Ervaringen Mirena spriraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Vlinder 85, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Hallo,

Er zijn volgens mij al tig topic's over het mirena spiraal geopend maar wil toch nog graag jullie ervaringen/meningen horen.

Ik laat volgende week namelijk het mirena spiraal zetten maar begin nu beetje te twijfelen, op internet lees je allemaal zulke negatieve verhalen.
    Zijn er ook dame's tevreden over het spiraal?
    Heb je nog steeds bloed verlies of helemaal niets meer?
    Andere bijwerkingen/klachten?

Graag hoor ik van jullie!

Groetjes Vlinder 85

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mirena spiraal SUCKS sorry meid heb er niks positiefs over te zeggen...

1 keer zwanger geworden door spiraal heen..
    en 1 keer was me baarmoeder ontstoken en geiriteerd door spiraal/
    bloede elke maand maar heel onregelmatig geen vingen op te leggen

Ik ga nu over de de implanon...

3. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hoi,

Ik heb 6 maanden de mirena gehad.Afgelopen maand heb ik hem laten verwijderen.
    Ik kreeg er veel psygische klachten door.Wel 10 keer per dag of zo voelde ik me van het ene op het andere moment ineens heel erg opgejaagd.Kreeg er ook veel paniekaanvallen door.Ook had ik 9 van de 10 keer barstende hoofdpijn bij het s'morgens opstaan.
    Van bloedverlies had ik niet zoveel last.Alleen de eerste paar weekjes wat spotting.
    Nu wil ik even geen hormonen meer in mijn lijf.Effe rust.

4. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    even een positieve reactie over de mireana.

ik heb hem nu een jaar en ik ben er wel tevreden over!
    eerste maanden beef ik (licht) bloeden. mijn lichaam moest er nog aan wennen. nu heb ik mijn eigen cyclus weer en hoef ik verder nergens aan te denken. als ik ongesteld ben is dat "echt" en geen onttrekkings bloeding. ook is het dan minder.

iedereen heeft andere ervaringen met dit spiraal want elk lichaam is anders! je kunt alleen erachter komen of dit iets is voor jou door het zelf uit te proberen!

5. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk trouwens ook dat je je niet moet laten gek maken door die verhalen op internet!
    alleen mensen die iets negatiefs te melden hebben zetten hun verhaal neer

6. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Ja, dat klopt inderdaad. Ben geneigd om alles klakkeloos op te zoeken via internet en is niet altijd goed.

7. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Heb je dit met andere conceptie ook gehad of alleen met mirena?
    Want de een of ander is natuurlijk zowiezo ook gevoeliger voor hormonen.

8. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Jeetje zeg! Daar ben ik dus ook best bang voor, dat ik straks ineens weer zwanger ben.... Whaaa vind het druk zat met 2 kinderen haha.

9. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    @ Vlinder85:Nee ik had de deze klachten alleen bij de Mirena.
    Voor mijn zwangerschap heb ik 10 jaar Stederil 30 geslikt zonder ergens last van te hebben.

10. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    5 jaar Mirena gehad. Nergens last van en 1 keer per 6 maandn heel mild ingesteld.

Daarna overgegaan pil (makkelijk om te stoppen ivm kinderwens). Wat een hel! Libido weg, verschrikkelijke emobuien.

Daarna dus weer een Mirena laten plaatsen en bijna een jaar gehad. Geen klachten, geen menstruatie.

11. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    @ Babyke, dat is wel heel vreemd, want in Stediril zitten veel meer hormonen dan in de Mirena.

12. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hoi hoi

Hier ook tottaal geen klachten met de spiraal:D, las even over door de spiraal zwanger worden...hoe kan dat joh, zat die tog niet goed?
    Ik heb ook geen ongi meer was eerst wel dik zo maar nu bijna niks meer, wel fijn maar soms denk ik ook ff van huh waar is me ongesteldheid,maar dan denk ik erweer aan dat die gewoon weg kan blijven;)

Succes!

13. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    hallo,

in totaal 7 jaar gehad (na 5 jaar ververst).
    Ik vind het een verschrikkelijk fijn ding. Ook na mijn bevalling zou ik hem zo snel mogelijk weer laten plaatsten (als dat mag tenminste ivm met de hormonen).
    Vorig jaar laten verwijderen en binnen 2 maanden was ik zwanger. Uiteindelijk een ma geworden, maar dat had niks met de spiraal te maken.

14. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Hier na 1,5 jaar Mirena weg laten halen. Elke maand had ik 2 weken pijn in mijn rug en dan zo erg dat ik mijn meisje niet eens op de commode kon tillen om te verschonen. Positief was wel dat mijn menstruatie zo goed als wegbleef (inlegkruisje was voldoende). De lichamelijke klachten waren te erg voor mij en ik heb hem weg laten halen dus en toen was de rugpijn opeens over.

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    heb m nu bijna 4 maanden, ben nog iedere maand gewoon ongi (helaas....) maar geen ongi klachten of pijn meer. hoop dat ongi nog wel minder gaat worden of wegblijft, maar ben al lang blij dat ik niet meer iedere maand eerst 2 dagen koppijn en dan 3 dagen buik en rugpijn meer heb :)

16. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Ik ben wel heel benieuwd naar het bloed verlies.
    Slik namelijk al vanaf mijn 12e ( ja was 11 toen ik ongesteld werd) de pil (de microgynon 50) dit ivm de hevige bloedingen die ik iedere maand heb. Voordat ik de pil gebruikte moest ik maandelijks rondlopen met inleg luiers zo heftig was het.
    Toen aan de pil gegaan, en moet zeggen bloedingen waren stukken minder.

Nu ben ik dus weer voor de 1e keer ongesteld na mijn bevalling en het is ook nu weer niet normaal!
    Heb in overleg met gynecoloog dan besloten om het mirena volgende week te laten in brengen, dus ik hoop dat ik bij die 30 % zit die helemaal niet meer ongesteld wordt! ;)
    Maar dat is ff een kwestie van uitproberen...

17. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Ik heb hem een poosje na de geboorte van onze zoon laten zetten.
    Ik werd ongesteld toen ik 10 was!!!
    Ook direct aan de pil i.v.m. overmatig bloedverlies..
    Nu voor de mirena gekozen en het bloedverlies was net zoals bij de pil minder en na ongeveer 5 maanden bijna niet meer.
    Soms met afvegen een streepje rood maar niet noemenswaardig.
    Bij vragen pb me maar..

18. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hier vanaf 13 e ongesteld en vanaf 14e aan de pil ivm overmatig bloedverlies. Microgynion 50 heb ik als laatste geslikt, maar ook die hielp niet meer genoeg. 3 weken ongesteld en 1 week niet. Mirena was 'mijn laatste redmiddel'. Ik heb al een Mirena sinds mijn 19e , zonder kinderen dus. Ik werd amper nog ongesteld (eens per 6 maanden).

19. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier een zeer ontevrede mirena gebruikster!

Ik had hem na mijn 3e bevalling laten zetten,
    zetten was pijnloos geen bloed verlies erna eerste weken ging prima! 1e menstruatie begin licht maar werd heel zwaar.
    2e keer hetzelfde...contact gezocht met de huisarts, en die heeft me terug doorverwezen naar de gynea bij het begin van mijn 3e menstruatie...ze volgenden elkaar steeds sneller op zat nog maar 2,5 week tussen en echt enorm zwaar.

Bij de 3e menstruatie is de mirena er dus ook vanzelf uit gekomen zonder dit te merken.

Dit zag de gynea toen ik moest komen ivm die zware bloedingen.
    Ze gaan dan ook geen mirena meer terug zetten.

Voor de rest had ik er ook last van, veel sagerijnig maakte van elke mug een olifant, enorm veel puistjes, en mn haar viel uit!

nu is de mirena er alweer bijna een week uit, en ik voel me met de dag beter!

20. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Ik was er zeer tevreden over. Ik heb hem laten verwijderen omdat ik zwanger wilde worden en vind mijn cyclus nu een hel. Last van borsten rond ei. Veel last tijdens feestweek. Zo gauw het weer kan gaat hij er weer in.

Deel Deze Pagina