Ik gebruik nu al 7 maanden de cerazette pil ivm borstvoeding. Hij bevalt me super, maar ik vind het elke dag slikken van een tablet gewoon niet fijn. En aangezien we nog niet weten of we nog een 3e kindje willen zit ik over de Mirena te denken. Wie heeft deze overstap weleens gemaakt? En ik lees hier best veel negatieve dingen over de mirena, terwijl ze er in mijn omgeving heel positief over zijn!! Wat moet ik nou? Eigenlijk wil ik hem heel graag, maar ben bang voor pijn bij plaatsing en napijn enzo....
Ik heb vandaag een mirena laten plaatsen, en er werkelijk niks van gevoeld! Ben 2 maanden geleden bevallen, en m'n baarmoedermond staat nog een stukje open zei de gyn, dus dan is het ook al makkelijker. Heb de hele dag nog nergens last van gehad, alleen een klein beetje bloedverlies. Heb geen ervaring met cerazette, maar dat leek me geen strak plan omdat ik andere medicatie al vaak vergeet, en dat risico maar niet wilde nemen met de pil
Ik heb gisteren een spiraaltje laten zetten, ik heb dat 2 sec gevoeld maar dat ben je zo vergeten zenne! Alleen heb ik sinds gisterenavond wel last...ik heb lichte rugpijn dat doortrekt naar mijn buik en benen. Ik heb ook lichtjes hoofdpijn, niet altijd. Ik denk dat mijn lichaam zoiets heeft van....'er zit iets in mn lichaam dat ik eruit wil' Het voelt net zoals je ziek bent, grieperig bent, dan voel je ook lichtjes spierpijn. Ik hoop alleen dat dit weggaat! Ik ga het nog eventjes bekijken want jah, mijn lichaam moet ook wennen aan hormonen. Tot nu toe geen spijt van het plaatsen ervan, vraag me dat binnen een week nog eens?
Hoi Minny, ik was het ook zat steeds de pil te slikken dus ondanks de angst voor de pijn (ik heb nog geen kids) toch maar laten zetten. Is idd ff pijnlijk maar dat is ook weer heel snel voorbij, na het zetten geen last meer. En ze zeggen dat het bij vrouwen die al een kindje gebaard hebben veel minder pijnlijk is he... Uiteindelijk beviel de mirena mij niet, maar toch blij dat ik het geprobeerd heb!