vraagje, beetje ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sylvia1990, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia1990

12 aug 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben een beetje ongerust, ik voelde de kleine geregeld, maar vandaag helemaal niet gisteravond ook al niet echt een heel klein beetje heel onduidelijk of dit eigenlijk wel de kleine was.

Voel me verder ook echt heel goed tot voorkort had ik last van dingetjes vooral harde buiken en soms menstruatie krampen maar nu gaat het allemaal zo makkelijk dat ik bang ben dat er iets aan de hand is.

Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen!

Alvast bedankt

Gr Sylvia

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Graag vermelden hoe ver je zwanger bent.

Voor de 28 wkn is het heel normaal dat je die kleine niet dagelijks voelt. Ligt die kleine met de benen richting jouw rug, kan die kleine super actief zijn maar dat voel je niet.
    Voor de 28 wkn voel je ook niet elke beweging van die kleine omdat het nog te klein is en je vaak ook bezig bent, zodat je niet elke beweging voelt.
    Vanaf 28 wkn moet je de kleine dagelijks voelen is dat niet zo moet je contact opnemen met je verloskundige.

Harde buiken mogen in de zwangerschap. Zolang ze niet pijnlijk en met regelmaat terugkeren. Regelmaat bedoel ik bijv elke 10 minuten.
    Veel harde buiken is wel een teken dat je rustiger aan moet doen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina