Miracles in de MMM ivm te korte LF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miss Mommy, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Zo, ben ik ook weer. Helaas vanochtend keurig op NOD ongi geworden. Ik heb deze cyclus niet getempt of getest, maar voelde op 2-12 wel steken. Gezien mijn ongi van vandaag en mijn standaard LF van 9 dagen, klopt dat precies met eisprong... Ik ben nu ook maar weer gestopt met de Etospillen, want die lijken toch niets te doen.

Mijn nieuwe ei zal ook ongeveer 29-12 zijn, dus dat worden warme dagen ;)
    Mijn goede voornemen wordt inderdaad om in het nieuwe jaar posi te testen, en anders naar de HA te gaan.

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Nou ik ben ook weer ongi geworden. Nu een LF van 10 dagen.

Wel vaag dat je nu zo hevig ongesteld bent.ZOu dat van de Clomid kunnen komen?

3. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Allemaal weer ongi, schiet lekker op met ons...

Ik weet niet waar het aan ligt, dat ik zo veel pijn had deze keer en zoveel bloed verloor. Van de tampon zelf kon t ook niet echt komen, die had ik pas een uurtje in!

Eigenlijk had ik deze cyclus zelfs weer het idee, dat ik misschien wel weer s zwanger kon zijn. Had precies dezelfde klachten als toen ik zwanger was en een vmk kreeg... en dat heb ik daarvoor eigenlijk nog nooit gehad, dus is een beetje vreemd allemaal!

Maar ja, hoe en wat weet je toch nooit precies, dus we zijn weer met volle moed bezig aan de volgende ronde. Ben gisteren begonnen met clomid 100 mg.
    Woensdag de 17e moet ik s'morgens eerst weer bloed laten prikken om te kijken of de clomid zn werk doet en dan heb ik om 11.15 uur een afspraak bij mn arts. Dan zal ik ook eindelijk de uitslag krijgen van het progesteron gehalte, dus ben wel s benieuwd!

X

4. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou jullie hebben mijn record nog niet verbroken ;) (een cyclus van 16 dagen, eisprong op dag 8 en een LF van 8 dagen)

Zit vandaag op dag 7 en heb een sterk vermoeden dat mijn ei morgen weer springt..........en ik ben nu nog steeds ongi dus dat word lekker klussen :rolleyes: ...maar niet heus :( ....heb nu na 1,5 jaar echt flink de balen van mijn lijf! :cry:

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Jemig Talulah, dat is inderdaad heftig! Ik zie ook dat je al lang bezig bent. Hoe is jouw weg in de MMM?

6. Miss Mommy

Vanmorgen ben ik al bloed gaan laten prikken en zometeen om 11.15 uur moet ik weer terug naar de fert. arts,
    krijg ik eindelijk de uitlsag van mn progesteron!

Ben eens benieuwd...

7. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Spannend! Ik kijk hier straks nog even om te kijken of je de uitslag hebt!

8. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi meiden even kort..
    Ik had ook altijd een te korte lf.. vaak maar 7 dagen en dan werd ik weer ongesteld, ik loop nu bij een kliniek en krijg Utrogestan 3 x daags 2 bolletjes ik krijg er nu ook extra pregnyl bij en..
    de vorige ronde werd ik pas 15 dagen na mijn ei ongesteld!
    Misschien hebben jullie dit al (geprobeerd) of zitten jullie niet op hulp en advies te wachten, maar mijn advies is kaart het eens aan bij je gyn. Bij mij helpt het enorm goed!

9. Miss Mommy

Vanmorgen bij mn fert. arts geweest, geen goed nieuws...

Ten eerste, zoals verwacht, was mn progesteron gehalte niet goed.
    Nu moet ik deze cyclus nog een keer mn progesteron laten controleren, om te kijken of Clomid 100 mg voor een betere eisprong zorgt en dan ook misschien voor een beter progesteron gehalte dan de 50 mg van de vorige cyclus.

Is dit niet het geval, moet ik volgende ronde starten met het spuiten van hormonen voor de luteale fase te verlengen, neem aan dat dit dan Pregnyl zal zijn.

Verder, krijg ik de volgende cyclus een laparascopie, als ik deze cyclus niet zwanger zou zijn...
    Dit om endometriose uit te sluiten, omdat ik altijd veel buikpijn heb als ik ongi ben en erg hevig bloed.

Ben hier eigenlijk best wel van geschrokken, had dit totaal niet verwacht en niet zien aankomen!
    Zat ik daar in mn uppie, mn hubbie werken en telefonisch niet bereikbaar vandaag!

Nu maar afwachten tot hij thuis is, zodat ik t nieuws met hem kan delen...

10. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jeetje Miracles dat is even schrikken. Dan zit je er nu dus helemaal in in de MMM. Hopelijk wordt je gewoon zwanger deze maand en is er allemaal niks aan de hand.

11. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Hee Miracles, vervelend dat je bij niemand je verhaal kwijt kon op het moment zelf. Hopelijk heeft je hubbie je nu goed opgevangen, hoe reaggeerde hij?
    Het lijkt me wel fijn om te weten dat je nu weet wat er aan de hand is, dat je nu echt weet dat het een tekort aan progesteron is. Hopelijk doet de 100 mg clomid nu de truuk, en anders straks de pregnyl.
    Endometriose, was je daar zo van geschrokken? Of toch ook van de progesteronwaarde? Hopelijk straks een nette laparoscopie.
    Knuf!

