Tot 3 jaar geleden heb ik een eigen paard gehad, daardoor ging sporten als vanzelf. Ik had regelmatig les en trainde tussen mijn lessen door ook fanatiek. Nadat ik mijn paard heb moeten laten inslapen een tijd een bijrijdpaard gehad en daarnaast 2x in de week een groepsles bij de sportschool. Door corona gestopt met de groepslessen en het paard werd helaas verkocht. In de tussentijd een tweede kindje gekregen en door verschillende klachten tijdens en na de zwangerschap is het sporten helemaal stil komen te liggen. Ik vind het tijd om weer wat te gaan doen, mijn conditie is belabberd en mijn buik lijkt nog steeds een beetje zwanger. Ik ben nu in november weer begonnen met de groepslessen die ik in het verleden ook deed maar ik kan nog steeds de motivatie niet vinden en ga dan ook vaker niet dan wel (soms met goede reden, soms omdat ik gewoon geen zin heb). Ik vind gaan sporten na het eten ook niet fijn, heb dan vaak last van mijn darmen. Maar nu met 2 kinderen is het niet handig om pas na het sporten te gaan eten. Hoe doen jullie dit? En tips voor een andere sport zijn ook welkom. Wie weet is er iets te vinden wat ik zo leuk vind dat de motivatie ook beter is.
Man en ik crossfitten, dat zijn inderdaad ook groepslessen. In het begin moet je er inkomen, maar daarna werkt het verslavend. We gaan. 2x per week. Tot het begin van de zwangerschap liep ik ook nog hard ernaast. Het crossfitten zelf heb ik tot 3 dagen voor de bevalling gedaan, zo verslavend is het. Wij hebben oppas als we gaan sporten. Soms eet zij met de kinderen en eten wij achteraan of soms na het eten, dan is het een kwestie van vroeg eten, zodat er nog 1,5 uur tussenzit.
Bedoel je met groepslessen paardrijden? Wat voor mij werkt is dansen. Ik volg nu klassiek ballet, moderne dans en Latin dance moves (latijn dansen zonder partner met een flink tempo) Je moet een sport vinden, wat je superleuk vind om te doen (anders hou je het nooit vol) En wat bij een extra stok achter de deur is: als ik een les mis, dan merk ik dat bij de volgende les. Qua eten: misschien vooraf iets lichts eten (bijv een boterham) en na het sporten je avondeten even opwarmen in de magnetron! En zoek een paard om ook voor te zorgen samen met een ander. Zo creëer je een verplichting, totdat het weer een gewoonte wordt.
Ik doe buitensport lessen (beetje bootcamp-achtig) bij mij in de wijk. Er zijn een heleboel lessen op verschillende tijden waarvoor ik me kan inschrijven en ik heb een strippenkaart. Dus het lukt me altijd wel 1x in de week te gaan. Daarnaast doen mijn man en ik aan hardlopen. Dus dan kunnen we ook gaan wanneer we willen. Soms nemen we de kinderen mee op de fiets. Toen ze kleiner waren fietste 1 van ons mee met de kinderen in de bakfiets en dan halverwege wisselen. Het is belangrijk dat je iets vind wat je heel leuk vind maar het moet wel haalbaar zijn. Ik vind het ook heel belangrijk dat mijn sport flexibel is en dichtbij Anders kan ik het nog zo leuk vinden, maar dan ga ik ook afhaken. Qua eten. Ik sport meestal om 19u savonds. We eten dan soep en een broodje vegaburger. Als ik thuiskom neem ik nog een flinke bak kwark. Het is niet ideaal, maar ik heb nog niks gevonden wat beter werkt voor mij.
Ik sport in de ochtend. Voordat ik onze zoon wakker maak. Van 6.45 tot 7.30. We hebben een sportkamer waar ik verschillende dingen kan doen ( kinderen sporten daar ook, dochter dansen/oefeningen en zoon meestal spinning en boksbal...maar op andere tijden.) Ik ga hardlopen op de loopband. Interval: meestal afwisselend gewoon tempo met sprinten. Deze tijd is zo heerlijk. Ik voel me de hele dag extra fit. Lekker ook op een lege maag. Ik drink van te voren wel een glas water. Eigen muziek of andere leuke dingen op tv erbij.
Ik loop sinds een week of 10 hard. Eigenlijk vind ik dat stom maar het is zo makkelijk om de deur uit te stappen en meteen te kunnen beginnen. Ik ben ook maar een half uur tot 3 kwartier weg, dat vind ik te overzien. Veel langer lukt me qua tijd ook echt niet. Deze week is mijn man weg, en oudste kan wel oppassen maar het werkt niet als hij de anderen op bed legt. Dus zodra de andere 3 om kwart voor 9 er in liggen ga ik alsnog naar buiten. Dat zou ik te laat vinden om nog naar een sportschool te rijden (minimaal 10 minuten rijden), uur sport en weer terug rijden. Met hardlopen ben ik half 10 weer terug. Dus het is niet perse omdat ik het leuk vind, maar wel de enige manier van flink bewegen die past bij mijn gezin en werk.
