Sinds gisteren krijg ik ineens her en der kleine rode puistjes met direct ook al een wit kopje erop. Gisteren ineens 4 op mijn bovenarm. Gezien het witte kopje, dacht ik ze makkelijk even uit te kunnen drukken. Maar dat leverde erg geirriteerde bultjes met vocht erin op. Nu verschijnen de puistjes ook op mijn buik (2), rug (1) en nog een nieuwe achterop mijn bovenarm. Kan dit een eerste symptoom zijn?? Normaal weleens puistjes, maar vooral in gezicht. Soms elders, maar die zijn wel totaal anders (geen kleine rode bultjes met direct een wit kopje iig).
Een symptoom van zwangerschap? Ovulatie? Kan dit niet uit je bericht halen... Ik had tijdens de zwangerschap zeker last van puistjes, maar na een week of 6 pas. Tijdens de ovulatie heb ik er geen last van.
Of ik puistjes had specifiek toen ik in verwachting was weet ik niet meer, maar ik zie het niet zwangerschapsgerelateerd..
Het zal bij mij dan al heel snel na de eventuele innesteling zijn begonnen. Vanmorgen zaten er weer drie bij in mijn linkerzij... Hier heb ik echt werkelijk nog nooit puistjes gehad. En steeds dezelfde soort. Hele kleine rode met direct een wit kopje. Als het niks met zwangerschap te maken heeft, vraag ik me af waardoor dit soort verandering dan ineens is ontstaan.
Ik ben geen arts dus ik weet het ook niet maar ik heb het nog niet eerder gehoord als een symptoom. Het kan natuurlijk van alles zijn, hormonaal, iets met bepaald eten.. geen idee. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Ik ken het ook niet als symptoom. Daarbij ontstaan symptomen door HCG. Als je al zoveel puistjes zou krijgen vanwege een zwangerschap, zou je al vrij veel HCG aan moeten maken. Dit zal dan ook duidelijk te zien moeten zijn op een zwangerschapstest. Bij de meeste vrouwen beginnen de kwaaltjes vanaf 6 weken zwangerschap. Voor die tijd merkten ze niks bijzonders (terwijl ze alle voorgaande rondes van alles zagen en voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had. Datgene waar jij last van hebt, kan net zo goed komen door Progesteron wat je standaard aan maakt na eisprong. Mar doe eens een test. Hoeveel DPO zit je nu?
Een test is denk ik nog veel te vroeg. Ik zit op 8 of 9 dpo. Ja misschien is het idd veel te vroeg om dit soort symptomen te hebben. Ik weet het niet. Ben toch 37 en heb dit soort bultjes nog nooit van mijn leven gehad. Terwijl ik uiteraard wel iedere maand progesteron aanmaak en het daar kennelijk eerder iig nooit van kreeg.
Als je gisteren op 8-9 dpo zat was je dus 6-7 toen de eerste bultjes mwamen. Als die door hcg komen dan was de innesteling ong op 3-4 dpo (hcg komt na 2-3 dagen vrij) wat echt extreem vroeg is! Als het idd door hcg komt dan zou je nu op 9-10 dpo al zeer duidelijk posi moeten testen als de innesteling dus idd op 3-4 dpo was. Dus even testen en je weet het. Is de test negatief dan komen die bultjes dus niet van hcg.
Dat testen al ruim voor nod heb ik de laatste 4 a 5 maanden eigenlijk een beetje afgezworen. Ik vind dat te spannend en frustrerend. Dus zal nog even geduld moeten hebben!