wat raden jullie mij aan?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Caruli, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat zouden jullie doen

1. pil

2. mirena

3. anders, graag toelichting

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    even een vraagje
    ik moet nu weer aan de anticonceptie gaan denken ( helaas)
    manlief wil geen 3e kindje
    nu zit ik te twijfelen over de pil of de mirena
    wat hebben jullie en wat raden jullie me aan
    ik haat de menstruaties dus.. ;)

2. Loe

Loe Niet meer actief

OMG, ik heb zo'n slechte ervaring met de mirena. Het plaatsen deed gigantisch pijn! Alsof er iets naar beneden werd getrokken en er terplekke een nietje in werd gezet. Ik heb daarna ook een infectie gehad. Volgens artsen kon het niet van de mirena komen. Uiteindelijk heb ik op eigen houtje dat ding eruit laten halen en nooit meer ergens last van gehad.
    Je kunt ook de nuvaring proberen eventueel. Ik kon er niet goed mee, omdat ie telkens zakte, maar sommigen vinden dat ook prettig.
    Ik heb zelf de progesteron-only pil gehad, desogetrel, ofwel Cerazette. Staat bekend als de -tijdens-borstvoeding-pil en scheen heel licht te zijn. Nou, ik heb nooit wat gemerkt. Ging prima. Het is een pil die je gewoon door moet slikken je wordt dus ook niet meer ongesteld. Reden waarom ik die ging slikken is omdat ik zulke enorm pijnlijke borsten kreeg van de gewoon a.c. pillen zoals microgynon, omdat daar oestrogenen bij in zitten.

hopelijk heb je wat aan mijn info. Succes met kiezen!

3. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Hoi Caruli,
    Persoonlijk zou ik voor de Mirena gaan, zeker als je menstruaties haat. Voor sommige vrouwen is een spiraal geen optie omdat ze wanneer ze niet meer ongesteld worden teveel gaan twijfelen of ze toch niet zwanger zijn (hoewel kans met spiraal echt heel erg klein is). Als je denkt dat dit niet voor jou ook geldt is de Mirena naar mijn mening een goede keus.
    Heb zelf ook Mirena gehad en nooit last gehad van doorbraakbloedingen oid. Bovendien bevat de Mirena weinig hormonen. Succes met je keuze!
    groetjes

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    loe: had je met die pil ook geen doorbraakbloedingen?

ik had vroeger de microgynon30 en daar kreeg ik doorbraakbloedingen bij
    toen over gestapt naar de triodeen 3 fasepil
    maar ik kan niet zo goed tegen de hormonen

spiraaltje lijkt me dan ook wel ideaal als je niet meer ongi word tenminste
    maar ik lees ook van genoeg meiden die er wel gewoon ongi bij worden
    en tja dan weet niet goed wanneer je ongi word en daar kan ik niet tegen
    dan loop ik maanden voor niks met een pamper in mijn broek ;)

pff lastig hoor
    aan de ene kant denk ik doe de pil maar dan kan ik stoppen wanneer ik wil en weet ik wanneer ik ongi word
    aan de andere kant haat ik elke dag een pilletje te nemen die ik dan toch vaak vergeet
    dus dan heeft het nog weinig nut ;)

5. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor implanon, een staafje dat wordt geplaatst onder de huid en dan hormonen afgeeft.

Implanon

Voor verder uitleg.

Liefs Knuf

6. Loe

Loe Niet meer actief

je kunt ook nog een koperspiraal nemen Caruli?
    En mirena schijnt minder pijnlijk te zijn als je kinderen hebt gekregen, dus wellicht valt het mee. Voor mij was het echt een onding,had zo'n onwijze buikpijn, later dus infectie. Ik werd nooit ongesteld met de cerazette, echt gewoon helemaal niet.
    Maar het verschilt natuurlijk hoe zwaar je de pil moet hebben. Eigenlijk moet je weten wat je grootste klacht is als je de pil slikt (hoofdpijn of bijv gespannen borsten of depri) dan kun je zoeken welk hormoon in de pil verantwoordelijk is voor deze klacht en dan de samenstelling van de anticonceptiepillen opzoeken.

Op deze manier heb ik het gedaan. Geen arts die op het idee gekomen is mij de progesteron only pil te geven....Helaas. Dus heb ik het zelf uitgezocht. Waar nodig wil ik je wel helpen hoor als je dat wilt gaan doen.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    koperspiraal lijkt me helemaal niks..
    daar zit geen hormoon in en word je alsnog ongi..
    erg he ik heb echt wat tegen ongesteld zijn..
    was het al vanaf mijn 10e dus nu ben ik het beu ;)

ik heb last van hoofdpijn en shaggie zijn als ik onder de hormonen zit..
    manlief vind me dan ook niet zo leuk :)
    menstruatie na pilstrip is wel minder dan zonder
    maar toch..

maar meid was dat niet een heel gepuzzel om te kijken welke pil dan wel goed voor je is
    als ik het aan de huisarts vraag dan krijg ik waarschijnlijk verschillende pillen die ik dan weer maanden moet proberen ofzo?

