Miracles in de MMM ivm te korte LF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miss Mommy, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Dank jullie wel meiden!

Ik zit echt op een roze wolk... en ben nog helemaal in shock!

Hoop dat t voor jullie ook snel raak is!

Blijf jullie gewoon volgen hoor!

Heel veel succes!

X Miracles

2. Miss Mommy

Nou, die roze wolk heeft niet lan geduurd... heb vandaag een vmk gehad... :cry:

De problemen zijn maandag al begonnen, zondag had ik nog een positieve test in mn handen en maandag waren ze ineens negatief... :(

Toen ben ik gelijk bloed moeten gaan laten prikken, dit bleek positief te zijn! De assistente feliciteerde me zelfs nog! Wel zou ik vrijdag bloed moeten gaan laten prikken, om te kijken of het HCG ged gestegen was!

Toch zat het me niet lekker, had vanaf vorige week donderdag al positieve testen, en nu ineens negatief... beetje vreemd!

Dus ik dacht vanmorgen, doe nog s een testje, zal nu dan toch zeker positief moeten zijn, maar niks... ook mn temp was wat gezakt vanmorgen... :(

En vanmiddag dus ineens hevig bloedverlies!
    Heb gelijk contact gehad met het ziekenhuis, moet morgen gelijk terug naar de fert arts.

Het heeft dus niet zo mogen zijn... helaasss :cry:

Een verdrietige Miracles

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jee meid :(
    vreselijk zeg dat het dan eindelijk raak is en dat het zo moet aflopen
    sterkte!

4. Miss Mommy

Dank je wel Caruli...

Heb net telefoon gehad van mn fert arts, ik moet morgenvroeg naar het zieknhuis voor een echo te laten maken,
    om te kijken of de eierstokken er rustig uitzien. Als dit t geval is, kan ik gaan starten met Clomid en anders moet ik een cyclus overslaan...

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend meid
    hopelijk ziet alles er rustig uit

maar aan de andere kant is misschien een maandje zonder hormonen ook eens goed voor je lichaam ;)

sterkte in ieder geval

6. Milla

Milla Niet meer actief

Ow miracles nee toch!
    Wat erg!

Helaas heeft te weinig progesteron ook miskramen tot gevolg, zou dat niet de oorzaak kunnen zijn?
    Ik wens je in ieder geval veel sterkte!
    Hopelijk ben je snel weer zwanger!

7. Miss Mommy

Dankjewel Milla...

Dat kan inderdaad de oorzaak zijn... maar wat de daadwerkelijke oorzaak is, weet je toch niet...

M'n progesteron gehalte zal inderdaad nog gecontroleerd worden in de 2e fase van mn komende cyclus!

Maar afwachten, meer kan ik toch niet op het moment, eens hoop ik dat onze tijd ook zal komen!

8. Milla

Milla Niet meer actief

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je misschien kunt vragen om extra utrogestan tot aan de eerste echo. Natuurlijk weet je niet of dat de oorzaak is maar in jou geval zou dat kunnen, als er een oplossing is, waarom niet toch? Hoe dan ook sterkte en succes!

9. Miss Mommy

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de echo.
    Eierstokken waren gelukkig rustig en het baarmoederslijmvlies was weer dun, dus moet straks met de Clomid gaan beginnen!

Ben eens benieuwd of ik bijwerkingen ga krijgen, hoop dat ik er niet al te veel last van krijg, moet morgen namelijk werken!

Verder hoef ik nu wel geen samenlevingstest meer te doen deze cyclus, de arts zei al dat het bewijs nu geleverd was, dat ik zwanger kon raken... :(

10. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Hoi miracles, lees net het nare bericht dat je zwangerschap alweer is afgebroken. Het spijt me heel erg dat te horen!
    Hopelijk gaat de clomid nu een gunstig effect hebben. Heb je al iets gemerkt van bijwerkingen?

11. Miss Mommy

Heej milk, heb er inderdaad maar kort van mogen genieten...

Ik ben nu de derde dag bezig met Clomid, heb er wel een beetje last van, maar op zich valt t me allemaal nog wel mee!

Ben een beetje sneller geïriteerd dan normaal en heb wat last van stemmingswisselingen... en heb t soms ineens heeeeeel warm!

Hoe gaat t met jou?

12. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ik hoor nog wel eens van clomid dat je er een beetje van kan opzwellen... Maar als dat helpt om zwanger te raken, is dat iets wat je ervoor zou moeten hebben. Blij toe dat het bij jou nog niet zulke effecten heeft, behalve dan die hormonale tikjes ;)

Hier gaat het goed hoor. Ben nu etospillen aan het slikken, eens kijken of die de lf wat kunnen verlengen. Zo niet, dan ga ik verder zonder tempen/testjes/pillen tot we een jaar geprobeerd hebben. In ieder geval hebben de etospillen nog niet gezorgd dat mijn ei eerder kwam, die is gewoon precies op de verwachte dag gesprongen. Redelijk goed geklust (nu ik eindelijk weet dat ei wat later is dan in een 'standaard' berekening), dus laten we hopen dat het dit keer raak is!

