hallo allemaal, het onderwerp zegt het eigenlijk al hé.. wat doen wij ons zelf aan!? hoe kan het zo zijn dat onze eierstokken beginnen te rammelen.. en dan nog zwanger worden.. sommige mensen moeten zo hun best doen en dan nu lukt het niet of is het eindelijk zo ver dat de een gat in de lucht springen en dan gaat het als nog mis.. zwanger worden is zo oneerlijk eigenlijk.. waarom de ene zomaar en de andere met moeite of zelfs niet?! waar ik dan nog het meeste moeite mee heb.. als ik dan van iemand hoor.. ja was helemaal niet de bedoeling.. zit te denken om het weg te laten halen! ow my.. dan breekt mijn klomp! weet je wel hoeveel mensen 'zomaar' zwanger willen worden! als je zwanger mag worden en een kindje mag krijgen moet je juist heel blij zijn dat dat je gegund word! zo.. sorry frustratie.. moet het ergens kwijt.. en ben blij dat hier nuchtere mensen zijn die mijn gezeur even aan kunnen lezen/horen..
Nirak absoluut geen gezeur ....... Snap jouw gevoel (helaas) maar al te goed. Ik behoor helaas tot de groep vrouwen die eerst blij zijn met een zwangerschap (zelfs 5x), maar die dan fout gaat (ook 5x). En wij hebben net met pijn in ons hart besloten dat wij het Boek getiteld 'Kinderwens', moeten sluiten. Het boek blijft bestaan, maar we zullen 'm niet opnieuw openslaan. Ik weet niet waar jullie nu staan qua uit laten komen van jullie kinderwens, maar ik wens je alle geluk toe. X I S
/je heb helemaal gelijk maar ja het is inderdaad wat de natuur beslist ook al heb je soms het idee waarom de slechte mensen kinderen krijgen en de mensen die wel kinderen kunnen opvoeden en een stabiele toekomst kunnen bieden niet zwanger kunnen worden of heel moeilijk
hay jullie, bedankt voor jullie reactie.. ik vind het gewoon zo raar.. kan soms wel met 100 vragen rond lopen.. het leven is eigenlijk vrij oneerlijk hé.. groetjes
ik reageer ook even op je verhaal...het is idd erg oneerlijk...soms hoor je meisjes van 14,15,16 jaar die per ongeluk zwanger worden en dan heb ik een schoonzus en zwager die het al 4 jaar proberen en het dan niet lukt...dat doet me dan zo zeer...Wij gaan het nu ook proberen en probeer er niet te veel bij stil te staan..maar nu ook weer 1 in mijn omgeving..Zogenaamd (per ongeluk)maar steeds de pil vergeten en dat soort dingen nou ze wou der vriendje gewn niet nog een keer kwijt dus dan maar zwanger worden..ik kan me daar zo kwaad over maken..Ze is zwanger net 18 en heeft geen werk..zorgt telkens dat ze wel weer ontslagen wordt...liegt dan alles bij elkaar...woont nog bij der schoonouders in en vervolgens wel grote dingen wensen maar geen cent te makken..ze krijgt wat van iemand en dat is dan niet goed want het komt van wibra zeg maar...ooh heel erg hoor..en dan ook nog de ene week met kindje bij schoonouders en de andere week bij eigen ouders...Dan denk ik niet aan haar..Maar aan dat kindje pfff in welke situatie komt hij(het is een jongen) terecht..Dit allemaal is nooit goed voor een kleintje...Ook mijn excuses voor mijn gezeur maar moet het idd ook even kwijt aan mensen die miss net zoals ik het niet normaal en eerlijk vind...Een kind op de wereld zetten is niet hetzelfde als een kitten/puppy aanschaffen....en dan vind ik het erg dat wij zelf bezig gaan en straks aan mijn schoonzus en zwager/broer moeten vertellen dat we zwanger zijn...ik gun het iedereen..die het alles kan bieden en geven wat er nodig is...een fijn en stabiel leven... klein beetje frustatie..sorry..maar ff hart luchten is wel is fijn... Liefs mij
Hoi dames, Ik las dit onderwerp dacht jullie hebben helemaal gelijk! Wij zijn nu 8 maanden bezig, en je wilt het zo graag! Maar het is niet ik neem even een kind, je krijgt een kind. En dan maar hopen dat het niet zo lang duurt. Moet gewoon proberen om het rustig af te wachten, maar dat gaat heel moeilijk ik weet het. Ik hoop voor jullie dat het niet lang meer op zich laat wachten!