Leuk! We hebben een sporthoek in onze schuur, ook met een boksbal. En een gewichtenbank en een crosstrainer. Ik red het qua tijd alleen niet om dat voor mn werkte doen. Maar op zaterdag doe ik het ook weleens voor mn ontbijt. Alleen dat is dan wel rond half 9. Want zo vroeg op wil ik niet in mn weekend
Binnen sporten kan ik niet, vind ik echt waardeloos. Ik doe powerwalken (in een groep), 1x op woensdagavond, van 19-19.45 : dat is mn vrije dag, dus dan heb ik nog energie. En op vrijdagochtend van 9-9.45
Ik zou letterlijk flauwvallen als ik zonder ontbijt zou sporten. Ik zit sinds een paar weken op CrossFit, na zeker 15 jaar niet meer te hebben gesport en zelfs met 2 boterhammen en een banaan duizelt het me soms nóg. Maar dat kan natuurlijk ook komen door het gebrek aan spierkracht én conditie.
Ik sport maandagavond nadat de kids op bed liggen, woensdagochtend nadat ik de kids naar school heb gebracht (soms s'avonds als ik in de ochtend wat anders heb gepland) & daarna zaterdagmiddag of avond, afhankelijk wat we verder die dag doen. Voorheen deed ik aan (beach)volleybal op hoog niveau maar i.v.m. knieblessure moet ik daar nu gedwongen mee stoppen & ben ik sinds oktober op de wielrenfiets gestapt. In de aovonden is dit vooral binnen op de tacx en de woensdagochtend en zaterdagmiddag kijk ik naar het weer of ik naar buiten kan of dat het binnen is. Zonder sporten voel ik me een zoutzak & ik sport al sinds mijn 12e minimaal 3x per week dus voor mij is het een gewoonte en vind het vervelend als ik niet sport. Heb dus geen last van het motivatie probleem, dus daar geen tips voor..
Ik sport na het avond eten, dus pas rond 20 u. Of op mijn vrije middag/ochtend, en in het weekend. Mijn kinderen gaan naar school, dus ik heb wat meer eigen vrije tijd. Bijv. Op woensdag ben ik rond 12 u thuis van mijn werk en heb ik nog ca 1.30 uur tijd om even een rondje te hardlopen en even te eten voordat ik de kinderen moet ophalen. Met kinderen nog thuis sportte ik savonds en in het weekend. ik loop hard, fiets en zwem. In de winter loop ik het meest hard. Lekker buiten. Door weer en wind. Ik merk ook dat het leuker is als je vaker gaat (3x per week). Omdat het dan makkelijker is, je conditie beter is.
Ik heb nu sinds 3 weken het sporten ook weer opgepakt. Op dinsdag- en vrijdagochtend volg ik een groepsles trx van 09:00/09:30 uur. Er is ook een fitnessruimte bij, dus soms plak ik er nog een half uurtje cardio achteraan. Ik kan ook nog meedoen aan groepslessen fitnesschallenge (soort bootcamp) van 45 minuten, dus dat wil ik graag opbouwen om die dan er bij te doen zodat ik op 3 keer sporten kom. Mijn doel is onder een bepaald gewicht te komen zodat ik weer verantwoord op een paard kan stappen. Sinds onze oudste geboren is heb ik niet meer gereden, maar het blijft kriebelen!
Crossfit lukt mij ook niet op een lege maag hoor. Eigenlijk gaat dat bij mij sowieso 's morgens minder. Succes ontbijtrecept voor het sporten 's morgens is hier: 1 banaan, 1 avocado, 4 dadels andere zoetmaker, wat havermout, lijnzaad, chiazaad, haver-/kokosmelk oid en dat blenden. Gegarandeerd wat energie binnen, maar geen volle maag.
