Mirena en borstvoeding, iemand ervaring?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Azeb, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Ik heb morgen een gesprek met de huisarts over anticonceptie. Ik wil eigenlijk het liefst het hormoonspiraaltje Mirena. De meningen over of dat kan bij borstvoeding zijn echter verdeeld. Op de site van Mirena staat niet dat het niet kan, maar wel dat de hormonen van invloed kunnen zijn op je productie en dat er wel wat in de moedermelk terecht kan komen.
    Ik vroeg me dus af of iemand er ervaring mee heeft, en zo ja, wat voor ervaring.
    Groeten
    Azeb

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

Op een website van huisartsen staat dat het spiraaltje juist wel kan. Hij staat tussen de lijst van de anticonseptie die is toegestaan bij de borstvoeding.

Ik geef ook borstvoeding en wil ook de mirena dus ben benieuwd naar de reacties.

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Ik geef borstvoeding en heb de Mirena. Mijn ervaring is prima.
    Ik merk geen verschil qua productie. En het voordeel is dat mijn menstruatie wegblijft.

Na mijn vorige zwangerschap heb ik ook de Mirena gehad. Alleen liep toen de borstvoeding niet zo lekker. Dit kwam niet door het spiraaltje, maar door mijn dochter. Het drinken ging haar niet zo goed af.

Ik vind het een aanrader. Alhoewel je wel even moet doorbijten bij het plaatsen. Maar goed, dan ben je wel van een heleboel maandelijkse ellende af.

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn HA heeft me de mirena afgeraden omdat ze nog niet 100% zeker zijn in hoeverre het in de BV terecht komt en of het kwaad kan voor je kindje. Ik neem liever geen risico!

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hmmm...
    Ik ben net bij de HA geweest en hij zei dat het geen probleem was en vaker gebruikt wordt. Ik heb nu een afspraak om hem te laten plaatsen gemaakt voor 5 november.
    Wel raar hoor, dat elke HA wat anders zegt!

6. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik heb meer dan een jaar BV gegeven en dat ging prima. De hormonen worden zo plaatselijk en in kleine dosis gegeven dat het volgens mij het beste alternatief was. Ik had alleen na een tijdje echt last van mijn spiraaltje en heb het onding laten werwijderen, maar dat had niets met de BV te maken.

Deel Deze Pagina