Hallo dames! Ik moet even mn verhaal kwijt, mssn dat iemand iets herkent? Ik heb na 2 jaar mirena hem eruit laten halen. Ik had zoveel klachten! Mn man en ik mochten het heel lang niet doen vanwege medicatie. Toen ie eenmaal eruit was, was er een ontlading en hebben we eindelijk weer gemeenschap gehad! Maar zit me nu pas te realiseren dat het onbeschermd was. Ik weet dat het stom was! Ik zit eigenlijk niet te wachten op een 2e.... vooral niet na alle problemen van mn eerste zwangerschap! ( bij de eerste was ik ook in eerste ronde al zwanger) Zou ik toch zwanger kunne zijn? Ik moet mn ongesteldheid afwachten en dan gelukkig aan de pil!!
Na het verwijderen van de mirena mocht ik ook gelijk aan de pil beginnen. De eerste 3 maand van pil gebruik is die ook nog niet betrouwbaar.
Ook raar, mn huisarts zegt dat ik pas mag beginnen met de pil zodra mn eerste menstruatie is geweest!!! Ik raak nu lichtelijk in paniek! Financieel gezien kan er nog geen tweede komen.... pfff
Kan absoluut, vreemd van je huisarts dat je pas na je menstruatie mag beginnen met de pil. Ik moest direct beginnen op de dag van verwijderen. Misschien is het een idee gezien je reactie en situatie dat. Je een morning after pil gebruikt.
Het kan zeker, 20 aug hebben wij hem eruit laten halen en 4 weken later hadden wij al een positieve test in handen Ik was ook verbaasd dat het zo snel was gegaan, maar in mijn geval was ik alleen maar verschrikkelijk blij omdat we graag een derde willen. Als je echt geen kindje wilt idd misschien een morning after pil? En gelijk een lading condooms kopen...
Aan de morning after pil zat ik ook te denken maar apotheek zegt dat het daar te laat voor is... En zwangerschapstest is nog te vroeg ...
Morningafterpil kan tot 48 uur toch? dom maar in de heat of the moment misschien niet aangedacht,..wel een beetje dom maar daar heb je nu niks aan. raar idd dat je moet wacthten van de ha. maar misschien wou ie kijken hoe je cyclus was? zou anders de huisarts ff raadplegen? succes wanneer moet je ongi worden en kun je testen?
Ja idd dom!! Kan tot 72 uur maar was vanmorgen dus en is dus al net te laat. Doordat ik mirena had, was ik weinig ongesteld dus ik weet niet wanneer ik ongesteld moet worden of wanneer ik kan testen
Hier werd mij door de gyn verteld dat de dag waarop de mirena eruitgehaald wordt, kan worden beschouwd als cyclus dag 1. En je moet je cyclus voor je mirena aanhouden(in mijn geval 28 dagen). Succes, ik hoop voor jou dat het niet in 1 klap raak is!
Vind het zo raar! Heb huisarts gebeld en die blijft volhouden dat ik pas de pil mag slikken zodra mn menstruatie begint! Maar hoe weet ik nou wanneer ik kan testen?? Toen mn spiraal eruit gehaald werd, zat ik halverwege mn cyclus maar als het klopt dat het eruit halen dag 1 van mn cyclus is...... verwarrend allemaal! Mssn apotheek bellen??
Ik denk dat je momenteel niets anders kunt doen dan afwachten... Misschien over 2 weken een testje wagen? Ik hoop voor jou dat je niet zwanger bent. Succes!
Ja, het moet zelf nog even doordringen hoor, maar het kan dus echt. Ik zat maar te wachten op mijn eerste menstruatie... Maarja die kwam dus niet
Hey meid, Hier is de mirena er op 18 december uitgehaald, na negen maanden geen mnestruatie te hebben gehad. Ineens drie maanden continue gevloeid.... Alles gecheckt en er was niets aan het handje, het komt wel eens voor dat t gebeurd en voila ik was de gelukkige... Moest ook wachten op mijn menstruatie voor ik met anticonceptie kon beginnen. In de wacht tijd besloten niet voor anticonceptie te gaan maar voor ons eerste kindje. Mijn menstruatie kwam pas 8 februari voor het eerst oftewel mijn cyclus duurde 52 dagen. Waarin ik van alle symptomen heb gehad van misselijk als pijnlijke borsten als hoofdpijnen. Maar de ongesteldheid is toch doorgekomen. Ik hoop dat jij niet zo lang hoeft te wachten en je snel zekerheid heb. Groetjes