Het kan inderdaad dat clomid de LF verlengt binnen je eigen cyclus, het is het uitproberen waard in elk geval. Zeker aangezien mn eisprong altijd pas vrij laat is (tussen dag 21 en 26). Deze willen ze nu dus mbv clomid vervroegen. En mn progesteronwaarde na de eisprong word nu de komende cyclus gecontroleerd. Voor de eisprong was ie in elk geval goed! Hoe gaat t met jou? X Miracles
Hoi Mir (vind je het goed als ik het afkort?) Met mij gaat het nu goed, mijn ziekenhuis wilde me zelfs na hele slecht progesteronuitslagen niet meteen verder helpen. Ik was daar zo kapot van dat ik nu ga overstappen naar een kliniek en zelf allerlei stappen heb ondernomen. Krijg jij wel Progestan of Utrogestan?
Hoi Milla Kort maar lekker af hoor, geen probleem Nee, dat gebruik ik nu nog niet, ze wil dus eerst die eisprong vervroegen en na de eisprong moet ik dan nog een keer het progesteron laten controleren om te kijken of dat dan ook afwijkt van de normale waarden. dan word er weer bekeken hoe en wat! Pff, wel vervelend zeg, dat je eigen arts geen actie wil ondernemen als je waardes wel degelijk afwijken! Slechte zaak! Kan me heel goed voorstellen dat je t daar niet mee eens bent! Ik zou ook andere stappen ondernomen hebben dan hoor! Jij bent nu wel met die medicatie bezig? Gebruik je ook nog wat anders? Groetjes Miracles
Ik had een keer een mooie follikel met 100mg Clomid, maar een te korte LF daarna. Toen heeft ze ook de Clomid verhoogt naar 150mg Clomid om de LF te verlengen. Helaas had ik toen geen reactie meer op Clomid, dus kan ik niet zeggen of het heeft geholpen. Nu wil ze de LF verlengen door Pregnyl te spuiten. Succes!
Ik ben zo blij voor je dat tot nu toe alles goed is! Heb ik niet voor niks geduimt, het heeft echt geholpen!
Hallo meiden, NOg even een ervaringsverhaal: Ik had ook een te korte LF (7-8 dagen), maar geen progesteron-tekort. Om de kans te vergroten, kreeg ik wel progesteron (utrogestan/progestan) en bij ronde 5 hiermee, was het raak. Toen was mijn LF inmiddels toegenomen tot 15 dagen. Het gekke was alleen wel dat mijn cyclus niet langer was geworden. Eerst kreeg ik mijn ei altijd rond dag 19/20 en dan werd ik zo rond dag 26/27 ongesteld. Met gebruik van progesteron kwam mijn eisprong op dag 8 (omdat de eitjes dan al tijdens de vorige cyclus aan het groeien gingen, dus voor ik ongesteld werd, heel raar) en was mijn cyclus dus eigenlijk nog korter dan gebruikelijk. Maar blijkbaar maakt dat allemaal niet uit, het resultaat was daar. Nog een kleine troost voor als je geen progesteron krijgt: een half jaar geleden was hier ook iemand op het forum die met een gemiddelde LF van 6 dagen, zonder extra hormonen, zwanger werd. Blijkbaar kan het innestelen soms ook sneller gaan. @ Milla: Wel vervelend overigens dat al die artsen zo met elkaar van mening verschillen. Mijn waardes weken niet af, maar omdat ik niet zwanger werd, kreeg ik toch hormonen. Heb je al overwogen om over te stappen naar een ander ziekenhuis? Of is dat lastig bij jullie in de buurt? In België wordt in ieder geval altijd sneller naar hulpmiddelen gezocht is mijn idee. Misschien toch eens informeren?
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben inderdaad al bezig met overstappen naar een andere kliniek. Morgen heb ik daar een intake gesprek, dus ik ben benieuwd. Ik weet wel dat de meningen verdeeld zijn over de vraag of progestan zou helpen. Maar ik vind, niet geschoten is altijd mis. Wil je weten hoe ik dit heb opgelost (ik heb zelf voor medicatie gezorgd) lees dan ook even mijn weblog (websiteknop onder mijn berichtje) Ik ben erg benieuwd of het met de medicijnen wel gaat lukken!
