Mirena en terugloop borstvoeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Gwennie, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwennie

Gwennie Lid

18 apr 2006
    63
    0
    0
    Haai!

Afgelopen maandag heb ik een mirena laten plaatsen. Precies 10 weken nadat ik ben bevallen van mijn 2e kindje. Zijn er meiden die na het plaatsen van de mirena een verandering in de melkproductie hebben gemerkt of het totaal stoppen van de borstvoeding? Ik ben hier namelijk best wel bang voor en hoor graag of meiden hier ervaring mee hebben en wat ze eventueel hebben gedaan om de melkproductie weer op te krikken. Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Gwennie

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    helemaal niets gemerkt. Ben na een half jaar wel heel onregelmatig ongesteld geweest en dan merk iets terugloop maar met een paar dagen 1 keer extra aanleggen is dat weer ok

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Nee niets van gemerkt, heb na het plaatsen (ong. 4 maanden na bevalling) nog 7 maanden BV gegeven zonder problemen :)

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Komt niet van de mirena, daarvoor is het te winig hormoon namelijk. Dat is juist een van de redenen waarom ik voor de mirena heb gekozen en niet voor een pil o.i.d. IK heb hem 14 jan laten zetten en merk geen terugloop, heb nu juist weer meer haha.

Opkrikken van de BV, zoveel mogelijk aanleggen, tussen de voedingen kolven, veel rust nemen en genoeg drinken. Dan moet het weer op peil komen.

Deel Deze Pagina