Miracles in de MMM ivm te korte LF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miss Mommy, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    hee meiden,
    chantal, balen van ongi, maar fijn van verwijsbrief. die eerste keer gaan ze vooral veel vragen stellen en kreeg ik een eerst vaginale echo om te zien of baarmoeder er uitzag zoals moest (voor dat moment in de cyclus) en of ze de eierstokken konden vinden. Verder uitstrijkje voor chlamydia test en formulier voor prikken progesteron op dag 21.

talulah, 3x is scheepsrecht, dat moet! 28 miljoen *zet grote ogen op*...

miracles, alles goed bij jou? misselijk? moe? of gewoon flierefluitend door je zwangerschap aan het gaan?

maartje, hopelijk werkt de clomid

kleintje, hoe gaat het met jou en de MMM?

Hier denk ik over paar daagjes ook weer ongi te zijn...

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Nee, idd, ik ook niet. Dus ik haal weer spoken in mn hoofd dat misschien de samenlevingstest de vorige x maar matig was... :(
    Ik had gehoord dat ie gewoon goed was, maar ja.... Hormoontjes doen mij spoken in mijn hoofd laten komen ;) Ik hoop maar dat alles goed zal zijn en we nog geen iui hoeven..

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goed dat je een verwijsbrief binnen hebt!!! Ik heb geen ervaring met thuis een vragenlijst te moeten invullen. Wij hebben alles gewoon tijdens de afspraak besproken. Volgens mij heb ik een poosje terug aan Lyts ofzo het ook uitgelegd hoe het de eerst keer bij mij ging. Ik zal ff kijken of ik het terug kan vinden, maar anders type ik het nog wel ff.
    Ben echt blij voor je dat je de brief binnen hebt, je komt nu dan een stapje dichter bij de vewezelijking van je wens hé!! Tis heel spannend en ook wel een beetje eng, maar je weet waar je het voor doet.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    MilkHd, ik hoop voor je dat je niet ongi gaat worden!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oeps... het ging alleen over follikelmeting wat ik had uit geschreven, zie:
    viewtopic.php?f=46&t=138456
    Bij mij ging het als volgt:

1e afspraak bij de gyn: verhaal gedaan aan de co-assistent. Zij maakte aantekeningen. Toen zij klaar was mocht ik direct aansluitend naar de gyn. De aantekeningen van de co-assistent doorgenomen. Ze wilden dingen weten over mn cyclus. De gyn besloot toen direct om mij door te verwijzen naar afdeling fertiliteteit. Naar die afspraak moest ik samen met mijn man gaan. We bespraken toen opnieuw mn cyclusdingentjes, of ik medicijnen gebruik, of ik ooit een operatie aan mn buik heb gehad, of er afwijkingen in de familie bestaan etc etc. Ook aan mijn man werden er dingen gevraagd. Zoals of hij ooit iets gehad heeft en of zijn ballen op tijd ingedaald zijn etc etc. Ook moesten we ons gewicht te vertellen zodat hij ons bmi kon uitrekenen. ook vroeg de arts of ik last van veel haargroei (kan ook weer op een hormoonbalans wijzen). Ik denk dat het wel meer vragen zijn geweest, maar dit kan ik me eerst voor de geest halen. Hij heeft ook nog een inwendige echo gemaakt om te kijken of het er fatsoenlijk uitziet voor hoe ver ik in mn cyclus was.
    Ik moest toen vervolgens bloed laten prikken. De bloedonderzoeken van de huisarts werd dus opnieuw gedaan. De huisartsen doen namelijk dat bloendonderzoek vaak niet volledig, dus het moest opnieuw (en dat is maar goed ook, want volgens mijn ha stond er niets een zwangerschap in de weg, dat terwijl uit de bloedonderzoeken van de fertiliteitsarts het wel even anders bleek).
    De echo is uiteindelijk nog een paar keer opnieuw gedaan tijdens de volgende bezoekjes.
    Ook is er een uitstrijkje gedaan, cervixslijmtest gedaan, zaadonderzoek gedaan, follikelmetingen gedaan etc etc.

1 tip: laat het over je heen komen...
    Komt vast goed!!! Ik ben echt heel benieuwd wat ze bij jou gaan doen. Ik gok progesteron of clomid ;)

6. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik ben ook benieuwd.. dokter zei dat ik misschien bij de gyn kans heb dat ze ons weer naar huis toesturen met de mededeling dat we het nog maar een tijdje moeten proberen.... Zou ik echt raar vinden, maar ja...

