Mirena eruit,touwtjes weg?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Maris22, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Meiden,
    Na bijna 8 maanden de mirena te hebben gehad heb ik besloten hem eruit te laten halen,heb er alleen maar narigheid mee,niet de anticonceptie methode voor mij dus.. NU was ik gister bij de huisarts maar ze kon de touwtjes niet vinden,heel de spiraal kon ze niet vinden. Nu volgende week naar de gyn,heeft iemand hier ervaring mee? Kon de gyn hem wel vinden en gewoon verwijderen?
    Groetjes Maris

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Geen touwtjes kan wel eens, die vouwen zich helemaal om je baarmoedermond dacht ik , maar geen mirena? tja het kan, maar neem aan dat ze niet je baarmoeder heeft geopend? om binnen te kijken? bedoel dacht dat ze dat altijd met een echo ofzo moeten doen,
    Met een eendenbek kunnen ze je baarmoedermond zien, maar toch niet helemaal binnenin :)

Bij mij waren de touwtjes te kort, dus met wat moeite weggehaald, dit kan bij jou ook het geval zijn geweest, waardoor de mirena ook niet lekker zit.

Zelf heb ik de mirena de eerste keer ruim 8 jaar gehad ( mag maar 5 jaar) NOOIT problemen, ding eruit voor een nieuwe , want tja nieuwe partner en zekere voor het onzekere :p

De gyn kan hem aller tijde wel verwijderen, weet alleen dat ze dit ook wel eens operatief doen, hoop voor jou dat je huisarts gewoon niet goed gekeken heeft :)

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb er geen ervaring mee ,geen idee dus wat ze allemaal heeft gedaan,maar zeer deed t wel.. Hoop idd dat ze dan niet goed gekeken heeft en de gyn t wel lukt,krijg er alleen de blubbers van... :(

4. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar verhaal!
    Bij de gyn. werd ik geholpen door een assistent en die had binnen enkele seconde de draadjes gevonden.

Hoe dat komt weet ik niet. Was wel toen een hele opluchting.

Ik had 26 februari dat m'n draadjes kwijt waren en 4 maart dus gevonden. Sindsdien wel heel vaak dit verhaal gelezen.

5. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hier ook gehad, de gyn had de draadjes te kort afgeknipt. Huisarts kon ze na 8 maand niet vinden en die heeft me weer doorverwezen naar de gyn. Gelukkig binnen 5 min was hij eruit.
    Dus komt echt vaker voor!:)

6. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Mijn huisarts kon mijn spiraaltje een aantal dagen geleden ook niet vinden... De gyn ook niet, dat ding was gewoon echt weg. En zie het resultaat in mijn onderschrift ;) Is zeldzaam hoor, niet iedereen verliest zijn mirena. Maar het kán wel.

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Fijn te lezen dat ik niet de enige ben ;) Even afwachten tot donderdag dus...

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Bij mij is de mirena door mn baarmoederwand gegaan en zwierf in mn buikholte.
    Waarschijnlijk al heel lang zo gezeten maar gelukkig niet zwanger geraakt...

Is er met een kijkoperatie uitgehaald en ben toen meteen gesteriliseerd.

Bij een vriendin kon de huisarts de touwtjes ook niet vinden maar de gynaecoloog had m er binnen vijf minuten uit.

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Helaas,geen positief resultaat,nu sta ik op de wachtlijst voor een kijkoperatie :(

10. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Jeetje vervelend zeg!!! Kon de gyn ook de draadjes niet vinden? Hoe lang moet je nu wachten dan ongeveer?

11. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Nee met geen mogelijkheid :(
    Word binnen een week gebeld wanneer ik terecht kan

12. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik kwam er vanmorgen achter dat ik geen draadje meer voel :( Controleer om de paar weken. Soms was het even zoeken, maar iedere keer vond ik ze. Vanmorgen dus niks.... Morgen toch maar even een telefoontje naar de ha als ik ze dan nog niet gevonden heb.

Maris22, is het bij jou al opgelost?

13. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja hij is eruit via een hysteroscopie vorige week dinsdag
    Het blijkt dat ik door de verklevingen van het littekenweefsel van me 3 ks's een soort nisje heb waar dus de ha of de gyn zonder camera de touwtjes nooit had kunnen pakken. T was zo gepiept en ik ben blij dat ie eruit is.

14. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Klinkt niet echt lekker. Voor jou dus geen spiraaltje meer?

Ik kon ook vanmorgen de touwtjes niet vinden. Als ze morgen nog steeds zoek zijn dan neem ik denk ik even contact op met de ha (of gyn, want hij heeft het spiraaltje geplaatst). Al was het alleen maar om even te overleggen.

15. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    nee voor mij geen spiraal meer
    hij is er nu een week uit en heb al beduidend minder buikpijn/rugpijn en dat gekke,niet uit te leggen gevoel in me buik is ook weg
    heb wel een flinke menstruatie gehad maar dat heb ik er voor over gehad ;)

Deel Deze Pagina