Positieve ervaring Mirena zetten

Discussion in 'Anticonceptie' started by medj1983, Apr 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Hallo iedereen,

Meestal worden alleen de horrorverhalen op een forum gezet, dus ik dacht: laat ik eens een positieve ervaring melden:
    Ik heb vanmorgen een Mirena spiraaltje laten zetten en heb er NIKS van gevoeld :D ik vond het best spannend, maar het deed dus totaal geen pijn, en niet eens gevoelig. Vloei nog een beetje en heb wat menstruatiekrampjes, maar het is mij 200% meegevallen.

Groetjes!

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb aantal jaren geleden de mirena laten zetten.
    Vond de eendenbek het ergst ;)
    Tijdens het plaatsen moest ik even hoesten en dan gaat het wat makkelijker zei de gyn.
    Ik heb daarna nog wel wat gevloeid en wat krampen gehad maar verder niet.
    Ook niet meer ongesteld geweest, totdat ie eruit ging.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik moest ook hoesten idd ;)

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik ook geen last ervan gehad! Van het verwijderen af en toe maar niet ernstig ofzo

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Van het laten zetten heb ik beide keren ook geen last gehad. Alleen de tweede keer dat ik hem liet zetten was een domper want de spiraal zelf was niet goed. Moest toen twee maanden wachten tot de fabrikant een nieuwe had gestuurd

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Van plaatsen en verwijderen heb ik bij de mirena (en ook het plaatsen van mijn koperspiraal) geen last gehad. De periode daartussen daarentegen... ;)

7. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

Mar 21, 2014
    479
    307
    63
    Female
    NULL
    NULL
    Ik vond het verwijderen en plaatsen niet zo fijn, maar heb 2 x 5 jaar nergens last van gehad! Héérlijk! Geen bloeding, geen pijntjes, geen stemmingswisselingen, geen verminderd libido etc etc. Voor mij de beste anticonceptie.

8. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Ik heb een koper spiraal laten zetten, vlak naar de geboorte van mijn zoontje, doordat ik geen menstruatie had gehad moest de baarmoeder mond even open worden gemaakt, verder NO PROBLEM.
    Het zetten zou ik zo weer over doen!:D

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    van de 1e x plaatsen kort na de bevalling viel t mij ook 100000% mee, totdat hij achteraf niet goed bleek te zitten omdat bm nog niet genoeg gekrompen was is hij blijkbaar daarna verschoven (of zat hij sowieso al niet goed om mee te beginnen....controle ervan had ik ook niet echt vertrouwen in).

in januari dus controle bij de gyn en hup eruit en gelijk een nieuwe.
    weer zelfde hel als 1e x plaatsen voor zwangerschap.....5 dagen erge buikkrampen pfff echter nu "maar" een maand bloedverlies (kleine beetjes), in tegenstelling tot 2 maanden flink bloeden zoals na de bevalling :D;)

nee mijn hobby is t niet :p

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    We zijn een paar dagen verder en heb echt niet het idee dat ik me anders voel dan voorheen. Heb ook alleen vrijdag maar wat gevloeid. Gelukkig, want zit aan de bloedverdunners ;)

11. Celes1986

Celes1986 Lid

Apr 28, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e keer totaal geen pijn.. Tweede keer wel, maar kwam doordat baarmoeder iets gekanteld bleek.. Maar daarna nergens meer last van gehad,,

Share This Page