Wat doet progesteron of clomid precies...

Zie er opzich wel tegenop om met de benen wijd te gaan hoor ;)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Clomid zorgt voor een eisprong of verbeterd de eisprong die je al hebt. Dus dit wordt aan vrouwen zonder eisprong gegeven, maar ook aan vrouwen die hun eisprong willen verbeteren. In mijn geval hoopt de arts door de eerste helft van de cyclus - het opbouwen van een mooi ei - te gaan verbeteren, dat dan automatisch de tweede helft van de cyclus ook verbeterd gaat worden dus dat mijn lijf dan wel door een steviger eisprong wel goed progesteron gaat aanmaken. De eerste helft wordt dan dus gestimuleerd, waardoor in de 2e helft het ook beter gaat worden. Clomid slik je normaal vanaf dag 5, en dan 5 dagen achterelkaar aan. Maar bij korte cyclussen wordt het vanaf dag 3 en dan ook 5 dagen achterelkaar aan gegeven omdat anders onze eitjes al wel van zichzelf vanalles gaan doen.

Progesteron is een zwangerschapsbeschermend hormoon, wij als dames met een zwakke luteale fase maken daar te weinig van aan waardoor we te snel ongi worden/bloed verliezen. Door 3 x daags 1 of meerdere capsules met dat middel via je vagina te nemen wordt je progesteron gehalte verbeterd en kan een eventueel bevrucht eitje dan de kans krijgen om te gaan nestelen. Progesteron breng je in zodra je eisprong is geweest en dan doe je dat 14 dagen lang.

Ik denk dat je niet bang moet zijn dat de arts je zonder onderzoeken weer naar huis stuurt omdat je nog jong bent. In het ziekenhuis hebben ze gewoon een protocol van onderzoeken die gedaan moeten worden om te onderzoeken of er iets mankeert. Omdat jij zo'n korte luteale fase hebt kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze bij jouw gewoon de hele mikmak aan onderzoeken gaan doen.

Niet bang zijn voor die onderzoeken hoor, en ook niet voor die met je benen wijd en bloot ;)
    Ik weet wel dat ik bij die eerste keer me flink geneerde, en het heel erg vond, maar ik heb inmiddels al zo veel van die echo's gehad (en maandag mag ik weer ;)) dat ik me nu echt niet meer zorgen daar over maak. Wel zorg ik er altijd voor dat ik me dan 's ochtends ff netjes scheer ;) Dan voel ik me ook al een tikje minder genant ;)
    Een tip van mij nog voor dat onderzoek: doe een lekker lange trui aan ;) DAt scheelt ook al een hele hoop ;)

Succes hoor en ik ben heel benieuwd!!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi meiden,
    Ik kom net van de FA.
    Ik heb een ei van 31 MM (zit nu op dag 10!!! Dus hij is nog niet gesprongen!!)
    Heb zojuist spuitinstructie gehad en pregnyl moeten spuiten.
    Vanmiddag krijg ik de uitslag van de samenlevingstest... Spannend!! Want maandag was hij mislukt (toen was mn ei 25 MM).
    7 juni mag ik testen want dan is de HCG van de injectie uit mn lichaam...
    Duimen julie met me mee?

Hoe is het met de anderen??

9. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    wow maartje, wat een mega ei! Ik ga voor je duimen, moet goedkomen met zo'n ei ;)

Hier weer ongi, helaas, ga nu weer eens aan de ovutestjes

10. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey Meiden, hoe gaat ie daar??? Ik heb morgen om half twee mijn eerste afspraak bij de fert. arts.. Ben heel erg benieuwd en ook best wel een beetje zenuwachtig...

11. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Spannend voor je Chantal! Succes morgen!

Hier heb ik mijn 4e IUI gehad, 20 juni de testdatum. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken maar af en toe maak ik mezelf gek. Ik ga maar nergens meer vanuit.

Vorige keer dacht ik bijna zeker te weten dat er links wat zat. helaas kreeg ik gewoon vanaf dag 11 spotting en na dag 14 mijn menstruatie.

12. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Oh spannend, nog een weekje wachten Talulah!

Nou gisteren was het m'n dagje wel hoor...