8. Loe

Loe Niet meer actief

ja, t was een gepuzzel. Maar ik moest wel,ik had zo'n pijn in mijn () (). Ik had een slome als huisdokter toen. Echt niet fijn...

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb cerazette geslikt en ik was daarmee juist constant ongesteld.Weliswaar niet zo zwaar, maar toch, leuk is anders. Is misschien evra iets voor je?

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
  11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als je zeker weet dat er geen derde meer komt, dan vind ik de mirena een optie. Als je nog twijfels hebt zou ik eerder een andere keuze maken. Een pil of nuvaring of pleister. Echter lukt het hiermee niet om niet meer ongesteld te worden. Je kunt best 2a3 maanden doorslikken, maar ik vermoed als je langer doorslikt dat je wrs last van doorbraakbloedingen krijgt.
    Een mirena wil overigens niet zeggen dat je niet meer ongesteld word! Het kan, maar het hoeft niet!
    Wellicht zou je het eens met je huisarts kunnen bespreken! Succes!

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    thanks voor de tips meiden ;)

hier maar eens een keer met mijn mannetje praten over of er echt nooit geen 3e meer bij komt
    zoniet dan is een spiraal wel wat en zit er een kans in ooit (en mocht het nog lukken) dan is het idd misschien beter om dan tijdelijk de pil te pakken..

13. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik heb de mriena gehad \inbrengen totaal geen last gehad maar ik werd dus gewoon ongesteld elke maand weer en heb van mezelf een korte cyslus en vloeide lang na door die spiraal dus liep voor me gevoel steeds met inlegkruisjes en tampons.
    Ik heb m laten verwijderen en overgestapt op microgynon 30 en nu gaat t prima.En met de mirena knu je t niet regelen dus als je wel je ongi houd dan kun je dta niet uitstellen voor bijvoorbeeld met een vakantie zoals met depil
    Ook wij willen in principe geen derde kindje maar om de boel af te laten bij een van beiden we zijn nog vrij jong. dus daar doen we (nog) niet.

14. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    ik heb jaren lang een mirena gehad 2x zelfs en het is mij heel erg mee gevallen om een mirena te laten zetten de eerste keer kon ik me er geen voorstelling van maken en was alleen de klem wat vervelend maar de 2de keer helemaal nergens meer last van gehad en was de klem ook niet meer heel erg vervelend. Maar goed of je niet meer ongi word is dan maar de vraag ik ben 2x over nog 2 of 3 keer ongesteld geweest en daarna niet meer. Ik had tussendoor ook geen bloedingen meer ja heel soms met afvegen een keer een spoortje maar nooit vies ondergoed door gehad ofzo.
    Het is echt wat je zelf wil weeg goed de voors en tegens van alles eens af en dan kom je vast tot de beste conclusie.
    Succes.
    (oh ja dus ik raad zelf de mirena aan.)

15. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Ik heb 2 weken geleden een Mirenaspiraal laten zetten. Deed absoluut geen pijn. Je kunt er wel ongeveer 6 weken van vloeien na plaatsing. (ik 'druppel' nog een beetje :)).
    Volgens mn gyn was de mirena een hele goeie keuze, waar de meeste vrouwen dus ook geen klachten van hebben.

16. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    ik zou voor de gynefix gaan, geen hormonen, maar wel gewoon ongesteld, maar niet heftiger ofzo. maar ook niet meer chago, hoofdpijnen etc. en plaatsen is een fluitje van een cent... (vond ik dan)

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ook de Mirena, plaatsen was niet fijn! Wist alleen niet dat je van te voren al pijnstiller mocht slikken (was zelfs advies!).
    Daarna 2 weken echt vreemd gevoel gehad, en nog een tijdje dat ik dacht dat er iets naar buiten kwam.

Uiteindelijk zitten twijfelen om hem eruit te halen, niet gedaan.
    Nu 1,5 jaar later:
    - Geen raar gevoel in buik meer
    - Niet meer ongesteld
    - Goed beschermd
    - Zit helaas wel onder de pukkels
    - Heb last van moodswings in combinatie met verloop van cyclus (want die heb ik gewoon)
    - Heb migraine, maar niet zo zwaar als tijdens de pil en ook echt minder vaak

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik dus niet meer zwanger wil worden, mijn man zich niet wil laten steriliseren, ik dat voor mezelf ook een te grote stap vind. Ik mag geen pil (ivm zwangerschapsvergiftiging waardoor je hogere risico's loopt). Wat ik over 4 jaar ga kiezen weet ik niet, dan wordt het of weer een spiraal, of sterilisatie van man of mezelf.

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Caruli, ik zou juist voor het spiraal kiezen als het hoofdstuk nog niet volledig is afgesloten. En als het definitief is, dan zou ik ga informeren naar sterilisatie. (Alleen wordt je dan wel ongesteld bleh)

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    thanks voor de reacties meiden
    ik ga eens mijn verzekering bellen voor info over het spiraal
    of het nog vergoed word enzo ;)

Deel Deze Pagina