Ben nu ruim 10 maanden verder na bevalling, en ik twijfel of ik toch naar de huisarts moet voor mijn cyclus omdat deze wel erg kort is en klachten. Mijn cyclus is na de bevalling: 21-22-22-18-18-21-21-18-11- en nu na 17 dagen voel ik het weer aankomen.. het aantal dagen dat ik mijn menstruatie heb is: 7-7-6-6-6-6-6-8-5-6. Voor de bevalling als ik zonder de pil was had ik een cyclus van 25 a 16 dagen en echt 5 dagen en ik was er weer van af. Ik had na de bevalling heel erg veel last van mijn hormonen en nu nog steeds, gelukkig krijg ik nu steeds meer momenten dat ik mezelf weer ben, maar toch vind ik het behoorlijk hinderlijk, rond mijn eisprong voel ik me het best het duurt dan een paar dagen voordat ik me weer rot voel en de klachten verdwijnen wat als mijn gehele menstruatie achter de rug is! Ik vind mijn cyclus wel heel erg kort elke keer, weet iemand of dit normaal is zo? Dokter zij tig keer eerst ontzwangeren over hoe ik mij voelde, maar aangezien ik best veel last heb van die hormonen durf ik eigenlijk nog niet aan de pil. bang dat het veel erger gaat worden, de huisarts zei ja dat kan. en ik moest maar zelf even kijken welke pil ik het beste vond passen bij mij. Ik heb altijd microgynon 50 gehad, maar ik durf het na de bevalling niet meer te slikken, mede omdat mijn moeder beroertes heeft gehad en er zijn hartproblemen in de familie, waardoor ik de pil niet zo goed meer durf te slikken, iemand ook daar ervaring mee??
De pil zou inderdaad kunnen zorgen voor dat soort dingen, ik vind microgynon50 ook wel errug hoog, hier gaven ze 30 en niet hoger. Kan je bijv. 30 of 20 gebruiken?
Slik te de 50 al zo`n 13 jaar, met de 30 bleef ik weken bloeden heb toen maar de 50 gekregen, maar Ben nu na al die jaren er achter dat heel veel klachten die ik de afgelopen horen had, op he hormonale kan afschuiven, misschien was de 50 toch te hoog geweest al die jaren.