Hallo meiden! Ik ben ook s benieuwd hoe mn cyclus nu gaat verlopen, wanneer mn eisprong nu komt (hopelijk wat eerder), of mn LF nu vanzelf wat langer word en hoe de progesteron waarde zal zijn! Spannend in elk geval. Heb net de clomid opgehaald bij de apotheek en aan de steekjes te voelen zal t wel niet lang meer duren voordat ik ongi ga worden, dus dan kunnen we gaan beginnen! Milla, wel spannend, hoe is je gesprek gegaan? Groetjes Miracles
Ik ben gisteren bij mijn huisarts geweest ivm mijn korte LF. Is tussen de 9 en de 12. Maar ze zei dat het geen reden was tot verder onderzoek. Wel mag mijn vriend nu een sperma test gaan doen. ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Spannend Kleintjevoorons! Vind t alleen vreemd, want met een Lf onder de 10 dagen spreken ze toch van een insufficientie?
Volgens de huisarts werd de standaard 14 dagen best ruim genomen. Maar hij ging het nog overleggen met de andere artsen in de praktijk en mocht daar nog iets uit komen zou hij me nog bellen. Maar zelf heb ik het idee dat hij er niet zo veel van af weet.
@ kleintjevoorons: Nou, hoop dat er nog wat uitkomt dan! Temp jij ook? Daar was bij mij namelijk heel goed te zien, dat er iets niet klopte in de cyclus. Mijn temp schommelt ook nogal erg, dat vond de fert. arts ook niet zo mooi uitzien... Verder zit ik vandaag op 7 DPO, vanaf eergisteren al gemene steekjes en gisteravond zo'n krampjes erbij gehad, dat ik mn spieren niet eens meer kon ontspannen voor te plassen... Vanmorgen was mn temp in 1x gestegen met 0,4 graden, heb ik eigenlijk nog nooit gehad, meestal zakt ie rond deze tijd al, omdat ik dan weer ongi word. Maar ga eigenlijk nergens vanuit, want mn lichaam heeft me wel al eens eerder gefopt, dus t kan alle kanten op, wie weet ben ik morgen zelfs wel weer ongi (wat ik wel verwacht eigenlijk)! X Miracles
@ Miracles, ik ben benieuwd, gebruik jij nu ook medicatie? @kleintje, als ik jou was zou ik inderdaad eens gaan temperaturen, ik maak zelf bijvoorbeeld te weinig progesteron (waardes onder de 12!) terwijl je minimaal 30 moet hebben om zwanger te kunnen worden. Hierdoor wordt ik altijd 8 dagen na mijn eisprong ongesteld, maar ook stijgt mijn temperatuur daardoor pas 4 dagen na mijn eisprong. Als je te weinig progesteron aanmaakt kun je sowieso niet zwanger worden, snap je?
Bedankt voor de tips. Ik zat er zelf ookal aan te denken om te gaan tempen dat doe ik namelijk nog niet.
Goeiemorgen meiden! Nou, heb vanmorgen mn record verbroken, tot nog toe heb ik t nog nooit langer gered dan op 10 DPO s'morgens ongi te zijn als ik wakker word en vanmorgen,nog niks! Mn temp was ook nog hoog, dus verwacht t vandaag ook nog niet eigenlijk. Wat vinden jullie trouwens van mn temp kaartje, staat in mn album! (ik heb mn ei trouwens wel 1 dag later gehad dan dat FF aangeeft) @ Milla, als ik deze ronde niet zwanger ben, start ik de volgende ronde met clomid! X Miracles
Ik mag op ROSE!!! Ben helemaal in shock! Eergisteren had ik al een licht positieve test en vanmorgen heb ik met de digitale van CB getest en... ZWANGER! Wel heel toevallig deze ronde, juist deze cyclus ben ik er dus niet echt mee bezig geweest, omdat ik dus zoiets had van, t lukt toch niet... Zou dus met Clomid gaan starten, maar dat blijkt niet meer nodig! Ik voelde me wel trouwens al een paar dagen heel anders dan normaal. Had veel last van hoofdpijn, verschillende keren misselijk en duizelig geweest. Juist geen krampjes, wat ik normaal dus heb, maar steken in mn lies rechts, rommelige darmen en onwijs veel pijn aan mn boobs! Ben helemaal in de wolken, kan t gewoon niet geloven, na 8 maanden wachten, eindelijk zwanger!
Gefeliciteerd! (had ik in het NOD topic ook al eventjes laten weten. Echt super! En dan nog te bedenken vlak voor je met de clomid zou gaan beginnen. Mijn hubby heeft nu zijn zaadjes ingeleverd en die worden onderzocht. Ik hoop dat het positief is.......