We komen er maar niet uit.. Man neigt meer naar Noël en ik meer naar Yannick (uitspraak jan-niek). Daarom graag jullie mening .
Yannick! Vind ik een leuke stoere naam, maar zou hem dan wel uitspreken als Jan-nik. Noël vind ik een beetje meisjesachtig (al weet ik dat het een jongensnaam is!) en dus minder stoer.
Gestemd op Noël, maar had eigenlijk 'anders' moeten kiezen. Ik koos Noël omdat ik Yannick niet mooi vind: te onduidelijk in uitspraak (ik zou dit nooit als janNIEK uitspreken maar als janNIK) en met uitspraak janNIEK te vrouwelijk. Janiek/Janniek en Jannike vind ik toffe meisjesnamen, dus deze klank voor een jongen vind ik vreemd. Als janNIK uitspreken vind ik het mooier, maar dat lees niet iedereen dus zo in Yannick/Jannick. Dan dus maar Noël omdat die wel duidelijk is. Duidelijk voor een jongen en duidelijk in uitspraak, en een 'mannelijkere' klank. Maar deze naam vind ik dan weer wat plat klinken, en ik denk altijd 'nou wel', zo van: 'nu (lukt het) wel'. Andere Franse namen die ik dan mooier vind en waar ik eerder voor zou kiezen dan voor Yannick of Noël: Emile / Émile Thibault Mathis Léon Rémi / Rémy Valérian Maxim(e) Loïc Maël Roch Florian Dorian Gilles Jules Bastien Sébastien Christophe Julien Louis Maurice Timothé Xavier Matthieu René Lucien Fabien Henri Léandre Gaël Elouan Louan, Loan Sylvain Florent Maxence Emilien / Émilien Josué Noé Yves Thierry Raoul Raphaël Raymond Yann Odilon Erwan Jonathan Ruben Thomas Simon Olivier Matthias Félix Arthur Victor
Mijn tweede naam is Noël (ja ik ben een vrouw) Ik ben vernoemd naar mn vaders oma die op kerst geboren was maar mn ouders vonden haar naam niet mooi genoeg om me daarnaar te vernoemen haha, lekker creatief. Anyway vind ik de klank van Noël mooier, maar als je verder niks met kerst hebt vind ik Joël nog mooier. Yannick vind ik lelijk.
Pff beide namen zijn het ook nog niet voor mij.. De wow factor ontbreekt. Over een hele andere boeg. De naam Mikai, leuk of niet leuk?
Inderdaad een andere boeg, maar ik vind Mikai meer een merknaam of zo, sorry Wel leuker dan Yannick en Noël.