Ging goed: op echo zag alles er normaal en naar verwachting uit, alleen linker eierstok konden ze even niet vinden, verstopt onder mijn darmpjes. Later voelde gyn hem wel, geloof ik. gesprek met gyn was ook prima, niet zo spannend, behalve dat ze hertest voor zaadjes onzin vond, omdat alles goed eruit zag. HAHA! Dus even kweekje en bloedprikje afgenomen voor test op chlamydia en op dag 21 van volgende cyclus terugkomen voor progesteronmeting. En hoppa, je bent weer 2 uur verder. Maar alles was dus goei! Blij blij.
Nou dat valt mee dan dat je gyn de zaadtest goed vond. Gaan ze nu verder kijken bij jou of je korte LF de oorzaak is? Wij mogen volgende week weer. Ben benieuwd want ik krijg dan een echo. Weet jij trouwens wat ze met die echo willen onderzoeken?
Milk, wat een goed nieuws! Fijn dat alles er goed uitzag. Nu gaan ze dus kijken hoe je progesteron is na de eisprong, dan ben ik s benieuwd! En hoe is t met je ongi? Nog niet in zicht? Kleintjevoorons, fijn dat jij ook weer mag volgende week, voor jou word t ook spannend dus! Met zo'n echo gaan ze kijken hoe alles eruitziet, hoe de baarmoeder is, hoe dik het baarmoederslijmvlies is tov hoe ver je bent in de cyclus. hoe je eierstokken eruitzien, of er een Follikel groeit en of er geen cycsten zitten... Denk dat je je dat er een beetje van voor moet stellen! Ik had gisteravond voor t eerst mn temp iets lager, was nu 38 graden. Hoop dat t eindelijk de goede kant op gaat, want word inmiddels een beetje gek van dat op de bank hangen, maar kan gewoon nog niet anders... Maar hopen dat er nu snel verbetering in komt!
Ronde 14 is een feit, helaas. Kleintje: die echo is vaginaal. Ze kijken dan naar baarmoeder, zoals afmetingen, dikte slijmvlies, poliepen etc. Dan de eierstokken: zijn ze er, cystes, afmetingen. Dat idee. Was grappig om eens te zien. Heb het verder niet gehad over m'n korte LF. Baal er wel van dat ik er verder niet op in gegaan ben, maarja, volgende keer hebben we ook progesteronuistlag erbij, wie weet dat dan een goed moment is om er over te beginnen. Miracles, hopelijk kun je snel weer die bank af!
MilkHd... vervelend meid, weer ongi... Hopelijk deze ronde meer succes! Heb jij ook getempt? Daar zag mijn arts in elk geval aan dat mn LF niet goed was. En t maakt niet uit dat je daar nog niet over gepraat hebt, ze ondernemen toch niets zonder een uitslag van een progesteronwaarde! Wat wel belangrijk is, is dat dat bloedonderzoek een week na de eisprong plaatsvind!
We zullen zien hoe het gaat. Ik heb inderdaad ook getempt, 3 cycli achter elkaar (aug-sep-okt). Ik heb meestal eisprong op dag 17, 18 of 19, is het dan slim om gewoon dag 21 te laten testen? Als ie dan te laag is, kan ik wel een verklaring bedenken Ik ben wel bang dat als ik laat prikken week na eisprong, dat ik dan ook pas week later weer naar gyn kan. Dus ik laat het nu maar zo en wacht af. En volgende gesprek meld ik dan gewoon de korte LF.
Ik zou het toch even aangeven, want anders is je progesteron waarde zowiezo te laag. Voor een goed beeld te krijgen, moet t bloedprikken echt ongeveer 7 dagen na de eisprong gebeuren. Als t nu te laag blijkt te zijn, omdat je zowiezo je eisprong later hebt, is het weer een ronde afwachten, als ik jou was, zou ik ze voor zijn! En anders een ronde met ovutestjes je ei opspeuren, dan weet je het zeker en kun je alsnog ff bellen! Bij mij scheelde 2 dagen een waarde van 59 en 39 de afgelopen ronde met Clomid 100 mg, dus als je er net naast zit...