Eerst een gesprekje gehad met de gyn betreffende de vragenlijst die ik heb ingevuld. Daarna begon het onderzoekje. Ze wilde ook een uitstrijkje hebben, dus hoppa eendenbek erin.. Aijajajai... dat deed toch wel een beetje pijn. Daarna de vaginale echo, dit viel opzich wel mee. Daarna nog even bloedprikken.. (ben ik ook al zo dol op)

Nu dinsdag weer bloedprikken en op cyclusdag 3 nog een keer...
    Vriendjelief mag nog een keer zijn zwemmertjes inleveren.

26 juni evaluatiegesprek wat er uit de uitslagen is gekomen.

Nu nog even op het wachtbankje.. Zit nu op dag 3DPO

Hoe gaat het met de rest... zijn ze alweer actief op het nieuwe forum??

13. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    jeetje, nummer 4 alweer, talulah! echt spannend!
    chantal, lekker he, zo'n eendebek *gruwel*
    hier net in ronde 19... helaas. ongi is wel minder (pijnlijk) dan anders overigens, maarja, cyclus was ook maar 24 dagen :$

14. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    zo, talulah. Dat schiet al op. Hopelijk is het deze keer raak!

Milk: hoe gaat het nu bij jullie? wanneer gaan jullie weer naar het ziekenhuis?

15. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Talulah, hoe gaat ie daar???? Al ergens "last" van ????

16. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Hoi Chantal

Lief dat je het vraagt. Ik heb al 3 dagen bruin/rood verlies en zal waarschijnlijk vandaag ongi worden. Ik moet straks naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho voor IUI nummer 5.
    En hoe gaat het met jou??

17. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

@Chantal, dan ben ik s benieuwd de 26e, nu al "klachtjes"?

@Milk, jij ook weer ongi zie ik...

@ Kleintjevoorons, nog 6 dagen en dan de eerste FM, spannend, ben benieuwd! Gaat nu alles van start?

@Talulah, heb je net een smsje gestuurd, laat je niet afschepen he! hoor t straks wel!

Nou, en dan ikke... *lacht als een boer met kiespijn*

Ten eerste, met t beebje gaat alles goed, de 25e de 20 weken echo! :D

Tja en dan... eerst veel last gehad van misselijkheid en overgeven, was niet leuk, maar ja, je weet t hoort erbij!

Is dat bijna zo goed als over, komt t volgende!

Mn hormonen beinvloeden mn evenwichtsorgaan... Kan niet eens meer normaal lopen, (heb mn gezicht geschaafd toen ik tegen een muur ben aangevallen) zitten gaat bijna niet, alles blijft draaien en voel me raar in mn hoofd.
    KNO arts zei, ik citeer: t gaat een keer over, maar wanneer :(

En alsof dat nog niet genoeg is, speelt mn dystrofie ook nog erg op. Heb veel pijn in mn arm en been en krachtverlies.
    Sta nu op een spoedlijst (normale wachttijd is een half jaar!) om behandeld te worden...

Dus t gaat lekker... had me t zwanger zijn toch wel een beetje anders voorgesteld, al ben ik natuurlijk hartstikke blij, dat ik zwanger ben, heb t er ook allemaal voor over, maar makkelijk is anders als je totaal afhankelijk bent en alleen maar op de bank kan zitten!

18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @Talulah, balen meid... Succes bij de echo..

We zitten nu op dag 10 :$ (Of dat 9 natuurlijk)

Iig is mijn langste lf 9 geweest... Heb ook nog geen klachtjes dat ik ongi gaan worden. Wel zit ik een beetje tegen het misselijke aan. Net niet zeg maar.. Maar dat kan natuurlijk ook van de zenuwen komen. Geen idee.. We wachten maar weer af..

Vriendje is nu naar het ziekenhuis om zijn zwemmertjes in te leveren...

Spannend spannend dus allemaal

19. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey meiden,

ik wilde toch even melden dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, en dat je met een korte LF toch gewoon zwanger kunt worden... IK MAG OP ROZE!!

Het is natuurlijk nog allemaal heel pril, en er kan nog van alles gebeuren, maar we zijn iig hartstikke blij!!

Hoe gaat ie met de rest??

20. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Chantal geweldig voor je!! Van harte gefeliciteerd!
    Geniet lekker van je zwangerschap!
    Ik hoop jullie snel te volgen!!

Deel Deze Pagina