mirena eruit, we gaan er weer voor!!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Pioenroos92, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He dames, vandaag voor de 2de keer mijn mirena spiraal laten verwijderen. Het deed geen centje pijn:D We wachten nog even 1 of 2 maanden en dan gaan we voor ons tweede wondertje:)

Zijn er meer die ook voor een 2de gaan aankomende maanden? Lijkt mij gezellig om te wat te kletsen.

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja! Ik heb mijn mirena eruit, en een paar dagen omging geweest en nu aan het ovu testen. Zo spannend!

3. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn mirenaspiraal vorige week maandag eruit laten halen! De donderdag ongesteld geworden en ja nu is het afwachten. Ik heb pcos dus is het afwachten hoe het verder gaat verlopen.

4. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaan niet voor een tweede, maar eerste. Dinsdag wordt mijn mirena eruit gehaald. Erg spannend en leuk!

5. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Dat is zeker spannend. Vooral als het je eerste keendje is 😁

6. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ohhh spannend miloo! Ik vond het proces voorafgaand het zwanger worden ook heel leuk en spannend! Ohh myhappyfamily hopelijk snel raak! Hoe oud is jullie eerste kindje? En moppiemuis Hoe staat het bij jullie ervoor?

Ik ben al ongesteld geworden na het verwijderen. We wachten deze cyclus nog even af en gaan de volgende ronde van start:)

Was het bij jullie bij de eerste snel raak?

Liefs

7. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Hoop ook dat het snel raak is. Maar moet proberen er niet te veel mee bezig te zijn dan word ik gek. Onze kleine is nu 2 jaar. Heeft een dik jaar geduurd voordat ik zwanger was. Heb het niet zonder ziekenhuis kunnen doen. Ik heb Pcos dus dat maakt het wel moeilijk, we willen nu voor een 2e gaan maar dan zonder ziekenhuis, mijn vriend wil het graag zo doen zonder weer de stress eromheen. We geven het 2 jaar en als het dan niet is dan zij het zo, dan blijft het bij 1 helaas. We hebben een gezond kindje en dat is ook belangrijk. We willen ook niet dat er meer als 5 jaar verschil is tussen de 2. Hoe snel ging het bij jullie eerste kindje?

Ik moet zeggen vorige week maandag heb ik de mirena laten verwijden, donderdag ben ik toen ongesteld geworden, maar dit komt meer doordat je de mirena hebt laten verwijderen het is niet echt ongesteld zijn. Nu vanochtend zag ik weer bloed dus zal nu wel echt ongesteld zijn. Kunnen we ons dan weer concentreren of de cyclus goed is of niet. Weet niet of ik de eisprong uit me zelf ga krijgen.

Spannend voor allemaal!

8. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh heftig! Ik hoop dat het voor jullie nu sneller gaat! Ik werd 5 dagen na het verwijderen weer ongesteld echt 5 volle dagen. Ik had dus toen wel gelijk menstruatie. Bij de eerste was het in de 1e ronde raak.. ben benieuwd hoe het nu gaat lopen allemaal

9. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vind het reuze spannend. Voel me echt een newbie in dit hele gebeuren en moet ook wennen aan het idee dat we voor het 'echie' gaan nu. :D Maar ook super leuk, heb er zin in.

Hoe was het verwijderen van de spiraal? Het plaatsen was echt het pijnlijkste wat ik heb meegemaakt ... Kijk er dus wat tegenop ;)

10. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jaa begrijp ik!! Had ik toen ook zooo erg. Tis ook zo spannend allemaal! Het verwijderen doet geen centje pijn! Voelde niks noppes nada. Vast bij jou ook zo:)

11. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik moet zeggen ik vond het plaatsen echt meevallen. Bijna niks gevoeld. De huisarts zei al dat ik een hoge pijngrens heb voor gyneacologische dingen. Maar uhmm als je net een kind gebaard hebt dan ben je wel wat gewend hahah. En het eruit halen gaf ze aan het kan zijn dat je wat kramp voelt en op het moment dat ze het zegt denk ik ohja ik voel wat en toen was ie er al uit.

Vooral als het voor je eerste keendje is dan is het allemaal spannend :D

12. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    hoi dames!