Dank voor alle reacties! Ik zie crossfit door meerdere genoemd worden, wat is daar anders aan dat een bootcamp of andere les bij een sportschool? De groepsles die ik nu volg is funxtion. Elke les ligt er een ander parcours van oefeningen klaar, bijv squats, lunges, sit-ups allemaal evt aangevuld met gewichten of bijv zo’n zware bal, maar bijv ook de battle ropes. Dan doe je 45 sec die oefening, 15 sec rust, weer 45 sec de oefening en dan 15 sec om door te schuiven naar de volgende oefening. Ik vind dat van de lessen die ze aanbieden een van de leukste, maar niet zo leuk dat het me op de moeilijkere momenten over de streep trekt om te gaan. Ik weet dat het mij heel erg zou helpen om samen te gaan maar heb niemand in mijn omgeving met wie dat zou kunnen dus ik moet inderdaad iets vinden wat ik zo leuk vind dat ik echt graag wil. Ik heb tijdens de eerste lockdown toen het sporten dus stopte een tijdje geprobeerd om hard te lopen. Dat vond ik niet onaardig, heel handig dat het zo flexibel in te passen was, maar voor mij wel erg weersafhankelijk. Nu vind ik het bijv te koud, in de regen is ook niet mijn ding maar dat is nog wel te plannen (het is vaak toch ook wel weer ff droog) en als het echt warm wordt zomers houd ik het ook niet vol, dat was ook het moment waarop die eerste lockdown het hardlopen weer stopte. Wat betreft het iets doen wat je dus echt leuk vind, dat was dus mijn hele leven al paardrijden. Ik denk dus ook regelmatig misschien moet ik weer een leuk bijrijdpaard zoeken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Want een echt leuk paard wat ook nog matcht qua dagen en niet te ver weg is, is tot nu toe niet voorbij gekomen. En ik ben de laatste keer dat ik gereden heb gevallen toen dat paard flink ging bokken, wel meteen weer opgestapt, maar ik merk dat dat toch ook wel meespeelt.
Met groepslessen bedoel ik een groepsles op de sportschool. Heb ook wel eens gedacht misschien moet ik anders om te beginnen weer op een manege gaan rijden, maar dat zie ik toch niet zo zitten, na 11 jaar een eigen paard.
Ik hardloop ook, juist omdat het zo makkelijk is en flexibel. Het is nu niet te koud, op regen kun je je kleden. Inderdaad alleen in de hitte kan ik ook niet lopen. Ik loop 3 a 4x per week. Ik heb ook een crosstrainer op zolder. Als het de hele dag regent of heel hard regent, ga ik daar op. En ik heb ook weleens geen zin, maar sporten is goed voor mn hoofd, ff leegmaken. En gezond. Dus ik ga toch altijd wel.
Herkenbaar verhaal. Ik haal uit niks anders zoveel motivatie als een eigen paard. Dus daarom hier weer flink aan het sparen voor een nieuwe. Ondertussen een bijrijdpaard en een loopclubje.
Crossfit is een combinatiesport van cardio, gymnastics en weightlifting en dat doe je net zoals bootcamp in een groep. Het grote verschil is volgens mij dat je ook veel met gewichten doet. Naast dat er ook veel oog is voor je techniek, doe je ook iedere les een wod (workout of the day). Met een hoge intensiteit doe je dan aan aantal oefeningen in een bepaalde tijd of juist is het de bedoeling dat je een aantal herhalingen doet. Het gaat hierbij ook om een stukje competitie binnen de groep, hoewel iedereen het ook op zijn eigen niveau doet. De gewichten kun je namelijk zelf aanpassen en ook binnen de oefeningen kun je schalen. Bijvoorbeeld een pull up kun je in ringen doen, met een elastiek in en rek of zonder elastiek in een rek. De trainer kijkt wat jij aankunt. Die hoge intensiteit van de wod en het steeds beter en sneller worden, maakt het verslavend.
Ik zwem met G op zondag (niet alle zondagen want dat slaapgebrek geintje gaat je niet in de koude kleren zitten). Maakt zij dr zwemuren naast dr zwemles en ik heb ook wat beweging. Paar kurken om voor haar (is nog bezig met a) en gaan met die handel. Al mag dat water van mij best wel wat graadjes warmer..brrrrr
Hier lid van de plaatselijke sportschool en aanvullend een abonnement bij Les Mills On Demand. Ik volg uiteraard het liefst lessen in de sportschool, maar met een baby is dat wat lastiger soms. En om het mij om het sporten gaat, zet ik regelmatig, nadat onze zoon heeft gegeten en lekker in ons bed ligt te spelen, een les op van LM en kom ik zo ook aan mijn beweging. Ik vind het ontzettend lekker om de dag zo te beginnen (ik start ergens tussen 7.30 - 8.15 uur afhankelijk van wat ik van te voren nog in het huishouden wil doen). Ik wissel body balance, grit en LM Tone af. En daarnaast heb ik een leuke 7 min workout gevonden, die doe ik 's avonds met mijn man. Ik volg graag bij de sportschool een highshape les op dinsdag om 8 uur, maar dat kan alleen als mijn man iets later kan beginnen, daarnaast 1x per grit en in het weekend bodypump. Veel succes!