Zijn er nog meer meiden die de nuvaring gebruikt hebben? Hebben jullie ontringings verschijnselen gehad en hoe heftig waren die? Ben erg benieuwd wat ik hier een beetje van kan verwachten, want er is mij altijd verteld dat het minder erg is als bij de pil, klopt dit?
dat is wel wat ik heb gehoord ook ja ben vanaf de pil naar de nuvaring gegaan en omgedraaid dus ik heb geen idee. heb ook niet echt super veel last gehad van 't stoppen met de pil. mijn nicht had ook vrij weinig na het ontringen
@beckje ik ben zelf ook van de pil overgegaan naar de ring, vind um erg fijn in gebruik. Is jouw nicht nu ook bezig met zwanger worden of is zij het al? Wel leuk als jullie een beetje gelijk lopen, kan je alles met elkaar delen
ik heb nergens last van gehad bij het stoppen. Ik was wel meteen zwanger (ma), dus meteen een normale cyclus, terwijl toen ik stopte met de pil (voor m'n dochter) het ruim een half jaar duurde voor ik een regelmatige en normale cyclus had.
@maia, balen zeg. Veel geluk verder. Ik heb ook de nuvaring gebruikt en aan t einde van februari gestopt. De eerste drie cycli erna verliepen goed, geen klachten. Alleen de vorige was opeens erg lang en ik kreeg in in de laatste 2 weken veel pukkels . Dus ik snapte er niks van, nu is het afwachten hoelang dit rondje gaat duren.
het werd helaas een missed abortion dus ik had nu 30 weken zwanger geweest. Maar ben het dus niet. Ach, komt vanzelf weer! maar ben dus wel heel positief over de nuvaring qua cyclus weer terugkrijgen.
dat pukkels heb ik ook de laatste 2 cycli, denk dat dat voornamelijk komt omdat ik (we) nu al even zijn gestopt met de ac ofzo. anders zou ik het ook niet weten. maar het is bij mij wel opvallend idd dat het nu pas is terwijl ik in december met de nuvaring gestopt was..
hoi engeltje ik ben vorige maand gestopt met de nuvaring en gelijk m'n regelmatige cylcus terug, weer exact 28 dagen net als daarvoor. Wel was ik voor de nuvaring heel licht ongesteld maar 1of 2 dagen. Met de ring duurde het 5 dagen en nu eerste keer zonder ring duurde ook 4-5 dagen. groetjes berbeltje
@ maia : jeetje wat vervelend zeg! Veel succes verder! @ berbeltje: ik ben was ook steeds 4 dagen ongesteld toen ik de nuvaring gebruikte, hij is er woensdag uitgegaan en ben nu nog steeds ongesteld, gek he? of hadden jullie dat ook?
Hoi! Hier nog een ex-nuvagebruiker. Ik vond het een super anticonceptiemiddel! Met de pil had ik continu tussentijdse bloedingen en met de nuva verliep alles prima. Ik ben in december gestopt met de nuvaring. Was altijd licht en kort ongesteld, maar nu bleef ik ongesteld. Meen dat ik twee en een halve week ongesteld bleef. Huisarts gebeld en die wilde wel een medicijn geven om de menstruatie een keer echt goed op de wekken, maar we keken het nog een weekje aan. En idd, menstruatie eindigde na een paar dagen om niet meer te starten...Direct zwanger namelijk! Na de bevalling wil ik weer de nuva gaan gebruiken.
Hier nog een tevreden ex nuvaring gebruiktster! Ik heb de nuvaring een aantal jaren gebruikt, ,altijd doorgeringt, werd maar 2 keer per jaar ongesteld. Na het stoppen van de ring had ik meteen weer een normale cyclus, en de 2 maand was ik zwanger! Werd helaas een MK, maar goed, dat heeft niets met de nuvaring te maken. Ik vond de ring erg fijn! Al voel me ik zonder nog beter, maar goed, dat hou je toch denk ik.
@ daantje 2011: Ik ben ook wel heel erg fan van de nuvaring! Echt ideaal! Bij jou duurde het dus ook wat langer als normaal, naja maar even afwachten dan. Hoop alleen wel dat t stopt voor we kunnen klussen! Helaas bestaat wel de kans dat je de nuvaring niet meer kan gebruiken nadat je bevallen bent. Een kennisje van mij wilde dat ook weer, maar hij kwam er steeds uitzetten! @ theeleutje: Ja, heb jij altijd doorgeringd? Ik stelde een tijdje geleden namelijk de vraag bij de apotheek hoelang ik achter elkaar mocht doorringen en nadat ze de fabrikant had gebeld hierover zei ze dat het maar 1 x mocht. Wel fijn op zich als t toch kan!
@engeltje: klopt, volgens de fabrikant mag je maar 1 keer doorgingen. Volgens de gyn mag je onbeperkt doorringen. Ik had altijd ontzettend veel buikpijn als ik ongesteld moest worden, op aanraden van de gyn de nuvaring dus doorgeringd. Ik heb er zelf voor gekozen om wel 2 keer per jaar ongesteld te worden, voelde voor mijzelf beter. Nu, na het stoppen met de ring heb ik trouwens ook veel minder buikpijn! Ik heb er nog steeds wel last van, maar is goed onder controle te houden met paracetamol. En dat ging voorheen niet lukken. En errug prettig dat je niet hoeft te ontpillen/ontringen!
De eerste maanden ging het perfect. Daarna alleen maar "last" ervan gehad. Kreeg er schimmel infecties van. Ding bleef niet zitten. Drama dus
@ augustus: Oei, das wel balen zeg! @ theeleutje: Ohw das wel fijn dan dat je gewoon mocht doorringen en dat je daardoor minder buikpijn hebt! Ik heb nu wel dat ik al 6 dagen een onttrekkingsbloeding heb ipv 4, maar heb gelezen dat anderen dat de eerste keer ook hadden. Ben benieuwd wanneer t over is, zodat we van de week flink aan de klus kunnen