Ik vind het Mirena spiraaltje echt een aanrader! Ik word niet meer ongesteld, geen last meer van de hormonen, etc. Het inbrengen vond ik niet pijnlijk eigenlijk, je voelde het wel, maar echt pijn is anders. Daarna heb ik 2 maanden licht gebloed, dat was wel irritant, maar dat is nu over.
dat is goed nieuws voor mij , want ik ben ook van plan binnenkort hoop dat ik netals meeste hier ook tevreden over zal zijn maar kom je wel van aan? want daar zit ik dan wel mee
Opzich tevreden over mirena. Voordeel: * Niet (of bijna niet) ongesteld * geen omkijken naar eerste 5 jaar!! Super! Nadeel: * Eerste maanden af en aan bloedverlies, dus continu wat bij je hebben * Als je zwanger wilt raken moet je eerst een afspraak maken en verwijderen. Dan nog niet te zeggen over het spiraaltje en daarbij zwanger raken (?) Wel had ik veel puistjes wat ik nog nooit heb gehad!
Heb hem nu 7 maanden en wordt er gek van!! Op een gegeven moment om de 2 week bloedverlies en nu zit ik pas in de 2e week en heb ik alweer bloedverlies,ben er eigenlijk zo klaar vanaf het moment van zetten alleen maar bloedverlies gehad,nog nooit zoveel dingen versleten als maandverband en inlegkruisjes!!
ik heb een spiraaltje iets meer dan een maand en ben volgens mij een paar dagen wat ik nog op 1 hand kan tellen niet ongesteld geweest word er gek van..en veel hoofdpijn.. ik weet dus nog steeds niet of het bevalt omdat ik hem nog maar zo kort heb..maar heb me voorgenomen als dit nog 5 maanden zo doorgaat ik dat ding er laat uithalen...
hier ook al vanaf 8 december alleen maar bloedverlies word er gek van.. heb zelfs ijzertekort ervan dus ook weer aan de pillen mijn dokter zei het is nu echt nog te vroeg om te zeggen of het op houd..hou het nog 2 maanden vol en anders gaan we een andere oplosssing zoeken.. tenzij ik er hem er uit wil hoor dan doet ze het natuurlijk..
Ik heb hem in augustus 2008 laten plaatsen, en eerste half jaar was ik er niet echt blij mee. Veel pukkels, gewoon ongesteld, en ik voelde rare dingen. Daarna niet meer ongesteld geworden, en dat is ideaal!!! Maar nog steeds te veel pukkels, en heb weer last van moodswings, en wat ik ook belangrijk vind... libido is flink gedaald!!! Dat is niet echt leuk. Maar ja.. geen pil, geen menstruatie, toch veilig, en voor 5 jaar lang.. dat is echt wel prettig.
ik heb er een hele grote baarmoeder ontsteking gehad door het spiraal. verder heb ik hem 6 maanden gehad en de weken dat ik geen bloed heb gezien is op 2 handen te tellen. verder was ik super moe en had ik niet heel veel zin. bij een vriendin van mij is hij in haar baarmoeder gaan groeien. een groot feest
Ik was zeer tevreden. Plaatsen deed wel zeer, maar het viel op zich mee. Daarna niet meer ongesteld worden en nooit meer je anticonceptie kunnen vergeten. Na het verwijderen was mijn cyclus meteen opgang.
ik heb de mirena 2 enhalf jaar gehad en het beviel me prima heb der geen klachten bij gehad ookniet bijhet plaatsen als der dalijk een 2 komt ga ik hem daarna ook weer zeker nemen
Ik vond het plaatsen een verschrikking, maar daarna was de Mirena voor mij heeeel fijn. Nergens meer aan hoeven denken, ik was niet helemaal ongesteldloos, maar het stelde zeer weinig meer voor. Het verwijderen was gelukkig wel weer goed te doen. Ondanks de pijnlijke plaatsing zou ik het zo weer doen (maar gezien het zaad van mijn man niet direct noodzakelijk, haha)
Plaatsen was hier een regelrechte ramp (schijnt het vaker te zijn als je nog geen kinderen hebt gebaard) maar verwijderen was een Ik heb hem niet zo lang gehad (we mochten helaas de MMM in, dus anticonceptie is dan een beetje overdreven) maar ik was wel tevreden. Heb wel 2 maanden wat krampen etc. gehad. Alsof mijn lichaam het herkende als iets wat eruit moest zeg maar. Weinig tot niet meer vloeien...groot voordeel
ik heb hem 2 maanden ingehad en toen eruit laten halen. * binnen een paar dagen kreeg ik jeuk downunder. Niet leuk meer. Was weg toen ik hem eruit liet halen. * had het idee dat ik hem voelde zitten (zat misschien tussen m'n oren hoor, maar vond het niet zo prettig) * had regelmatig buikpijn * libido was nog nooit zo laag * vloeide gedurende 2 maanden nog gigantisch en toen was ik het zat en heb ik hem eruit laten halen. Jeuk was meteen over, buikpijn weg, vloeien stopte enzovoorts Ben nu weer terug met de pil en hoewel ik daar eerst geen fan van was, ben ik er nu erg blij mee.
Zijn er hier ook meiden die na een jaar nog tussentijds bloedverlies hadden? En is dat nog goed gekomen? Ik ben nu bijna een jaar verder en dacht dat het net weer beter ging, maar nu toch weer spotting al een hele week, gek word ik er inmiddels van. Ik vraag me af of ik hem nu niet beter kan laten verwijderen, want ben bang dat het toch niet meer beter wordt...
Na 2 jaar menstruatievrij begon ik spotting te krijgen, cyclisch. Dat is normaal bij de Mirena. En een beetje spotting is altijd nog beter dan full blown ongesteld worden.
hier ook mirena, zeer tevredem alleen inbrengen was pijnlijk (had keizersnee gehad) heb 1ste dag last gehad, buikpijn. maar voorderest nooooooit meer last gehad, ook niet gevloeid, nooit meer ongesteld. over 5jaar gaat hij eruit en dan wordt het definitief sterelisatie voor mij (en man ook hihi)
Heb mijn mirena nu een half jaar, en moet zeggen dat ik erover denk om hem eruit te laten halen. De eerste keer is die maar een week blijven zitten en kwam die gewoon eruit, toen heb ik een ander opnieuw laten zetten (was ook een stuk pijnlijker). Maar heb nu heel erg vaak last van steken tijdens de sex. En als ik ongesteld word is het heeln onregelmatig