maar in t echt viel hij toch wel tegen
    vond de wieg zo klein

16. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Als onze 3e geboren word is onze zoon 2 jaar. Die gaat nog eel even in de kinderwagen mee. We haddan torn onze zoon geboren werd en onze dochter toen 2,5 was een koelstra buggy gekocht waar ze achter elkaar zitten met een babynestje. Dit is me toch niet zo bevallen. Ik heb me er wel mee gered maar wil als de baby er is de buggy verkocht hebben en zit te kijken voor een abc zoom. Deze wagen kan ook voor een tweeling.

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    wij hebben een EasyWalker.. In de praktijk moet het nog maar uitwijzen... ;)

Ik vind het iig gezellig als de kindjes naast elkaar zitten, ipv boven elkaar of voor elkaar.

Ik vond de bugaboo gewoon te duur...

18. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Easy walker heb ik net op internet gezien, ziet er mooi uit. Kunnen er ook maxi cosi's op? Kon ik er uit de advertentie niet uit halen.

19. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Wij hebben hier een abc zoom. Ik vind vooral de echte kinderwagenbak fijn ipv een reiswieg. In gebruik ook erg handig. Rijd erg soepel.
    Niet erg duur in aanschaf en ook maxicosi's kunnen erop met adapters.

Erg leuk ook nu ze groter zijn dat je ze alle kanten op kunt zetten.

Als je deze wagen tweedehands koopt let dan op het voorframe dat is een zwakke plek bij de oudere modellen.

20. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    #20 Doornroosje1987, 24 jan 2015
    Laatst bewerkt: 24 jan 2015
    Wij gaan voor de Bugaboo Donkey Twin! :)
    Deze is qualitatief erg goed en helemaal niet zo breed.
    Persoonlijk vinden wij het ook wel het leukste als de kindjes naast elkaar zitten (of als ze wat groter zijn tegenover elkaar, dat kan ook bij deze!)en niet onder elkaar of achter elkaar. Bugaboo heeft ook leuke kleurkeuze, wij gaan voor de zachtroze/zachtblauwe voor onze jongen&meisje tweeling :) Het enige wat wij als nadeel zien is de prijs..maar ze zijn wel goed te verkopen op Marktplaats iig. Je gebruikt de wandelwagen toch een hele poos dus dan zou ik iig wel iets 'stevigs' kiezen waar je ook 100% blij mee bent.
    Ik zou zeker in winkels kijken en ermee rondlopen, dan merk je toch het beste wat bij jullie past!

Deel Deze Pagina