12. Miss Mommy

Net terug van het ziekenhuis, ben geweest voor een FM.

Heb links 2 grotere follikels zitten en rechts een kleintje...EN DAT OP DAG 10!
    Moet nu maandag terug om te kijken of ze al gesprongen zijn.

De vorige keer had ik mn ei op dag 24 of 25, dus dat is een heel groot verschil!;)

Voor de echo had ik nog aangegeven, dat ik rechts zo'n pijn in mn buik had, in de veronderstelling, dat daar deze keer wat aan t groeien was, maar ze gaf aan, dat dat toch niet kon, van t follikel wat er nu zat. Ze zei, dat t toch misschien wel endometriose kon zijn... :(

Maar ja, daar wil ik eigenlijk nog niet echt aan denken allemaal. eerst maar eens deze ronde afwachten, ben al trots dat ik nu zo vroeg zelfs 2 eitjes heb! :) Is weer s wat anders voor de verandering!

@MilkHd, dat van t progesteron had ik wel verwacht, daar ben ik eigenlijk niet van geschrokken, al is t niet leuk om t bevestigd te krijgen. Maar van dat ze verwacht dat ik misschien wel endometriose heb, dat had ik niet zien aankomen en zelf eigenlijk helemaal nog nooit aan gedacht... Dus dat was wel een (vervelende) verrassing vind ik. Zeker bij de rest van de klachten...

Jullie ook weer allemaal aan de klusser de klus zie ik! hoop dat we deze ronde eens voor t roze :thumup: gaan in plaats van t rood :thumbdown: !

X Miracles

13. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wow, dat is goed nieuws. Dan doet de Clomid dus duidelijk zijn werk. Heb je verder nog last van bijwerkingen?
    En gaan ze eigenlijk nog wat doen aan je progestoron tekort of wordt dat pas in de volgende ronde?
    Ik hoop dat je op roze gaat deze ronde. En ik natuurlijk ook.....
    En succes met klussen he :p Wij moeten nog even wachten

groetjes Kleintjevoorons

14. Miss Mommy

Nou, zit ff met een vraagje...

Ben gisteren bij mn fert. arts geweest.
    Had 2 eitjes, die binnen 4 dagen zullen springen, vanaf gisteren dus.

Nu kon ik t natuurlijk weer s niet laten en heb gisteren een ovu testje gedaan, een heel licht streepje, bijna niet te zien.

Nu was mn temp gisteren nog steeds laag, dus had zoiets van, mn ei moet gewoon nog komen.

Dus vandaag, weer een testje gedaan, nu geen streepje meer te zien. Temp is ook nog steeds laag, zoals jullie hieronder kunnen zien:
    http://www.fertilityfriend.com/home/1fea03

Nu weet ik wel, dat als ik mn LH piek, voor gisteren middag heb gehad, mn ei, dus tot 48 uur later kan springen, dus t kan nog kloppen allemaal. Maar vind t wel erg raar, niet?

Maar dan zou ik morgenvroeg toch echt een temp stijging moeten hebben...

Wat denken jullie?

Heb trouwens gisteren al de informatie boekjes voor de (chromo)laparascopie meegekregen, voor t geval dat ik deze ronde dus niet zwanger zal zijn...

X Miracles

15. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ik denk inderdaad morgen eisprong, en anders over 2 dagen (nog binnen de 4 dagen van de gyn), met vandaag of morgen posi ovutest. In ieder geval ziet je temp er goed uit, helemaal klaar voor stijging!

16. Miss Mommy

Denk eigenlijk zelf, dat ik geen positieve test meer ga krijgen...

Normaal heb ik een week van te voren al een heel licht streepje en nu helemaal niks meer!
    Dus hoop maar dat ie dan vandaag nog springt, moet ik t morgen of overmorgen wel aan mn temp zien denk ik!

Is trouwens de eerste keer, dat ik zo'n mooi temp kaartje heb, dat t niet heen en weer springt qua wisseling van temp!

Dus heb goeie hoop!

Hoe gaat t bij jou?

17. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Stijgt bij jou je temp wel meteen na je eisprong? Je hoort nog wel eens dat meiden met een tekort aan progesteron ook pas een dag of 3 na de eisprong een tempstijging krijgen.

Hier gaat het goed hoor, temp niet, geen ovu-testjes. Gewoon lekker vrij zijn en genieten. Verwacht ei tussen kerst en oud-en-nieuw.

18. Miss Mommy

Heb net s terug gekeken en je ziet inderdaad niet echt gelijk een temp stijging. Na 3 - 4 dagen pas...
    Vanmorgen was ie met 0,1 gestegen, dus denk eigenlijk dat ie geweest is!

Maar voor de zekerheid klussen we gewoon nog ff door!

Je ei tussen kerst en oud-en-nieuw is ook niet verkeerd, zeker als je samen lekker vrij hebt!

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey Miracles, lees zo nu en dan even je topic mee en zag dat je een laparoscopie krijgt als het deze ronde niet lukt. Ik ga enorm duimen dat dat niet meer nodig is, maar mocht je de laparoscopie krijgen, het valt echt heel erg mee, ik heb m ook gehad in oktober dit jaar.

Fijne feestdagen en een vruchtbaar en gezond en gelukkig 2009!

Liefs Zora

20. Miss Mommy

@Zora, hoop inderdaad dat ik m niet nodig heb, maar we wachten t maar af!

Iedereen hele fijne kerstdagen!!!

Deel Deze Pagina