Kleintjevoorons, wanneer heb je de echo? Ik ben vandaag voor het eerst weer 2 uurtjes gaan werken, wel licht werk, geen "zware clienten". Viel toch wel een beetje tegen... vooral het in en uit de auto stappen was erg pijnlijk de hele tijd. De komende 2 dagen werk ik dus ook 2 uurtjes per dag en dan weer even ecvalueren hoe t gaat. Was wel blij om weer ff lekker aan t werk te zijn, beetje afleiding...
Hey Miracles, Ik heb mijn echo aankomende donderdag. Mannetje gaat morgen weer zaadjes inleveren en daar krijgen we donderdag ook de uitslag van. Denk dat dan ook meer duidelijk gaat worden wat er gaat gebeuren. Vind het allemaal wel erg spannend. Maar heb je nog zo veel last van je curretage? Is dat normaal? Wel fijn inderdaad dat je wat afleiding hebt. Als ik donderdag meer weet laat ik het zeker horen
Kleintjevoor ons, succes vandaag! Ben benieuwd! Ik heb eergisteren nog telefoon gehad van t ziekenhuis, dat er een bacterie in de kweek is gevonden. Heb ik waarschijnlijk tijdens de curettage opgelopen... Daar schijn ik nu dus ook die pijn van te hebben, t verklaard in elk geval wel een hoop! Moet nu afwachten tot volgende week, kijken of de pijnklachten verminderen en anders krijg ik nog een antibioticakuur...
Miracles, wat vervelend dat je nu waarschijnlijk een bacterie hebt. Hopelijk gaat het snel over. Wij zijn dus net terug van het ziekenhuis: Echo was goed! baarmoederslijmvlies was de goede dikte had een rijpend follikel. Niks op aan te merken precies volgens het plaatje. Alleen zaad van man was niet goed. Na opwerken waren het 3000 bruikbare zaadcellen per ml. Natuurlijk zwanger worden is verwaarloosbaar klein. Enige oplossing is ICSI. Man krijgt nu een onderzoek bij de uroloog om te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ook moest hij bloedprikken voor chromosoom onderzoek en hormonen. Daarnaast hebben we allebei bloed geprikt voor een aantal infctie ziekten (HIV en Hep-B enzo) wat uitgesloten moet worden voor een ICSI behandeling (is standaard voor IVF/ICSI). Ook een afspraak gemaakt voor een IVF/ICSI voorlichtingsavond en over 2 maandjes weer naar de fertiliteitsarts om alle resultaten door te spreken en als alles goed is kunnen we dan aangemeld worden voor de ICSI. Het gaat dus allemaal gebeuren....... Ben er wel erg bang voor en vraag me ook af of we dit wel moeten doen. Maar daar heb ik nog 2 maanden om over na te denken. En zo hebben we in iedergeval geen verloren tijd.
Jeetje kleintjevoorons dat is niet niks als ik je berichtje zo lees lijkt het alsof jullie heel positief blijven, gelukkig maar want ik kan me voorstellen dat dit vrij zwaar valt.
We proberen inderdaad zo positief mogelijk te blijven. Maar heb er ook wel veel verdriet van. Maar we zitten nou eenmaal in deze situatie. Ik ben zelf vooral heel blij dat mijn echo goed was en dat zoals het er nu uit ziet bij mij alles gewoon ok is. Dat vergroot de kansen wel t.o.v als er bij beide iets aan de hand is. De fert. arts vertelde me ook dat zoals onze situatie is met mijn leeftijd de slagings kans op 40-45 % per poging ligt. En dat is gewoon veel meer dan die 0,1% die we via de natuurlijke weg hebben. Maar Talulah hoe vergaat het jullie. Moeten jullie nog lang wachten voor de IUI?
