Miracles in de MMM ivm te korte LF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miss Mommy, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ Miracles, ik snap heel goed dat je in onzekerhied zit... pff dit had je niet verwacht denk ik ?
    waarom mag je niet morgen al een echo ?
    Ik hoop echt voor je dat de arts het bij het verkeerde eind heeft. Sterkte!

2. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    nee he, ik had zo'n goede hoop voor je dit keer! Ik ga gewoon heel hard voor je duimen en hopen dat het maandag allemaal alsnog goed is! *posi-vibes*

Vandaag zaadjes van hubbie ingeleverd, ga woensdag bellen voor uitslag, spannend! *nog wat posi-vibes*

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Miracles,

Wat een slecht nieuws. Hopelijk valt het allemaal mee en blijft je beebje gewoon zitten.
    Ik denk aan je en blijf je volgen.

Knuffel
    Kleintjevoorons

4. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Meiden,

Hier is de afgelopen week een hoop wakker geschud. Zoals jullie weten hadden we een echo en gesprek staan op vrijdag. dit is niet door gegaan en wel om het volgende.
    Dinsdag waren de uitslagen van het bloedonderzoek en de spermatest er nog niet. Onze fertiliteitsarts zou deze gaan opvragen en dan op vrijdag met ons bespreken. Tenzij een uitslag slecht zou zijn, dan zou ze mij bellen. Ik was woensdag op mijn werk en werd ik ineens gebeld door een onbekend nummer. En toen voelde ik de bui al hangen. En inderdaad het was het ziekenhuis. Mijn bloed test was goed maar de spermatest van mijn vriend was niet goed. Hij had maar 100.000 zaadcellen per ml (toch?). Ik schrok me kapot.
    Ik vroeg ook wat voor gevolgen dit heeft. De kans op een natuurlijke zwangerschap is nihil. En de enige oplossing zou ICSI zijn. Nou dat hakte er wel even in.
    Vervolgens hebben wij ook de huisarst nog even aan de lijn gehad over deze uislag. Misschien dat jullie dat herrinneren maar wij hebben in oktober/novemver ook ooit een spermatest laten doen. Alleen werd er erg vaag gedaan over de uitslag. De test was mislukt of zoiets. Maar nu blijkt dus dat dat de score toen 1 miljoen was dus ook niet goed.

Hoe nu verder... We gaan volgende week een nieuwe zaadtest doen op het ivflab van ons ziekenhuis en ik krijg alsnog de echo. Daarna gaan we dit alles met onze fertiliteitsarts bespreken en zullen een behandel plan gaan op zetten. Maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het IVF of ICSI gaat worden.

We hebben inmiddels wel onze familie ingelicht en ze hebben ons erg goed opgevangen.

Groetjes Kleintjevoorons

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Kleintjevoorons, dat is me even schrikken! Nu kan ik me voorstellen dat het fijn is dat je weet waarom het niet lukt, maar dit is toch niet het nieuws wat je verwachtte. Ik denk dat ook jij er vanuit ging dat het aan jou lag, met je korte LF.
    Heel erg fijn dat je zoveel steun krijgt van je familie, dat zul je zeker goed kunnen gebruiken! Gelukkig zijn er tegenwoordig zoveel methoden waardoor de kans toch nog aanwezig blijft dat jullie ooit een lief kindje in je handen zullen hebben. Als ik het zo lees is er geen twijfel over mogelijk dat jullie het met IVF/ICSI gaan proberen, mocht dat inderdaad nodig zijn. Ik ga heel hard voor jullie duimen en wens jullie samen veel sterkte de komende tijd!

6. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Het is inderdaad fijn dat we nu weten waar het aan ligt maar dan nog is het niet leuk om dit nieuws te krijgen. En we hadden ons ook redelijk blind gestaard op mijn korte LF.
    We moeten natuurlijk nog het gesprek met de fertitiliteitsarts afwachten maar gezien de zaadkwaliteit twee keer slecht was verwacht ik niet dat het bij een test in het ziekenhuis ineens allemaal goed is.
    En we willen er helemaal voor gaan dus als we in aanmerking komen voor IVF/ICSI dan gaan we daar voor. Ook al vind ik het allemaal wel erg eng.

7. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Meid, het lijkt me doodeng! Maar als dat de enige manier is waarop je kans hebt, zou ik het ook wel weten! En als je een man en familie hebt die je erin steunt, dan komt het helemaal goed!
    Goed dat je wel echo blijft krijgen enzo, toch fijn om te weten dat verder niets jullie in de weg staat voor jullie kinderwens.
    Ik krijg nu overigens wel een beetje de rillingen voor woensdag, uitslag van onze zwemmers... Man zei al dat het ook aan hem kon liggen, maar ik wilde daar niet in geloven. Je wordt dan inderdaad wel flink met je neus op de feiten gedrukt!
    Succes meid, ook voor je mannetje!

8. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Kleintjevoorons, wat een vervelend nieuws... kan me voorstellen dat je dit helemaal niet verwacht had! Je gaat voor je te korte LF en dan dit...

Ik heb ook geen goed nieuws...
    Net in het ziekenhuis geweest, heb helaas weer een miskraam...
    Voel me op het moment helemaal gebroken, zeker na die week van onzekerheid.

We hebben net beide bloed moeten gaan laten prikken, voor een chromosoom onderzoek, aangezien ik toch op 3 maanden tijd 2 keer een vmk heb gehad dan nu...

Verder moet ik nu een cyclus afwachten, vind t ook niet erg, even weer alles een plaatsje geven...

