Mirena en afvallen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Knuffelkonijn, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames.

Vraagje:

Ik ben al een tijdlang bezig met proberen af te vallen.
    Inmiddels na ongeveer een half jaar -7,5 kg!

Goed zou je denken, maar het gaat zo vreselijk langzaam! Ik sport 2 a 3 keer per week, loop er naast hard, let op mijn voeding, neem genoeg in en regelmatig..

Maar...

Nu de vraag: Heeft iemand ervaring met het moeilijk afvallen door een mirena spiraal?

2. Eindelijk vandaag de stap genomen om hem eruit te laten halen.. Gistermiddag/avond veel ingelezen..

Kijkt de huisarts vandaag.. Wat denk je: niet te vinden.. Gruwel! Morgen echo bij de gynaecoloog.. Wordt vervolgd..

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    wat rot dat hij onvindbaar blijkt te zijn, hopelijk krijgt de gyn het wel gevonden en eruit.
    over dat afvallen is het misschien handig om je voedingspatroon eens door een dietist/voedingsconsulent te laten bekijken. misschien dat je goed bezig denkt te zijn, maar dat je eigenlijk net verkeerde producten kiest of dat je te weinig eet, waardoor je stofwisseling niet actief genoeg is...
    Succes in ieder geval, misschien gaat het afvallen ook goed als die mirena eruit is!

4. Jeeeeej.. Hij is eruit! Ze had hem zo gevonden met de echo. De draadjes waren naar binnen gegaan, 2 cm in de baarmoeder. Ze plukte hem er gelukkig zo uit met de tang.. Heerlijk.. Nu afwachten wat mijn klachten gaan doen ;)

5. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in de periode van 1 januari tot eind april 20 kg afgevallen, (van 90 kg naar 70 kg, bij een lengte van 179 cm).
    Ik had toen nog een Mirena, die heb ik er nl pas 16 aug uit laten halen :)

(ik ben trouwens afgevalen door in die 4 maanden maar 20 g KH per dag te eten, dus vooral groente, sla, vis, vlees, eieren, kaas en kip en een beetje zuivel, boter/olie, noten en zaden...
    geen:brood, pasta, fruit, aardappels, suiker, enz
    nog nooit zo snel en zo veel afgevallen, maar de knop was om en ik kon t echt goed volhouden!
    Nu al sinds eind april op gewicht, en ik eet alles weer! Snoep wel met mate)

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Lees ik t verkeerd, of heefr de mirena dan zo'n invloed op gewichtstorname ?

Deel Deze Pagina