Miskraam/bloedverlies, bloed ruikt vreemd

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mama24, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama24

mama24 Lid

Nov 16, 2007
    21
    0
    0
    Ik ben nu 5 1/2 weken zwanger maar waarschijnlijk wordt dit een miskraam, gezien het vele bloedverlies, nu al 14 dagen en sinds gister ook met stolsels erbij. Volgende week heb ik een echo.
    Nu ruikt het bloed dat ik verlies steeds vreemder, het ruikt naar tuinaarde ( ik kan het niet anders omschrijven ). Is dit normaal? Volgens mijn VK kan het wat anders ruiken, maar ik vind dit wel een erg vreemde geur. Is het verstandig om nog aan de bel te trekken vanwege die vreemde geur? Ik heb er verder geen koorts bij.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

om de geur hoef je nu niet te bellen. als je zoveel bloed verliest en stolsels erbij heb je wel een grote kans dat het mis is gegaan ja. Zolang je geen koorts hebt mag je afwachten tot de echo.

Mirjam

3. mama24

mama24 Lid

Nov 16, 2007
    21
    0
    0
    Bedankt voor de geruststelling!

4. mama24

mama24 Lid

Nov 16, 2007
    21
    0
    0
    Hoi,

Ik wilde nog even laten weten dat ik vandaag met 6.2 een goede echo gehad heb. Kloppend hartje, goede afmeting. Dus ik was helemaal verbaasd ( en blij ).
    Na mijn vorige berichtje heb ik alleen maar meer stolsels verloren, zelfs eentje van 6 bij 2 cm. Ik bloed nu nog steeds, al neemt het wel wat af en ruikt het niet vreemd meer.
    Op de echo was geen enkele verklaring te vinden voor het bloedverlies. Baarmoeder zag er goed uit en de baarmoedermond ook.
    Zien jullie dit wel vaker? En heb ik nu nog een verhoogd risico op een miskraam? Waar zou het bloedverlies door veroorzaakt kunnen worden als er op de echo niks vreemds te zien is?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat goed om te horen zeg, gefeliciteerd!
    Ja het gebeurt wel vaker, dat je tijdens een goede zwangerschap veel bloedverlies hebt in het begin. Je hebt nu niet meer kans dat het alsnog misgaat. Het feit dat je een goede echo hebt gehad is juist heel hoopgevend.
    Soms is je lichaam in het begin in de war en verlies je bloed alsof je ongesteld bent.
    Goede zwangerschap gewenst!

Mirjam

Share This Page