horror verhaal over mirena verwijderen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Priscilla4, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Hoi meiden.

voorlopig blijft mijn mirena gewoon nog zitten maar ik las laatst op fb een horror verhaal over iemand die haar mirena moest laten verwijderen en waarbij ze hem niet te pakken kregen. uiteindelijk via operatie en toen konden ze hem nog niet te pakken krijgen. met de nodige waarschuwingen dat je nooit aan de mirena moet beginnen enz. verder heb ik niet durven lezen.

sinds dat bericht zit de mirena me niet meer lekker.. (de gedachte) we willen zo graag nog kinderen in de toekomst.. dus graag wat positieve verhalen over de mirena bij verwijderen.
    hebben jullie weleens horror verhalen erover gehoord? ik vermoedt dat het misschien gewoon een hoax is maar wie weet...

liefs pris

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben 5 jaar heel blij geweest met mijn mirena. Plaatsing ging wat moeizaam, maar verwijderen was een fluitje van een cent!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier was ie er binnen 2 seconden uit ;)

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ooh wat fijn om te lezen.. begint je menstruatie meteen of kan het op zich laten wachten? en was jullie cyclus erg ontregelt??

wij willen hem ergens volgend jaar laten verwijderen.

5. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Ik heb wel een horror verhaal over het plaatsen van de mirena

(viel op de grond, arts had hem dacht ik gedesinfecteerd maar bleek hem afgespoeld te hebben onder de kraan, dikke baarmoeder ontsteking 2 dagen later....)

Hij moest er dus na 2 weken uit, omdat ik erge ontsteking hield....en dat was echt in 2 seconden gepiept ondanks dat er veel pus en zwelling zat (dus gecompliceerd om eruit te halen)

Dus no worriez. Denk dat er van elke voorbehoedsmiddelen spook en horror verhalen te vinden zijn. No worriez. Erin is naar, eruit viel me mee

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    we gaan het ervaren..

wat slordig van je arts om hem alleen even af te spoelen zeg.. gelukkig heb je er verder niets aan overgehouden nicky1989

7. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Nee was best wel boos toen....nou.....heel boos eigenlijk ;)
    Maar achteraf gezien is het alleen maar heel goed geweest. Door de ontsteking werd ik getest op diverse ziektes/soa's en HPV.

En bleek ik pap 3B HPV te hebben (ik was toen 20) dus foute cellen verwijderd en nu gelukkig steeds pap 2b of 2a (elke keer halen ze cellen weg en dan wisselt de uitslag weer...)

Geluk bij een ongeluk zeg maar

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    dat is dan weer ''geluk'' bij een ongeluk.
    weet t even niet anders te verwoorden.. maar je hebt dus al flink wat achter de kiezen.. word je vaak getest op pap?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier geen cyclus want meteen een nieuwe laten plaatsen ;)

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Plaatsen en verwijderen ging soepel... verwijderen voelde ik niet eens!

11. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    @priscilla eerst elk half jaar en nu ieder jaar. Tis inmiddels 6 jaar terug dat dit voor t eerst geconstateerd werd. Was lange weg vaak kleine ingreepjes om cellen weg te halen etc dus ook vaak controle

Nu dus 1x per jaar en zou nu ongeveer moeten....mja verwacht de kleine man een dezer weken....dus word als alles achter rug is getest.

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

In de familie 2 verdwenen spiralen, vervolgens 3 neefjes/nichtjes rijker. (een was zelfs een 2 ling)

Horror?nee wel dat complete spiraal nooit gevonden is

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De huisarts kon de touwtjes niet meer vinden bij het proberen uit te halen.
    de gyn had ze in 1 zucht te pakken :)

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    @nicky ja spannend!!! Voel je je nog goed of rommelt het al lekker?

@jolien wat bizar dus er zweeft nog steeds ergens een spiraaltje rond?

@1981 mama gelukkig dat de gyn hem wel zo te pakken had.. Toch een opluchting lijkt mij

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier ben ik 2 keer het spiraaltje kwijtgeraakt. Je kunt ze gewoon kwijtraken als je bijvoorbeeld naar de wc gaat zonder dat je het merkt.
    Mijn lichaam werkte ze er zelf uit, stoot het af omdat het niet lichaams eigen is.

Maar zo heb je over heel veel dingen horror verhalen. Zegt niet dat het bij jou zal gebeuren.

16. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Verwijderen was meer gênant dan pijnlijk ;). Echt geen probleem.
    Hier in mijn omgeving wel meer mensen die problemen hadden met de mirena zelf. Maar ja, ook genoeg die problemen hebben/hadden met de pil, waaronder ik zelf. Of mensen die allergisch zijn voor latex. Er zijn altijd wel voors en tegens, maar ik zou me geen zorgen maken om het verwijderen hoor! En anders gewoon meteen iemand zoeken die er heel ervaren mee is, de gyn of vk ipv de huisarts.

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    Thnx voor de tips..

Hoe kom je er achter dat hij niet meer goed zit? Ik voel de draadjes zelf niet maar bm ligt naar achter gekanteld.. Wel na gemeenschap blaat bloedverlies.. niet veel en geen pijn.. Iemand bekend mee?

18. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Het verwijderen leek hier ook lastig te worden, de huisarts kon de touwtjes niet vinden. Maar gelukkig heeft hij 'm toch te pakken gekregen en hoefde ik niet naar de gynaecoloog. Wat bleek? De touwtjes zaten in elkaar gekruld en waren daardoor lastig te pakken. Ik heb ze zelf trouwens ook nooit kunnen voelen.

19. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hier helaas ging het mis... de draadjes zaten gekruld en ik moest mijn mirena er laten uithalen onder narcose

wat ik nog erger vond is dat ik na mirena een cycste bleek te hebben, wat blijkbaar ook wel vaker voorkomt... gelukkig kwam cycste los met medicatie om menstruatie op te wekken

20. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    Mamavanmenno

kwam die cyste door het spiraal of zou het er zonder spiraal ook zitten?

Deel Deze Pagina