mirena eruit en dan??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bijoux, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hallo meiden,

ik ga begin juli mijn spiraal laten verwijderen, maar hebben jullie dit bij de gyn of ha laten doen? mijn ha heeft hem destijds proberen te zetten, maar dat was mislukt, dus moest ik naar de gyn ervoor, maar nu zie ik er dus tegenop als de ha hem eruit moet halen, straks lukt haar dat ook niet en beschadigd ze de boel ofzo. maar als ik het bij de gyn laat doen, moet ik dan een verwijsbrief van de ha hebben?

2. Leeuwtje1981

Leeuwtje1981 Actief lid

3 mei 2012
    399
    0
    16
    WAO
    goede morgen jesje:

Ik heb mijn spiraal in april door de gyn laten verwijderen tijdens een operatie aan de bartholinische cyste....
    Dit was tijdens algehele narcose....

Wat ik wel weet is dat je rustig een verwijzing kan vragen aan de HA, juist omdat de gyn hem geplaatst heeft. Je zou dit erbij kunnen vermelden.

Het verwijderen kunnen ze zo doen of met een roesje.... ( in het ZH dan ).
    Hiervoor moeten ze je wel inplannen bij het ZH. Dus als je persee in juli hem kwijt wil, zal ik nu even bellen.

Sterkte..

3. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    verwijderen stelt niets voor hoor.
    je gaat liggen , eendenbek , en dan moet je hoesten.
    tijdens het hoesten trekt de gyn de spiraal eruit....

1 klein steekje en het is voorbij....

ik heb het ook bij de gyn laten doen....
    de ha is hier ook niet op ingericht vind ik persoonlijk.
    en de gyn doet er 20 op een dag.....

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik heb 11 jaar de pil geslikt en daarna half jaar mirena gehad. ongeveer 2 dagen na mirena hevige bloeding na 5 weken menstruatie en daarna zwanger :D Heeft dus niet zo lang geduurd bij mij.
    En het verwijderen vond ik echt heel veel minder erg dan het laten zetten. Heb beide bij gyn laten doen. En maar goed ook, want had na het zetten zo pijn dat je bijna zou denken dat er wat kapot was. Het verwijderen was een steekje en daarna nog beetje zeurderig gevoel, maar stelt niet zoveel voor. Ik vind het ongeveer zelfde zeurderige gevoel als bandenpijn van zwangerscha in het begin.

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ok meiden bedankt voor de reacties!

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Er net uit laten halen, en als je een vrouwelijke arts of iemand in de huisartsen praktijk hebt is het prima om het door die persoon te laten doen, het stelt inderdaad weinig voor en ik heb hyperventilatie en had een aanval verwacht en daar kwam ik vandaag niet eens bij in de buurt. Een gyne, kan wel gelijk een echo maken en checken of alles goed zit dus als je dat zou willen zou ik gewoon naar de gyne maar inprincipe is het zo'n makkelijk klusje dat de huisarts het zelf ook kan! Succes x

7. Leeuwtje1981

Leeuwtje1981 Actief lid

3 mei 2012
    399
    0
    16
    WAO
    Hey bijoux
    long time no see...
    Hoe gaat het met jou? Al last van symptomen? Hier niks, ja alleen van de week steekjes onderin de buik ( speldeprikken ), maar dat zegt niks.... Spannend he?

verder maar genieten van de zon en het feit dat we een huis hebben gekocht. Met een beetje geluk krijgen we over 2 weken de sleutel.... leuke en gezonde afleiding.

See you.

8. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Hey dames ik wou een onderwerp starten maar ik dacht probeer me vraag eerst hier te stellen.
    Ik heb 23 april me mirena laten verwijderen werd al een yaar niet ongesteld na het verwijderen 26 april mensturtie 4 dagen en nu zit ik op cyclus 30 ik heb geen verschijnselen van mensturtie geen krampen heb ik normaal wel wit afscheiding geen postief test.wat moet ik nu denken lange cyclus of moet me lichaam nog wennen aan geen spiraal :(

9. Leeuwtje1981

Leeuwtje1981 Actief lid

3 mei 2012
    399
    0
    16
    WAO
    Goede middag mizgin

Het kan zijn dat je lichaam nog helemaal moet herstellen en wennen aan het feit dat er geen hormonen meer worden afgegeven en dat het lichaam nu alles zelf moet doen.
    Hierdoor kan het zijn dat je cyclus de eerste paar maanden tijd nodig heeft om zijn weg te vinden.
    Witte afscheiding heb ik ook, kan ook een voorteken zijn van ongi die eraan komt. Mocht je het niet vertrouwen probeer dan over 4 dagen nog een keer te testen ( eventueel met CB ). Succes

10. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Hoi ook goede middag :)

dankjewel voor je reactie ik wil nu wel snel dat die ongi komt. Voel helemaal niets had dit helemaal niet verwcaht nadat ik na het verwijderen meteen ongi werd dan maar wachten :)

11. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    leeuwtje gefeliciteerd met je huisje!! ( mijn man is stucadoor mocht je die nog 1 zoeken??haha)

hier eigenlijk niets behalve dat ik vanmorgen uit het niets moest overgeven....

kan ook zijn dat ik ene griepje op aan t pakken ben natuurlijk....

heb vandeweek getest , kon t niet laten , negatief natuurlijk! dingdong....

morgen naar de gyn mbt gesprekken om het risico op postnatale depressies te verkleinen , en verder maar vd zon genieten en hopen........

Deel Deze Pagina