Hoe lang moet lichaam wennen aan de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door draaimolen, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi, ik ben sinds een maand weer aan de pil. Heb gisteren de laatste pil van de 1e strip geslikt en zou nu dus mijn stopweek gaan hebben. Ik ben van plan om gewoon de volgende strip door te slikken en dan daarna pas een stopweek in te lassen. Ik ben nl. al vanaf dag 1 van de strip ongesteld. De eerste dagen is natuurlijk logisch, maar bij mij is het niet opgehouden. Nu is het wel elke dag erg weinig, maar toch vind ik het lastig. Hoe lang moet ik het de tijd geven dat mijn lichaam gewend is? Is het normaal dat je de eerste en wellicht tweede strip gewoon vloeit tijdens het slikken van de pil? Hoe ging dat bij jullie? Ik hoor het graag! Alvast bedankt! Ik heb trouwens voor mijn zwangerschappen 13 jaar de pil geslikt en nooit problemen gehad. Daarom vind ik het nu zo raar dat mijn lichaam het blijkbaar niet snapt.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat vloeien tussendoor heb ik nooit gehad. Maar qua bijwerkingen duurt het 2-3 strips voordat het stabiel is. De huisarts zei ook: wat er na 3 strips nog is aan bijwerkingen, dat blijft vaak ook.

Ik weet niet of het slim is, om nu al een stopweek over te slaan. Misschien gaat het beter als je lijf in 1 keer alle prut kwijt kan?

3. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Dank voor je reactie. Okay, dan wacht ik eerst 3 strippen af.

Wat betreft overslaan vd stopweek heb je wellicht wel gelijk. Misschien toch maar een stopweek inlassen.

Deel Deze Pagina