Goh, jeetje... Wat een nieuws zeg, dat is niet niks... Ik hoop voor jullie dat jullie in die 2 maanden samen de kracht kunnen vinden, om met een positieve instelling en veel goede moed te beginnen aan deze nieuwe poging om zwanger te raken! En zoals je al zegt, ik ben blij, dat de echo bij jou in elk geval goed uitzag! Meid, heel veel succes en het is logisch dat je nu verdrietig bent... is ook niet niks allemaal als je zo'n nieuws te horen krijgt. Dikke knuffel
Inmiddels wacht ik nu 2,5 maand. De wachtlijst zou 2/3 maanden zijn, ik heb ze vorige maand gemaild en ze mailden terug dat ze hoopten in de maand februari contact met me op te nemen. Maar dat zal wel pas maart worden kan niet zeggen dat ik er vrolijk van word.
Ik kan me voorstellen dat je aan de gang wilt. Je wacht ook al veeeeel langer dan die 2 a 3 maanden. Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt. Bij ons begint het ook allemaal wat concreter te worden. Best spannend..
Hee meiden, ik was even onder een steen gekropen en had niet door dat jullie alweer zoveel verteld hadden. Dus even een reactie voor ik weer onder mijn steen kruip. Over testen progesteron: weet nog steeds niet wat ik ga doen, ik ga nog even proberen met man erover te praten. Miracles: hoe gaat het werken nu? je bent tenslotte alweer een weekje voorzichtig bezig. En toch een bacterie te pakken, het zit je echt niet mee! Kleintje, heftig hoor, ICSI! Toch fijn dat er iets dergelijks bestaat, zeker als het aantal goede zaadjes tegenvalt. Laten we hopen dat het snel aanslaat. Maar denk er goed en rustig over na! In ieder geval een mooi hoog percentage qua kansen! Talulah, bij jou schiet het niet op he, erg vervelend lijkt me. Dan ben je er klaar voor, maar dan komt de kans nog niet. Hopelijk hoor je toch deze maand nog iets en kunnen we voor je gaan duimen. Ik duik onder mijn steen, tot over een paar daagjes!
Milk wat zit jij onder die steen te doen? Is hij groot genoeg en is het daar gezellig want dan kruip ik er ook bij Ja ik begin met de dag meer te balen, ik sta nu op het punt om ze mijn telefoonnummer te mailen. En dan gewoon een berichtje er bij van: Tot op heden heb ik nog geen bericht van jullie ontvangen, voor het geval dat....stuur ik hierbij nog even mijn mobiele nummer. Maar volgens vriendlief moet ik er geen druk achter zetten Maar ik vind dat ik wel lang genoeg gewacht heb, precies een jaar geleden kwam ik voor het eerst bij de gyn. met mijn temp. lijstjes en bevindingen. Ben toen al voor een half jaar naar huis gestuurd. Het schiet daar gewoon niet op, maar een ander ziekenhuis is er niet in de buurt
Inderdaad Milk, wat doe jij onder die steen? Denk dat we dat de laatste tijd allemaal wel ff nodig hebben, zo'n grote warme gezellige steen waar je ff onder kan kruipen! Talulah, ik duim nog elke dag voor je, dat die telefoon t liefst gisteren dan vandaag rinkelt dat je aan de beurt bent! Dikke knuf
Aangezien ik nog steeds geen belletje heb gehad heb ik vanmiddag een mailtje gestuurt naar de fert.assistente. Helaas is de afdeling niet telefonisch bereikbaar (ook al zo stom) In het mailtje is mijn ondertoon wel heel duidelijk. Vriendlief zat zich vanavond al af te vragen of we niet naar een ander ziekenhuis kunnen gaan. Maar om 40 km te gaan rijden voor een follikelmeting vind ik even te veel van het goeie voor een paar dagen achter elkaar. Volgens heb ik recht op een behandeling en moet ik morgen gewoon eens met Unive bellen voor zorgbemiddeling. Milk zit je nou nog steeds onder die steen?