9. @ miracles, ik vind het echt heel erg voor je :(
    kan me goed voorstellen hoe je je voelt!
    hoop dat je duidelijkheid krijgt met het onderzoek.
    ik denk aan je hoor!

10. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    @ Miracles: Wat vervelend dat je weer een miskraam hebt gekregen. Hopelijk kan een chromosoom onderzoek meer uitwijzen. Sterkte

11. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    He, gadver, wat een vervelend nieuws weer! Veel succes met alle onderzoeken en hopelijk snel goed nieuws voor ons allemaal!

12. Miss Mommy

Ben net terug uit t ziekenhuis.

Gistermiddag kreeg ik ineens ontzettend erge buikpijn, was echt niet meer uit te houden, was ook erg misselijk, duizelig, helemaal aan t trillen en helemaal bleek.

Toch voor de zekerheid maar even naar het ziekenhuis gebeld, omdat ik t niet vertrouwde en t ook niet echt normaal vond.
    Moest gelijk komen voor een echo.

Eenmaal in t ziekenhuis, stonden ze met 4 doktoren op de kamer, dmv echo bleek dat nog niks was afgekomen.

Ze besloten toen om me toch op te nemen en omdat de pijn s'avonds niet afgenomen was, heb ik toen nog een curettage gehad...

13. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    jemig meid, het zit je echt niet mee. Hopelijk heeft de curretage geholpen en ben je nu weer van de pijn af! Beterschap.

14. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jeetje Miracles het zit jou inderdaad niet mee. Hopelijk na een maandje rust wordt je gewoon weer zwanger en gaat het wel goed! Wanneer krijgen jullie de uitslag van het chromosoom onderzoek?

knuffel

@Milk: Ik zie dat jullie vandaag de uitslag krijgen van het zaad onderzoek... Hopelijk is het bij jullie wel goed!

15. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Miracles ik vind het echt onwijs vervelend voor jullie (maar dat wist je al ;) ) dikke knuff van mij!

kleintjevoorons wat een verschrikkelijk rot nieuws hebben jullie van de week gehad zeg :cry: Prettig dat je zo goed opgevangen word door je familie! Ik hoop dat jullie een super plan op kunnen stellen met de arts en hierdoor toch snel zwanger zullen zijn.

Milkhd jij hebt ook een rot nieuwtje gehad vandaag, wat onwijs beroerd. Ik hoop dat de nieuwe test over een paar weken beter nieuws heeft!

Hier niks nieuws, ben nog steeds aan het afwachten aangezien ik nog steeds op de wachtlijst voor IUI sta. Ik heb een mailtje gehad dat ze me volgende maand hopelijk oproepen dus ik hoop dat dat echt al begin februari is want ik vind dat het nu lang genoeg geduurt heeft :(

Nou meiden hou jullie taai!

16. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Bedankt Talulah! Hopelijk ben je snel aan de beurt voor je IUI! Hoe lang zit je al te wachten?

Ik zal jullie ook even inlichten: zaadjes hadden niet genoeg motiliteit, dus moeten over 3-4 weekjes opnieuw testen. Man is iets ziekig geweest, dus hoop dat dat de verklaring is. Ik ga morgen kopie van de uitslag halen bij HA, ben toch benieuwd naar de exacte getallen/percentages.

17. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    MilkhD half nov. heb ik de laatste sam.lev.test gehad en begin december ben ik gebeld dat ze me op de wachtlijst heeft gezet. Dus ik wacht nu 2 maanden, de gyn. gaf al aan dat de wachtlijst zo'n 2/3 maanden duurt :rolleyes: het lag er een beetje aan hoeveel er zwanger zouden worden.
    Heb jij de uitslagen nog gehaald bij de dokter?

Miracles even een dikke knuffel van mij!

18. Miss Mommy

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties!

Het valt allemaal niet mee helaas, voel me nog steeds beroerd.
    Had eigenlijk verwacht inmiddels weer gewoon aan t werk te zijn.
    Maar heb nog erg veel pijn. Word zelfs meer ipv minder... Ook heb ik wat verhoging.
    Ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest, omdat ze t allemaal niet vertrouwden.
    Gelukkig bleek mn baarmoeder goed schoon te zijn en in het bloed waren ook geen ontstekingscellen aanwezig.
    Toch was mn baarmoeder nog erg onrustig en de baarmoedermond was ook nog niet gesloten.
    Moet het nu even aankijken en anders weer terug...

Maar nu wat anders, hoe gaat t met jullie?

MilkHd, en wat was de precieze uitslag?
    Dat je man ziek is geweest, kan inderdaad een oorzaak zijn... dus we hopen op goed nieuws de volgende keer!

19. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Tuurlijk voel je je nog steeds beroerd, het is niet niks wat je is overkomen! Hopelijk zakt de pijn snel, want ik kan me voorstellen dat dat het alleen maar moeilijker maakt. Gewoon weer naar zkh als je het niet meer vertrouwd he! KNUF!

Precieze uitslag: A+B kwaliteit >50%, dus valt wel mee. Helaas heeft maar 3% ofzo een goede vorm. Dus vooral hoe de zwemmers eruit zagen was niet goed. Vanmiddag gyn (heb ik zin in, haha), helaas wsl ook aankomende ongi :(

20. Miss Mommy

Milk, dan ben ik s benieuwd vanmiddag, succes alvast, spannend!
    En ik duim voor je dat die ongi de eerst komende 9 maanden wegblijft!

Hou ons op de hoogte he!

Deel Deze Pagina