13. Miss Mommy

Etos zwanger worden heb ik ook geslikt, maar hielp bij mij helaas niet...

Na 9 maanden word t wel s tijd dat we zwanger worden en t natuurlijk goed blijft plakken!

Ben trouwens wel s benieuwd wat er deze cyclus uit t progesteron onderzoek gaat komen, verwacht dat dat niet goed is en dat ik daardoor misschien wel die vmk heb gehad...

Zeker weten dat dat de oorzaak is, doe je natuurlijk niet, maar heb toch zo'n gevoel dat dat niet in orde zal zijn!

Ik ga heel hard voor ons duimen!

14. Miss Mommy

Dit vond ik net op internet:

Luteale fase insufficiëntie
    De tweede helft van de cyclus wordt de luteale fase genoemd. De luteale fase is de tijd tussen de eisprong en het begin van de volgende menstruatie. Na de eisprong wordt het achterblijvende lege eiblaasje het corpus luteum genoemd (gele lichaam). Dit corpus luteum produceert het hormoon progesteron en speelt hierdoor een essentiële rol bij de voorbereiding van het baarmoederslijmvlies op de innesteling en het in stand houden van een jonge zwangerschap. Als blijkt dat er te weinig van dit hormoon wordt geproduceerd of als de luteale fase te kort is spreekt men wel van Luteale fase insufficiëntie .

Ben eens benieuwd of dit de boosdoener van alles is... kan niet wachten op t bloedonderzoek!

15. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Wanneer heb je weer progesteron/bloedonderzoek?

Hier vandaag ongi doorgebroken. Etospillen lijken inderdaad niets veranderd te hebben, cyclus even lang, en weer lf van 9 dagen. Nu dus zonder tempen en ovutestjes proberen, heb nog doosje van die pillen liggen, dus ga daar nog even mee door. Lijkt erop dat ik namelijk veel minder last van kramp (in benen en tenen) heb dan normaal.

Op naar ronde 11 hier, gekkengetal, moet dus goedkomen, toch?!

16. Miss Mommy

Gossie, wat vervelend, alweer ongi...

Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor mn eerste follikelmeting, had al 2 wat grotere blaasjes (de grootste was 9,7 mm) en wat kleinere.

7 dagen na mn eisprong gaan zn mn progesteron gehalte controleren... ben benieuwd!

Ondertussen prikken ze me zowat lek, als ik kijk hoe vaak ik de laatste weken bloed heb moeten laten prikken...

Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis voor bloed te laten prikken en dan zal ik een van deze dagen ook weer een echo krijgen.

En jij weer een Lf van 9 dagen... schiet ook niet op he! Bij mij hielpen die etos pillen ook niet, maar jij hebt er dan tenminste nog iets aan als je er minder kramp van krijgt! Heb nog een vol doosje staan, als je het wil hebben moet je t me ff laten weten, doe er toch niks mee!

X Miracles

17. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Miracles,

Ik ben ook weer ongi geworden. Deze keer met maar 10 dagen tussen positieve ovutest en vandaag. Dus nog minder vanaf mijn eisprong.
    Ik ga morgen beginnen met temperaturen. En als mijn mannetje de uitslag heeft van zijn zaadtest wil ik een doorverwijzing naar iemand die hier verstand van heeft.

18. Miss Mommy

@kleintjevoorons, dat kan ik me voorstellen meid...

10 dagen tussen positieve ovu en ongi, dan zal je ongeveer een lf van 9 dagen hebben, of heb je je eisprong gevoeld?

Begin je nu met tempen? Of doe je dit toch al langer? weet dat de artsen het wel fijn vinden als ze een temp lijst kunnen bestuderen...

Dus t zaad van je mannetje is inmiddels wel al gecontroleerd, hoop dat de uitslag positief is en dat je ook gauw duidelijkheid hebt wat de oorzaak is!

Al kan dat wel ff duren, ben toch al meer dan 2 maanden en een vmk verder en weet nog nix...

Maar ze doet gelukkig wel haar best en ik voel me wel goed begrepen en behandeld, dus heb wel t gevoel dat t goed moet komen!

Hele dikke knuf, want die kun je vast gebruiken nu je weer ongi bent...

Liefs Miracles

19. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Nou, dat gaat weer lekker met ons! Zit nog steeds te twijfelen of ik naar de HA ga, of het eerst aan schoonzus of schoonvader voorleg...

20. Miss Mommy

Nou, ronde 11, ik zou niet meer wachten hoor!
    Gewoon naar je HA gaan en je door laten sturen, ze kunnen beter onderzoeken waar t vandaan komt!

Groetjes

Deel Deze Pagina