Hallo, Ik ontdek net dat ik mijn minipil van donderdag (gisteren ) niet gepakt heb. Ik heb deze nu dus samen met de pil van vandaag genomen, alleen heb ik deze middag wel betrekkingen gehad. Ik raak niet helemaal wijs van de bijsluiter of ik nu een risico op zwangerschap heb of niet. ik wil niet zomaar de MAP halen omdat ik nog steeds borstvoeding geef. kan iemand me meer duidelijkheid geven?
Hoe laat neem je hem normaal? Als er meer dan 36 uur tussen de pil van woensdag en de pil van donderdag heeft gezeten ben je niet meer beschermd. Ik zou in jouw geval zeker de map halen. Als je twijfelt kun je altijd de hap bellen voor advies.
De minipil luistert heel stipt. Bij de normale pil mag er idd 36 uur tussen zitten maar bij de minipil niet. Ik zou toch even een map nemen (hopelijk nog op dit antwoord).
Ik zat ook aan de mini pil ivm borstvoeding maar vergat hem ook wel eens. Nu begreep ik dat er een marge is van 12 uur bij de mini pil. Je zou ook eventueel een condoom kunnen gebruiken als je het zeker wilt weten de aankomende maand, hoef je niet gelijk een map te nemen. Of even voorzichtig rond de tijd dat het je ei is?
Bedankt voor alle reacties. Er zat nu ongeveer 48 uur tussen de pil van woensdag en donderdag. Dit was dus teveel. Zal nu sowieso extra voorbehoedsmiddelen gebruiken, maar als ik het goed begrijp heb ik dus wel een kans op zwangerschap door het vrijen een paar uur voordat ik ontdekte dat ik mn pil vergeten was. We hebben besloten de MAP niet te halen omdat ik nog steeds borstvoeding geef. Als ik zwanger blijk te zijn, is het kindje welkom, maar we gaan nu de rest van de strip wel condooms gebruiken.
Ik heb geen idee wanneer ik mn ei zou hebben. Ben nog niet ongesteld geweest sinds mn bevalling en pak normaal iedere dag braaf de pil.
Volgens mij heb je daar geen kans op omdat je (volgens mij) alleen vruchtbaar bent nadat je de pil niet hebt genomen. Anders zou je altijd de kans hebben om zwanger te worden tijdens de pil. Dus als je komende maanden voorbehoedsmiddelen gebruikt zal er geen zwangerschap uit komen.
Ja, maar ik heb woensdag om 18 uur mijn pil genomen. Donderdag blijkbaar niet. Vrijdag rond 17 uur onveilig gevreeën en om 18 uur ontdekt dat ik donderdag mn pil niet had genomen en dus op dat moment 2 pillen gepakt.
Ook al zou dit het geval zijn, sperma kan dagenlang overleven in de baarmoeder, dus als ts direct een eisprong zou krijgen kan dat al genoeg zijn.
Ja idd! Je hebt gelijk lalas ik zie nu dat ik het verkeerd gelezen had.. Dacht dat ze bedoelde dat ze voor het vergeten van de pil al gemeenschap had gehad maar het is daarna geweest. Dan zou het ip kunnen ja.
Nou ik lees toch overal max 27 uur tussen 2 pillen. Als je bijv om 20 uur inneemt dan mag je de volgende pil uiterlijk om 23 uur innemen (de volgende dag). Bekijk bijlage 460445 Bekijk bijlage 460446
De moderne minipil kan tot 12u te laat worden ingenomen zonder gevolgen. 24u te laat is dus een risico op zwangerschap, maar laten we wel wezen, nog steeds een heel klein risico. Waarschijnlijk niks aan de hand dus. Komende weken even een condoom erbij gebruiken.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h22743.pdf Misschien dat de info online ondertussen achterhaald is dan. In de bijsluiter staat het toch echt...
Ja de vroegere minipil luisterde heel nauw. Tegenwoordig is de dosering hormonen hoger, waardoor er meer speelruimte is.
In mijn bijsluiter staat dit: Bent u vergeten dit middel in te nemen? - als u minder dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, dan is de betrouwbaarheid niet verminderd. Neem die tablet dan alsnog in zodra u eraan denkt en neem de volgende tabletten op de gebruikelijke tijd in. - als u meer dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, dan kan de betrouwbaarheid verminderd zijn. Hoe meer tabletten u achter elkaar vergeten bent, des te groter wordt de kans dat de anticonceptieve werking verminderd is. Neem de laatste vergeten tablet alsnog in zodra u eraan denkt en neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. Gebruik tevens gedurende de eerstvolgende 7 dagen van tabletinname een condoom. Als u 1 of meerdere tabletten bent vergeten in de eerste week van de strip en u in de 7 dagen voorafgaande aan het vergeten geslachtsgemeenschap heeft gehad, dan moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. Vraag uw arts om advies. Daar raakte ik dus niet wijs uit omdat ik in mijn 3e week zit van m'n 6e strip. Nu ja, zoals vermeld in een eerder bericht wachten we gewoon af. Het zou wel heel toevallig zijn als ik direct mijn eisprong kreeg toen dat ik die pil vergat en dan ook nog zwanger zou geraken van die ene onveilige keer.
Enkel in de eerste week na een stopweek is het vergeten van 1 pil een probleem, daarna is de kans erg klein omdat de hormoonspiegel voldoende op peil is. Je zit in je derde week en dus zou ik me niet te veel zorgen maken en de komende tijd je voorzorgsmaatregelen nemen.