Zo gelukkig met mirena!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sanoo, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanoo

sanoo Lid

12 sep 2007
    61
    2
    8
    Na eindeloos de pil slikken met veel migraine, pijnlijke menstruaties en de nuvaring die me ook niet zo beviel (ook hoofdpijn), gekozen voor de mirena. Was zo bang voor het plaatsen door alle negatieve verhalen en verhalen over ontstekingen en extreme bloedingen en buikpijn.
    Nou vond ik het plaatsen ook wel pijnlijk maar ff serieus... Wij vrouwen kunnen dat gewoon hebben ;)
    Nu 6 weken later controle gehad en alles zit op z'n plek, nog wel een beetje last van spotting maar ik ga er vanuit dat dat gewoon over gaat.
    Voor ik de spiraal kreeg heb ik ruim een half jaar geen menstruatie gehad nadat ik stopte met de pil dus de kans is groot dat ik gewoon helemaal niet meer ongesteld word. Rede voor een feestje lijkt me! Haha
    Puntje bij paaltje wil ik eigenlijk gewoon even laten weten dat ik super blij ben met dat ding. Geen migraine meer gehad, geen menstruatie, geen dramatische stemmingswisselingen. Halleluja!

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Fijn! Ik heb em vandaag laten verwijderen ivm kinderwens nr 2. Maar heb hem met veel plezier gehad. Wel vond ik mikn humeur wat monotoon en mijn libido is ook niet top, wellicht verbeterd dat weer.

3. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    +1 hier voor de tweede keer de mirena laten plaatsen. Top!

4. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    In 2007 heb ik de mirena laten plaatsen omdat ik in de stopweek van de pil altijd migraine achtige hoofdpijnaanvallen kreeg. Met de Mirena werd ik niet meer ongesteld en ik was echt super tevreden, voelde me gewoon goed! Eind 2011 eruit laten ivm kinderwens en na de bevalling weer erin gezet. Bleef eigenlijk ongesteld en na een kleine 6 maanden eruit gehaald omdat we toch nog wilden proberen of ik nog een keer zwanger kon worden. Vorig jaar juni weer de spiraal laten plaatsen en helaas alleen maar ellende. Van de 4 weken had ik bijna 3 weken bloedverlies, werkt dus ook goed als anticonceptie ;) Veel haarverlies en toch niet helemaal lekker in mijn vel. Vorige week eruit laten halen en daar ben ik heel erg blij mee voor dit moment.
    Hier dus twee ervaringen en helaas heeft het voor mij de laatste keer niet gewerkt.........

5. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Ik ben inmiddels een jaar of 3/4 anticonceptieloos, maar hiervoor heb ik 5 jaar de mirena gehad. Ik was er ook heel blij mee. Het plaatsen was niet zo tof (ik heb ook nog geen kinderen gehad), maar het was zeker wel te doen. Mijn huisarts deed het zelf, geen probleem.
    Ik heb een paar weken spotting gehad en af en toe buikpijn het eerste halfjaar, maar daarna geen bloed meer gezien. Ik vond het ideaal.

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Precies wat jij hebt, had ik de eerste zes tot acht weken. Voor mij was het helaas te vroeg gejuicht! Hoop dat dit bij jou niet zal gebeuren. Veel krampen en idd van de vier weken drie bloeden. Knettergek word ik ervan! Volgens de arts kan het een half jaar duren. Elke keer als het bloeden stopt denk ik: zou het nu helemaal over zijn. En daarna meteen; joh maak je geen illusies...
    Ik ben bang dat ik in het begin iets te enthousiast was 😩

7. sanoo

sanoo Lid

12 sep 2007
    61
    2
    8
    Haha ja ik hoop ook dat ik niet te enthousiast ben, het bloeden is nog steeds niet gestopt nu na 8 weken maar wel minimaal. Maar zou lekker zijn als het gewoon ff ineens voorbij is!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.955
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ook een mirena, ongeveer een jaar nu. Ik ging net in mijn agenda kijken, maar kon de datum niet meer vinden. Oeps... Even nagaan of ik dat via het ziekenhuis of de huisarts nog kan ontdekken.

Maar buiten dat ongemak, vind ik het wel fijn. In het begin wel veel bruinverlies, licht bloedverlies gehad. Dat duurde een paar maanden. Ik ben blij dat ik heb doorgezet, want inmiddels word ik al maanden niet meer ongesteld. Dat is erg fijn, want ik had bij de menstruatie vaak ook flinke rugpijn.
    Bij de pil heb ik veel last van hoofdpijn. (Echt weken aan een stuk, dan even een paar dagen of weekjes niet en dam weer wel.) Als ik geen AC gebruik, heb ik eigenlijk nooit last van hoofdpijn. Nu heel af en toe wel eens een dagje, maar meer ook niet.
    Ik heb een periode gehad met veel buikpijn, waarvan ik me afvroeg of dat door de Mirena kwam. Maar inmiddels is dat weer over.

Ik ben er dus ook erg tevreden over, ondanks alle horrorverhalen die je vaak op internet ziet. En fijn dat je nergens aan hoeft te denken.

9. sanoo

sanoo Lid

12 sep 2007
    61
    2
    8
    Top! Het is ook goed om eens de positieve kanten te belichten voor meiden die twijfelen aangezien ik vantevoren dus echt alleen maar horror reacties tegen kwam toen ik ging googlen 😊

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.955
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, daarom reageer ik nu ook met mijn positieve verhaal. Meestal voelen mensen natuurlijk vooral de behoefte hun verhaal op internet achter te laten als het niet goed gaat. Als iets gewoon doet wat het moet doen, heb je minder gauw de behoefte om op internet te gaan zoeken naar 'lotgenoten' voor wie het allemaal ook prima werkt om dat met elkaar te delen. Terwijl je wanneer het niet goed voelt, wel op zoek gaat naar informatie en andere ervaringen en dan wil je je eigen verhaal kwijt.

Je moet dat soort berichten op internet ook een beetje relativeren denk ik. Natuurlijk zijn er mensen voor wie een mirena niks is. Maar er zijn er ook een hoop bij wie het wel prima werkt. Jammer genoeg kom je daar maar op één manier achter: door het zelf te proberen. Bij mij heeft het dus goed uitgepakt. Maar ik vond het ook wel spannend hoor :)

Deel Deze Pagina