Ik ga eigenlijk omdat ik nu een jaartje bezig ben (nu ronde 13). Maar ik neem wel mijn tempkaartjes mee om te kijken of het niet-zwanger-worden te verklaren is door mijn LF. Als ik puur voor mijn LF was gegaan, had ik al twee of drie cycli terug gegaan. Jouw LF is wel variabel trouwens, terwijl je cycluslengte vrij constant is. Enig idee hoe dat kan?
Wij zijn ook bijna een jaar bezig (ronde 11). Maar sinds oktober 2007 gebruiken we al geen condooms meer (was ook niet aan de pil). We hielden toen onthouding de week rond mijn eisprong. Alleen nu is dus wel duidelijk dat mijn eisprong veel later was dus dat we toen niet echt veilig bezig waren (oeps, maar wel al in het vooruitzicht om een maand of 4/5 later te gaan beginnen). Dus wat dat betreft zijn we al langer dan een jaar bezig. Vind het ook raar dat mijn LF zo variabel is. Het lijkt wel of mijn fase voor de eisprong juist heel constant is die is bijna stipt altijd 17 dagen. Ik maak me er zorgen over en zou het zonde vinden om nog 2 of 3 ronden te wachten als dit het probleem is. Ben een maand of 3 geleden ook al bij de huisarts geweest en die had me toen zoiets van geen reden tot zorgen maar als je je er wel druk om gaat maken en naar het ziekenhuis wilt dan kom maar terug. Dus dat gaan we dan maar doen. En hopelijk weet ik haar te overtuigen dat er iets aan de hand is. Groetjes Kleintjevoorons
Dank jullie wel voor de felicitaties allemaal, hoop dat het bij jullie ook snel raak is! Ik lees dat jullie beiden naar de HA gaan komende week, ben eens benieuwd, spannend! Ik vertrouwde mijn korte LF trouwens ook niet hoor, heb daar altijd wel problemen mee gehad... Had trouwens ook niet verwacht dat clomid het progesteron gehalte zo zou kunnen veranderen, heb t namelijk nergens terug kunnen vinden en vond t echt raar dat mn arts dat wilde proberen. maar je ziet, met goed resultaat! Ik wil jullie natuurlijk wel blijven volgen, dus hoop dat jullie maandag wat laten weten hoe het is gegaan? Ik ben zelf trouwens ook eens benieuwd, moet as woensdag weer mn HCG laten controleren, of t goed is gestegen. Vanmorgen nog een testje gedaan met de normale van CB en zag toch wel gewoon t + staan! Was niet meer zo licht als van de week bij de test van t kruidvat! Gelukkig maar, want maak me toch wel veel zorgen na die vmk... Succes in elk geval maandag!
Tuurlijk laat ik je maandag weten hoe of wat! Voor jou ook spannend komende woensdag! Maar die kleine van je blijft nu gewoon zitten, dat voel ik
Meiden, ik ben benieuwd! Hier vandaag een wat duidelijkere test, gelukkig! Maar ben pas echt blij als ik woensdag de nieuwe uitslag heb van mn HCG gehalte in mn bloed!
Hoi Miracles, We zijn vandaag weer naar de huisarts geweest. En we hebben een doorverwijzing naar het ziekenhuis gekregen. En vriendlief mag weer een spermatestje doen. Dus er is nu wel degelijk wat actie. Was wel een beetje een emotionele afspraak. Maar we werden erg serieus genomen. Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Groetjes Kleintjevoorons ps: Milk hoe ging het bij jou?
Hee ladies, hier ook een erg aardige HA. Mannetje mag zaadjes inleveren en verder doorverwijzing naar gyn. Ik moet even nadenken (met milkman) welk ziekenhuis we daarvoor heen willen, maar dan kan ik morgen afspraak maken. Ze stelde goede vragen en gaf zelfs aan dat je je niet te snel in de achtbaan van de MMM moet laten meeslepen. Was fijn gesprek!
Beide dus "goed" nieuws! Het is natuurlijk niet leuk als je de mmm in moet, maar als t zo niet lukt, is het toch fijn dat er wel onderzoeken gaan plaatsvinden, waarom t niet lukt! Ik was in elk geval opgelucht, toen bleek dat mn progesteron dus daadwerkelijk te laag bleek te zijn! En had echt niet verwacht, nu een maand later weer zwanger te zijn! Ik wens jullie heel veel succes en hou me op de hoogte he! Wil graag weten hoe t met jullie gaat! Groetjes Miracles
Ik heb nu 3 feb (4 feb is NOD, lol) een afspraak bij de gyn. ik krijg eerst een echo en dan een gesprek. Spannend! Ben benieuwd naar je HCG morgen!
Ik kan 20 januari terecht. Heb vanmorgen al bloed moeten prikken. En morgen gaat mijn mannetje zijn "ding" inleveren. Vind het allemaal wel spannend. en denk af en toe ook wel van moet het nou allemaal zo. Ik laat het maar gewoon over me heen komen. @Miracles: En wanneer krijg je uitslag van je bloedonderzoek? @MilkHd: Is het toevallig dat je voor je NOD gaat of is dat zo gepland?
Vanmiddag de uitslag gekregen, maar mn schoonzusje was hier, dus kon niet online! Mn HCG was 283, dus ik lig op schema! Nu moet ik volgende week woensdag nog een keer bloed laten prikken, om te kijken of het ook goed doorstijgt! Maar daar ga ik wel van uit!
Ik dacht ik zal even een update geven over vandaag: Het was een fijn gesprek. En de fertiliteitsarts zag inderdaad dat mijn LF erg kort was en dat zou een probleem kunnen zijn. De uitslagen van mijn bloed en mijn mannetjes zwemmers was nog niet doorgestuurd naar het ziekenhuis. Dus daar moeten we nog even op wachten. Heb komende vrijdag weer een afspraak. Dan wordt er een inwendige echo gemaakt van mijn baarmoeder om te kijken of daar alles inorde is. Afhankelijk van de zaadtest en mijn bloedonderzoek komen bij een andere afspraak daar nog een samenlevingstest en een baarmoederfoto bij. En dan gaan we kijken wat het behandel plan gaat worden. Maar daar gaf nog niet echt veel informatie over omdat ze eerst in kaart wil brengen wat waarschijnlijk het probleem is. Ik ben erg benieuwd vrijdag en hopelijk zijn we snel zwanger! Groetjes Kleintjevoorons
Wat fijn dat je vrijdag al terecht kan, vroeg me al af hoe t gegaan was! Dan ben ik eens benieuwd! Ik zit weer in onzekerheid... Gisteren nogmaals mn HCG moeten laten prikken, zou om 14 uur moeten bellen voor de uitslag, maar kreeg om 11 uur al telefoon van mn arts... Het HCG was niet voldoende gestegen, vorige week was t 283, gisteren 413. Ze gaf aan dat t eigenlijk al boven de 1000 had moeten zijn! Ook vroeg ze of ik al bloed had verloren, wat niet t geval is. Ze verwacht eigenlijk dat ik weer een miskraam zal krijgen... Nu moet ik wachten tot maandag, dan krijg ik een echo om te kijken of alles goed is ja of nee, maar erg positief was ze helaas niet! Ben op t moment weer aardig overstuur, weer diezelfde onzekerheid, dat is echt verschrikkelijk... Ik hou jullie op de hoogte!