Cyclus in de war

Discussion in 'Anticonceptie' started by PDaphne, Apr 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Hallo dames,
    Ik heb een vraag aan jullie want ik heb niet zo'n leuke huisarts... Ik was 8 maart begonnen met een nieuwe pilstrip maar ben 11 maart gestopt. 17 maart had ik drie dagen bloedverlies, heel slijmerig, dat zal de ontrekkingsbloeding zijn geweest denk ik :)?) Maar 27 maart had ik weer drie dagen bloedverlies, nu echter helderrood. Dus nu ben ik in de war :( want wat is nu de eerste dag van mijn cyclus, de eerste of de twee bloeding? Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt!!
    Liefs

2. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Het is wel wat onduidelijk,
    8 maart begin je en 11 maart stop je alweer????

Je moet de strip eerst opmaken en dan de 1e dag dat je menstrueerd is je 1e cd...

3. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Ja dat weet ik, is ookniet zo slim... Ik wilde al een tijdje stoppen met de pil, maar de derde dag dat ik met de laatste strip begonnen was verloor ik wat bloed en een soort bloedstolsel, ter grootte van een knikker. Ik voelde er niets van maar dat was toch de druppel, en toen ben ik dus direct maar gestopt. Vandaar! Ik weet ook niet wat dat bloedpropje was, al met al dus vrij verwarrend!

Liefs

4. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pdaphne,

Typje heeft gelijk hoor, niet slim om na drie dagen te stoppen. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Het bloederige slijmpropje kan nog een restant zijn van de voorgaande menstruatie. Tenslotte was je net weer begonnen met de strip. Als je dan stopt, is het logisch dat je inderdaad weer een bloeding krijgt.
    Hoe lang heb je de pil geslikt? Als je lang slikt is het vrij normaal dat je na het stoppen een beetje rare cyclus hebt. Het kan ook zijn dat je klachten had omdat de pil te licht was voor jou waardoor je eigen cyclus er tussendoor fietste zeg maar. Dan is de bloeding van de 17e zeg maar je menstruatie van je normale cyclus.
    Het beste lijkt me om nu even niets te slikken en af te wachten wat er gebeurd. Als je de pil wilt slikken omdat je niet zwanger wilt worden, lijkt het me toch verstandig om met je huisarts te gaan praten. Op www.anticonceptie.nl kan je kijken welke methode jou het meest geschikt lijkt. Dan heb je gelijk een mooi verhaal om mee binnen te komen bij je huisarts. Hopelijk kan je een goed gesprek hebben.

Succes,

PCOmiep

5. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik ben nu 1,5 jaar gestopt met de pil en m'n cyclus is echt zeer onregelmaitig! nu was mijn cyclus voordat ik met de pil begon ook niet regelmatig maargoed. De vorige 2 cyclussen waren 58 en 72 dagen, en daarvoor zaten er ook maanden tussen....

Share This Page