Hallo iedereen, Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb 2 weken terug mijn spiraal verwijderd. En ik heb nu heel erg last van opvliegers, zou dat de hormonen kunnen zijn? Ben een beetje bang dat ik vervroegd in de overgang kom, dat dat de reden is. Wat denken jullie? Ik heb volgens mij afgelopen woensdag mijn eisprong gevoeld (weet dat natuurlijk nooit zeker), toen was het precies 2 weken nadat de spiraal er uit ging. Zou dat kunnen? Ik heb PCOS dus heb voor de andere zwangerschappen hormonen moeten spuiten, maar ik ben heel wat kilo's lichter dus het zou nou wel spontaan kunnen. Wie heeft dit ooit mee gemaakt? Veel vragen, maar vind het zo spannend allemaal. Alvast bedankt
Hoi Nirosa, ik heb geen ervaring met een spiraal, maar alles is uiteraard mogelijk. Ik weet niet hoe oud je bent, dus of je al in de overgang zou zitten is ook lastig in te schatten. Ik denk dat het wel mogelijk zou kunnen zijn dat je nu last hebt van je hormonen omdat je je spiraal hebt laten verwijderen. Je lichaam moet zich daar denk ik weer op aan passen. Ik zou gewoon even afwachten en nog niet allerlei gekke dingen in je hoofd halen (ik weet echt als geen ander dat dat heel erg lastig is), meer kun je nu toch nog niet doen.
Bedankt voor je reactie. Ik ben 33jaar dus de overgang zou wel vroeg zijn. Maar goed alles is mogelijk. Door de opvliegers ga ik dingen opzoeken, moet ik helemaal niet doen. Moet het ook de tijd geven, ik ben er teveel mee bezig.
Ik heb vorige week dinsdag mijn spiraaltje eruit laten halen en merk sindsdien wel dat ik snel wissel van humeur: kortaf, snel gepikeerd of juist heel aanhankelijk. Ook merk ik dat ik niet helemaal mezelf ben en dat ik weer even terug op rails moet komen, om het zo maar even te zeggen. Ik heb geen last van opvliegers, maar ieder lichaam is anders dus wellicht dat het er wel gewoon bij kan horen. Mocht je echt twijfelen kun je het altijd even aan de ha vragen, maar ik verwacht niet dat het al de overgang zou zijn.
Ja dat herken ik ook wel wat dat mijn humeur wat wisselt. Ik ben ook gewoon heel erg benieuwd of dat wat ik voelde echt mijn eisprong was.
Je kan zeker je eisprong gevoeld hebben want zodra je spiraal eruit is ben je gewoon weer vruchtbaar. Toen die van mij eruit ging werd ik na 2 dagen ongesteld en had ik ook een beetje last ervan dat ie eruit was
Die kun je inderdaad gevoeld hebben, bij de Mirena loopt je cyclus gewoon door - ook na het verwijderen van het spiraaltje. Ik werd ook twee dagen daarna ongesteld, wel kort overigens.
Ja ik ook een korte bloeding. 2 weken erna hoofdpijn en steken. Nou afwachten.. Zal wel een heel groot wonder zijn.
Ja echt? Vind het ook zo ontzettend spannend, maar heb ook PCOS dus weet dat de kans zoooo klein is. En toch had ik echt het idee de eisprong gevoeld te hebben. Nog 1 week wachten. Bedankt voor jullie reacties!