ben net bij de HA geweest voor anticonceptie.... Pil of mirena, daar wil ik tussen kiezen, maar ja..... daarom een paar vragen: 1) Doet het zetten pijn? (maakt niet uit hoor, de bevalling zal vast veel pijnlijker geweest zijn ) maar toch... 2) wat is handiger als ik binnen 2/3 jaar weer zwanger wilt worden... 3) waarom hebben jullie een mirena? 4) waar zitten minder hormonen in? (vergeten te vragen) ben benieuwd naar jullie ervaringen!!! groetjes!
1) Doet het zetten pijn? (maakt niet uit hoor, de bevalling zal vast veel pijnlijker geweest zijn ) maar toch... Ik vond het niet echt pijnlijk, het inbrengen van de eendenbek was erger, mij lieten ze kuchen tijdens het zetten en voelde er toen niks van. 2) wat is handiger als ik binnen 2/3 jaar weer zwanger wilt worden... Mirena kun je ook voor tijdelijk gebruiken, hij is max 5 jaar geldig. 3) waarom hebben jullie een mirena? Ik heb hem gehad, ik vond het fijn omdat er een grote kans was dat ik niet meer ongi zou worden of het zou zowiezo minder worden, en ik hoefde niet elke dag aan de pil te denken. 4) waar zitten minder hormonen in? (vergeten te vragen) Ze zeggen dat in de Mirena minder hormonen zitten dan in de Microgynon 30
Heb een mirena...wel nog maar 2 weken dus kan er nog niet te veel over zeggen... 1) Doet het zetten pijn? Best wel...maar het duurt niet lang... 2) wat is handiger als ik binnen 2/3 jaar weer zwanger wilt worden... Een mirena is voordeliger als je hem minimum 2 jaar laat zitten. Kost hier in Belgie 140eur. 3) waarom hebben jullie een mirena? Had last van de pil en heb die maar kort geslikt. daarna zijn we altijd 'voorzichtig' geweest. Na 10 jaar is daar nooit een ongelukje uit gekomen, wel2 bewuste zwangerscahppen. Maar omdat we nu nog echt geen 3de willen (en je zult zien dat er dan altijd wel een ongelukje gebeurt) heb ik gekozen voor de spiraal. Hopelijk heb ik niet te veel negatieve bijwerkingen, anders gaat ie er terug uit na 4 maand en dan zie ik wel weer... 4) waar zitten minder hormonen in? In de mirena zitten weinig hormonen...
hoi, In de mirena zit maar 1 hormoon en die wordt alleen maar in je bm afgegeven, zit dus niet in je bloed, Het zetten vond ik best pijnlijk, maar is maar heel even. Ik heb hem er toevallig vandaag uit moeten halen omdat hij er half uitgezakt was en ik al 6 weken steeds ongi was...
1) Doet het zetten pijn? (maakt niet uit hoor, de bevalling zal vast veel pijnlijker geweest zijn ) maar toch... Ik vond het erg meevallen. Tip: ga vlak na je ongesteldheid naar HA, zo op laatste dag zeg maar. Dan is de baarmoedermond nog het grootst en is er meer ruimte om te plaatsen en dat verlicht de pijn zeg maar. 2) wat is handiger als ik binnen 2/3 jaar weer zwanger wilt worden... Zoals al eerder genoemd, kan op elk moment er weer uit. 3) waarom hebben jullie een mirena? Ik ben erg gevoelig voor hormonen van de pil en heb toen mirena aangeprezen gekregen. 4) waar zitten minder hormonen in? (vergeten te vragen) alle info over de mirena staat op www.mirena.nl Hier staat: Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 20 tot 60 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat u er niet elke dag aan hoeft te denken. Dus ik zou zeggen... plaatsen maar Ik lees nu op net ander stuk op de site dat er 60 tot zelfs 100 keer minder hormonen dan bij de pil in kan zitten heb nu gemaild voor het juiste antwoord, wordt vervolgd. In elk geval... veeeeeeeel minder hormomen dan bij de pil, en dat merk je echt!