Morgen gaat mijn spiraaltje eruit! We zullen dan nog wel een poosje wachten voordat we ervoor gaan, maar dit is al super fijn!
    We hebben samen al een zoontje. Hij wordt in jauari 4 jaar.
    het liefst wilde niet zo veel leeftijdsverschil, maar mijn vriend en ik zijn 2,5 jaar uitelkaar geweest toen ons zoontje 6 maanden was.

Ik vind het zo spannend! Heb er echt zin in om mijn cyclus bij te gaan houden enzo hihi :)

13. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen is hij verwijderd, maar het was wel pijnlijk. Vindt het zo'n nare pijn ;) Dus met knikkende knieën weer naar huis, op de bank even bijgekomen en verder geen last. Heb geen bloed o.i.d. gehad.

Maar goed, dit voelt als HET begin :D Zijn gisteren nog sushi gaan eten, even dit nieuwe tijdperk inluiden. Was gezellig.

Nu dus afwachten tot mijn menstruatie op gang komt, ben erg nieuwsgierig.

Succes morgen Kiewie!

14. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Yess hij is eruit! Ben je al gestart met foliumzuur?

Succes kiewie! Hopelijk valt het bij jou mee.

nog even en dan gaan wij ook van start:)

15. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had foliumzuur online besteld. Woon in een 'ons kent ons' dorp en had geen zin dat de tamtam meteen rond zou gaan als ik in de drogist foliumzuur koop, haha. Het zou nu maandag bezorgd worden, maar ik had een cijfertje verkeerd in de postcode ingevuld (nu al zwangerschapshersenen :)) en nu wordt het als het goed is vandaag bezorgd. Dus kan dan ook beginnen!

Ben benieuwd hoe het ging Kiewie!

16. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ohh dan moet je idd iets anders verzinnen om aan je foliumzuur te komen idd. Jammer als iedereen het al weet dat jullie er mee bezig zijn. Dan is het geen verrassing meer. Bij ons eerste kindje wist ook iedereen het al ivm de mmm. Nu willen we niemand wat laten weten omdat we alleen op de natuurlijke manier zwanger willen worden en wie weet lukt het niet. Dan heb je niet steeds vragen. Nu fijn elke dat het innemen en dan word het afwachten voor jullie wanneer het zover is.

Kiewie hoe is het gegaan? Last ervan gehad?

17. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en dan horen mijn ouders het via via, zou niet leuk zijn. Heb het nu alleen met mijn zusje en beste vriendin gedeeld. Wel fijn om het er met iemand over te kunnen hebben, haha.

Foliumzuur kwam toch woensdag al binnen dus ben al een paar dagen aan het slikken.

Als je via een medisch traject zwanger probeert te raken lijkt het m e wel fijn om familie in te lichten. Anders blijf je die "grappige" opmerkingen 'wanneer gaan jullie beginnen? Ja nu is het jullie beurt wel he?', krijgen.

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hoi ladies! Het is heel goed gegaan. Het uit-en aankleden was het meeste werk hihi.
    Ben nu op de ongi aan het wachten, dus wel spannend!
    Ik ga hrt foliumzuur ook via internet bestellen, ook hier een ons-kent-ons dorp;)

Ik weet nog niet wanneer we ervoor gaan, zaterdag plots kijkers voor ons huis gehad, zonder dat het te koop staat! Ik wil graag verhuizen, dus mocht dit door gaan, dan wachten wij een tijdje :)

Hoe gaat het bij jullie? Begon jullie ongi snel?

Lief dat jullie aan mij dachten!!

X

19. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden! Wat fijn dat het verwijderen zo goed is gegaan Kiewie! Spannend van je huis! Bij mijn eerste spiraal werd ik na 38 dagen ongesteld, nu bij het verwijderen van mijn 2de spiraal na een dag of 4. Ik hoop nu over 10 dagen ongesteld te worden. Dan zal ik een mooie cyclus hebben van 28 dagen en gaan we van start voor een tweede wonder:) maargoed nu maar hopen dat mijn lichaam, naar mij luistert....

20. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    In december zal mijn spiraal worden verwijderd. We hebben eind november nog gesprek met gynaecoloog en dan zal spiraal in december eruit gaan, super spannend weer!

Deel Deze Pagina