Hoi ik heb een vraagje want lees en hoor verschillende verhalen hierover. Hoevaak moet je seks hebben of moet een man klaarkomen om goed zaad te behoeden? Om hoevel dagen of maakt dat niet uit? Zodat hij altijd goed zaad heeft met je ei. Mijn man en ik klusse wel op het juiste moment maar op andere momenten is verschillend omdat hij lange en onregelmatige dagen werkt. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn of wat ze jullie hebben geadvieseerd.
ze zeggen dat om de dag het beste is, en dat het kwaliteit van het zaad (klinkt een beetje raar maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) dan ook heel goed is.
Ja weet dat tijdens mijn ei dat het beste is maar bedoel ook buiten die periode of je dan ook om de zoveel dagen of z moet doen om het zaad altijd goed te hebben zeg maar over de hele maand gezien.
Ik heb gehoord dat als het langer dan 11 dagen geleden is het kwakje nagenoeg dood zaad heeft, dus met enige regelmaat is wel aan te raden.
De kans op slagen heeft ook te maken met het aantal zwemmers. Bij een gezonde kerel zijn er elke dag wel genoeg zwemmers, maar sommige mannen moeten een dagje sparen om genoeg tegelijk bij de finish te krijgen. Vandaar ook het advies om het om de dag te doen, als het niet zo lukt.. De kwaliteit is het best, zo vers mogelijk. Dus kan prima elke dag.. Na een dag of 10 wordt dat echt minder en kan het ook langer duren voordat het weer beter wordt.. Dus als hij echt langere periodes weg is, dan moet hij even zichzelf helpen om vers spul te houden
Ik zou trouwens niet elke dag doen continu zeg maar. Je hoort vaak als men een paar maanden echt elke dag sex heeft, dat de voorraad een beetje karig is. Maar weet je, ze zeggen er zo veel over. En het spreekt elkaar allemaal tegen. Doe vooral wat goed voelt!. Als het niet lukt na verloop van tijd kun je je hier altijd nog druk om maken en dan zou ik het gewoon eens aan de gyn of ha vragen. Maar zo ver is het toch nog niet?
Ik heb ook overal gelezen dat je het beter niet elke dag kunt doen omdat het zaad wel de tijd moet krijgen om zichzelf aan te vullen. Maar wat Babke al zegt; er wordt zoveel over geschreven en gezegd en alles spreekt elkaar weer tegen, gewoon doen wat goed voelt. Wij hebben het deze ronde om de 1 a 2 dagen geklust, soms wat minder en rond mijn ei om de dag. Of dat genoeg was zullen we over 6 dagen weten. @Babke: ik werd nieuwsgierig door je onderschrift...Jeetje meid, wat vervelend zo'n lange eiloze cyclus!! Ik dacht dat die van mij al lang waren en ik werd al helemaal gek. Heb je nu gewoon een ei overgeslagen??? Ik hoop voor je dat er gauw iets veranderd.
om de 2 a 3 dagen zou prima moeten zijn voor het zaad, rond je ei kan wat vaker, maar voor optimaal zaad is dus 2 a 3 dagen.. tuurlijk zit er ooit langer tussen, maar dat wil niks zeggen... En je vraag roept kriebels op.. hihi.. hoe vaak MOET je... het enige wat je moet proberen is er van te blijven genieten.. Kom klaar naar je partner, dat zou er ook aan helpen... succes meiden!
Hoi Lotje, ja heel irritant. Volgens de dokter door de miskraam. Maar die was al bij 12dpo, dus hoop niet dat ik te veel vmk's krijg. Kan lang gaan duren zo. Maar ik heb een raar kaartje. Het stuk in het midden wat hoog is, is mijn vakantie, (jetlag en hogere temperaturen). Nu is het ineens heel stabiel . Ach we zien het wel. In oktober is mij ongevraagd de datum 8-8-12 voorspelt op iets positiefs, dus ik heb nog even haha. Maar ik denk dat we het deze ronde gaan missen, want de kluszin is ver te zoeken momenteel . Maar ben normaal nu in de derde cyclus(normaal gesproken dan). Ik zit je kaartje even te bekijken. Wat bedoel je bij fern? Als dat ovutesten zijn moet je opk op + invullen of gebruik je iets anders? Ben benieuwd .