Ik heb de mirena gehad. Op zich ging het allemaal goed, niet lang vloeien oid. Maar ik kan dus ook helemaal niet tegen hormonen en in de mirena zitten ook hormonen en dat ging ook niet helemaal lekker. Dus ik heb hem laten verwijderen.
Hmm.. ik ben niet tevreden over de mirena maar dat kan ook gewoon aan mijn lichaam liggen.. ik heb altijd al veel last gehad met de pil en vaak geswitched. Uiteindelijk uitgekomen bij de mirena.. eerste x continu bloedverlies, pas na 4 maanden een redelijk normale cyclus maar veel meer last van buikpijn en ongi bijwerkingen. Na 7 maanden verloor ik spontaan het spiraaltje:S heel vreemd. Nogmaals een mirena laten plaatsen want volgends de gyn had hij niet goed gezeten. Zal wel aan mij liggen maar een baarmoeder is ten grote van een manderijn:S hoe kan zo'n ding niet goed zitten. Afijn meneer heeft tig jaar gestudeerd dus laat ik maar niet eigenwijs zijn nogmaals een merina laten plaatsen en dit x na 3 maanden spontaan verloren grrr. Toen overgestapt op implanon, onwijze bijwerkingen van gekregen. laten verwijderen en toch weer aan de pil, zwaarste variant.. je raad het al na 6 maanden dwars door de pil heen zwanger van mijn eerste wondertje totaal niet verwacht maar o zo gewenst
ik heb al ruim 10 jaar een mirena ik was er heel enthousiast over. ik werd amper nog ongesteld af en toe een dagje had geen buikpijn meer welke altijd extreem waren. toen ik zwanger wilde worden heb ik hem laten verwijderen en duurde het bij de eerste 2 allebei 18 maanden om zwanger te worden bij de derde was het de derde maand raak. toeval of niet? voorheen slikte ik namelijk de pil. ik heb nu ook weer een mirena omdat ik altijd heel tevreden was. ik kan niet echt objectief zeggen of hij me nu nog goed bevalt omdat ik overvloeding bloed. ik ben sinds lars geoben is nog maar een week of 6 tussendoor niet ongesteld geweest. ik heb de mirena ook omdat ik een sterk gegroeide vleesboom heb en daar komen die bloedingen vandaan. de mirena is de eerste aanval tegen een vleesboom. die gaat ermee in gevecht en daar moet hij in theorie kleiner van worden vandaar die bloedingen. over een tijdje moet ik opnieuw gecontroleerd en zou hij kleiner moeten zijn. maar toch kan ik je de mirena van harte aanbevelen boven een koperspiraaltje of de pil.
ow en de koperspiraal bevat wel heel veel hormonen heb ik begrepen en worden zowieso nog zelden geplaatst. artsen gaan liever voor de mirena er zitten veel minder bijwerkingen aan. je moet hem wel zelf betalen 110 euro geloof ik dat was mij even "vergeten" te vertellen. en mijn arts zei dat ze langzaamaan overgaan naar 10 jaar laten zitten omdat ze denken dat hij makkelijk 10 jaar mee moet kunnen.
in het koperspiraaltje zitten geen hormonen.. alleen koper zoals de naam al zegt. Hierdoor kan er wel maandelijks bevruchtingplaats vinden maar geen innesteling..
Ik heb ook een mirena gehad en vind het geen aanrader, ik had heel veel pijn in mijn buik, echt zoeen stekende pijn waarbij je helemaal krom gaat zitten/liggen. Ik was onregelmatig ongesteld, zo was ik het een maand niet, en zo was ik het weer wel, ik bleef last hebben van pukkeltjes enz. En na 2 jaar heb ik hem laten verwijderen. En begon dan met de Diane pil, en die werkte perfect, mijn huid werd er mooi van enz, heel wijnig last van pijn in mijn buik, dus voor mij zeker geen mirena =3
Ik heb een jaar lang de mirena gehad, dikke 9 jaar geleden, na een jaar heb ik dat ding eruit laten halen. Ik bleef bruinverlies houden en mega veel gemene buikpijnen. En ik voelde m als ik bv te hard ging zitten of paardreed..al kon dat niet volgens de artsen..ik voelde het wel mooi!