Ik zit in de eerste ronde na het stoppen met de pil. Je hoort veel dat het soms even duurt voor vrouwen voordat ze weer normaal ongi worden. Maar ik begreep dat die dan vaak ook geen eisprong hebben of een late eisprong. Mijn vraag: ik ben vorige maand gestopt met de pil. 18 sept 4 dagen ongi geweest. Op 28 sept heb ik 200% zeker mijn eisprong gevoeld. Vandaag is 14 dpo. Kan mijn menstruatie nu ook lang op zich laten wachten? Of omdat ik mijn eisprong al gehad heb zou ik deze dagen in principe zowiezo ongesteld moeten worden als ik niet zwanger ben?
nou weet je het kan alle kanten op... het kan best zijn dat je nog helemaal geen eisprong hebt gehad. het kan zijn dat je wel een eisprong hebt gehad. het kan zijn dat je meteen op je oude ritme zit maar het kan ook zo zijn dat het een half jaar duurt voordat je ongi word. Zie menstruatiecyclus na pilgebruik het kan echt alle kanten uit en het is moeilijk te zeggen hoe het bij jouw zal zijn. toen ik gestopt ben met de pil zat ik meteen in het juiste ritme. en een maand erop was ik zwanger. dus heb een bloeding gehad na het stoppen (dat is een opgewekte bloeding) en daarna ben ik 1 keer ongi geweest en daarna was ik zwanger. wij hebben daar heel veel geluk mee. bij ons is het altijd zomaar klaar. maar er zijn genoeg die eerste een jaar moeten ontpillen. je kan er niks over zeggen helaas. dus toch afwachten... als je volgende week nog niet ongi bent zou ik voor de zekerheid even een test doen, je kan zwanger zijn )als je hebt geklust natuurlijk haha) ben je niet zwanger dan is het een kwestie van afwachten om te zien wat je lichaam doet
Je kunt een eisprong hebben zonder ongesteld te worden, heb ik me laten vertellen. Dus af en toe eens testje doen
@ Tines mam van 2: de vraag was niet hoe het bij mij zal gaan, want ik weet ook wel dat niemand dat kan voorspellen. De vraag was: áls je je eisprong gehad hebt, word je dan in principe met 14 dagen ongi of kan het ook later zijn of uitblijven als je wel een eisprong hebt gehad? @ fizzy: dank je wel. Ik had gister nod maar nog niet ongesteld. Gisterochtend licht tuurstreepje getest, 's middags en vanochtend (andere test) niks... Gewoon even blijven testen dus...
Maar als dat waar is he? Hoe weet je dan wanneer je nieuwe cyclus begint? Vanaf waar tel je dan je nieuwe ronde?
Dat zijn ook dingen die ik me afvraag De dokter zei tegen mij dat de meeste menstruaties tussen de 6-8 weken komen bij sommige duurt het maanden. Dat betekende niet dat je niet zwanger kunt worden... Je hebt dus wel gewoon een eisprong... Dit is wat mij verteld werd. Ik zit ook te wachten tot mijn menstruatie komt (zit nu op dag 32. Eerste ronde)
@maartje25: je word pas ongi als je een eisprong hebt gehad. Dus als een vrouw maandenlang niet ongi word betekend dat volgens mij dat er geen eisprong is geweest, en dus dat je dat niet zwanger kan worden. Dat wist ik wel... Volgens mij als je een eisprong gehad hebt en niet zwanger bent dan moet je ongi worden want het niet bevruchte eitje plus alle rommel moet er dan toch uit... Maar hoelang kan dat duren, dat snap ik nog niet helemaal.. Zit overigens pas op dag 2 na nod hoor dus nog geen reden om me er druk om te maken, maar vroeg het me toch af..
Als je écht zeker weten een eisprong hebt gehad, dan hoor je na max. 18 dagen ná die eisprong ongesteld te worden (14 dagen na de eisprong komt overigens het meeste voor). Echter, ik heb één keer gehad dat ik pas 29 dagen na de eisprong ongesteld werd. Volgens de huisarts was er bij mij toen sprake van een schijnzwangerschap, want ik was zeker weten niet zwanger (bloedtest gehad). Ik las dat je al een heeeeeeel licht positief streepje hebt gehad, op 15 dagen na je eisprong. Ik had twee weken geleden precies hetzelfde. Volgens mijn verloskundige kan je in deze situatie er vanuit gaan dat je zwanger bent: streep=streep=zwanger! (tenzij je de Early test hebt gebruikt van Predictor, die geven vaak vals-positief). Helaas bij mij op 17 dagen na mijn eisprong weer een negatieve test gehad en diezelfde avond een vroege miskraam... Ik zou morgenochtend dus nog eens een test doen, kijken of het streepje wat duidelijker wordt. En gebruik dan dezelfde test als diegene waarvan je al een tuurstreepje had gehad, dan kan je ze goed vergelijken. Even nog voor de duidelijkheid: Wanneer je met de pil stopt, kán het inderdaad maanden duren voordat een eisprong op gang komt, maar sommige gelukkige meiden hebben na 2 weken al een eisprong. Hoe langer het duurt voordat je een eisprong krijgt, hoe langer je cyclus duurt. Echter, je kán ook ongesteld worden zónder een eisprong te hebben gehad. Dit heet een "onttrekkingsbloeding" en is je lichaam's manier om alles even te resetten. Overigens lijkt een onttrekkingsbloeding heel veel op een menstruatie en is vaak niet te onderscheiden. Erg verwarrend, want dit betekent dus niet dat wanneer je ongesteld wordt, je zeker weten een eisprong hebt gehad. Integendeel dus. Wel kan je hiervan uitgaan: een normale cyclus is tussen de 21 en 42 dagen lang en heeft bijna altijd een eisprong. Wanneer je cyclus korter of langer duurt, is de kans dat je een eisprong had een stuk kleiner (maar niet onmogelijk, zeker niet net na de pilstop!).
@mommyowl: Heel erg bedankt voor je uitgebreide info! Daar heb ik echt wat aan, super bedankt! Wat erg van je vmk... lijkt me erg verdrietig.. De testen die ik had, waarbij ik een licht streepje had gisteren wil ik eigenlijk niet meer halen. Vind ze zowiezo wat duur voor eigen merk testen. Ik ben van plan om morgen kv 2v5 te halen, daar hoor ik toch de meeste positieve verhalen over. En dan dinsdag of woensdag ochtend testen. Morhenochtend even niet want ik merk dat ik mezelf even helemaal gek maak op deze manier. Vandaag een test van z&k gedaan en die was negatief. Maar wel dingen die zouden kunnen duiden op een zwangerschap (of ontpillen) en geen menstruatie of gevoel dat er een menstruatie aankomt... Alles maakt me ze in de war dat ik even een dagje rust neem, misschien wel 2. Misschien word ik alsnog wel ongesteld en hoef ik niet meer te testen, en anders is het even afwachten wat de volgende test doet...
@rosa5: ik heb die avond een tijdje een behoorlijk weeïg gevoel gehad in mijn buik, op een gegeven moment steken in mijn buik links ter hoogte van mn eierstok, hele aparte steken trouwens.. Daarna nog een tijdje weeïg in mn buik en ongeveer en half uurtje max een heel klein beetje bloed verloren, wat slijmerig bloed.. Kan niet missen volgens mij. Daarna en daarvoor nergens last van gehad, alleen op 3 okt wat weeïg weer en hele lichte menstruatie achtige krampjes in mijn onderbuik..