*tegengewicht* Lees het niet als je denk dat het je teveel raakt maar... ... ik vind dat elke vrouw en elke zwangerschap haar eigen verhaal heeft en hoe moeilijk het soms te verkroppen is dat er ook vrouwen zijn die zomaar/ongepland/onverantwoord zwanger worden iedereen heeft recht op haar eigen gevoelens bij een zwangerschap zelfs als die gevoelens totaal indruisen tegen de jouwe omdat iemand niet kan genieten van een zwangerschap die jullie zo graag zouden willen. Het lijkt me vreselijk moeilijk en ik benijd jullie in dat geval niet maar toch vind ik dat (oei oei zeer glad ijs) jullie verhalen niets te maken hebben met het 'zomaar/ongepland/onverantwoord zwanger worden' van een ander. Jullie verhalen zijn soms schrijnend maar worden er niet anders (in welk opzicht dan ook) door. Het zijn op zichzelf staande treurige verhalen en dat is al erg genoeg. Soms kan een ongewenst kinderloze moeder zich enorm opwinden over een zwangerschap van iemand anders (en ik heb daar begrip voor) maar vinden jullie oprecht dat iedere zwangere 100% dolgelukkig moet zijn ongeacht haar verhaal? Helaas is zwanger worden ontzettend oneerlijk, ik zou ook het allerliefste zien dat alleen zij die een kindje een stabiele liefdevolle basis kunnen bieden zwanger mogen worden maar zo als zoveel dingen in het leven... het is oneerlijk verdeeld... en natuurlijk sterkte aan een ieder die tot de groep behoort die wat betreft zwanger worden een stuk minder geluk heeft.
dank je wel erg lief. weetw el dat er mensen nog slechter af zijn als wij, maar ben wel tot het besef gekomen dat ik inderdaad tot "die groep" behoor.
Ja dat vind ik ook ja! Dan valt het bij mij nog allemaal mee, ik heb nergens last van als goed is kan ik gewoon normaal zwanger worden. Ik ben ook nog niet zo lang bezig als jouw. Maar blijf geloven!!!
Het is ook niet zo dat ik het diegene die zwanger is niet gun..absoluut niet..Maar ik denk ook niet aan DIE PERSOON ik denk aan het kind...ik zelf heb een slechte jeugd gehad en vind het dan ook erg K*t als een kind op z'n manier op de wereld moet komen en misschien hetzelfde te wachten staat en dat hoeft natuurlijk niet maar over de persoon waar ik het over had heb ik er een naar gevoel bij...je hoeft ook niet rijk te zijn om een kind te mogen opvoeden of wat dan ook...maar ik vind dat onder de 18 een kindje krijgen veelste jong is..je hoort dan nog zeker te genieten en ik ben zelf ook nog vrij jong maar goed...dat is MIJN mening...en ik ben er ook mee eens dat als je een kindje kan krijgen dat je daar heel blij mee moet zijn...ik hoor tegenwoordig zoveel mensen in mijn omgeving waar het helaas niet zo mag zijn...ik ben ook blij als iemand bij me komt en mij verteld dat diegene zwanger is..mijn broer en schoonzus zijn 5 aug bevallen van een prachtig kindje en ik ben de hele nacht tot in de morgen beneden in het ziekenhuis geweest om te wachten op de geboorte..en ik was super blij en mega trots...dus ik ben niet jaloers of wat dan ook...maar vind gwn dat je niet om een reden een kind mag krijgen omdat je bang bent dat je vriendje bij je weg gaat.... Liefs
Hier wil ik toch even op reageren.. Ik behoor niet tot de groep waarbij het zwanger worden moeilijk gaat.. Wel bij de groep waar het geluk van de roze wolk opeens heel donker wordt.. Maar ik vindt niet dat je onder de 18 geen kindjes mag krijgen. Ik vindt dat dat aan de persoon zelf moet liggen. Ik heb respect voor de tienermoeders die ongeplant zwanger zijn geraakt en wel hun kindje hebben laten komen. Die moeders, die er nu alles aan doen om hun kindje een gelukkig leven te geven en alles doet wat ze kunnen.. Die moeders die met veel liefde de dingen die ze niet meer kunnen doen, niet doen. Dus ik vindt niet dat je alle moeders onder de 18 over één kamp mag scheren. Er is ook nog een klein groepje die er bewust voor kiest om vroegtijdig moeder te worden en daar ben ik er één van. Lange tijd heb ik mijn leeftijd hier niet genoemd voor de negatieve reacties die er ongetwijfeld altijd zijn. Maar ik ben ook een tienermoeder en daar ben ik trots op! Het maakt me dan ook niet meer uit of anderen negatief reageren, jong moeder worden was de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb! Ik was 17 toen ik er samen met mijn vriend (inmiddels verloofde) bewust voor koos om aan kinderen te binnen, met trots mag ik zeggen dat ik net voor mijn 18e bevallen ben van een prachtige dochter van inmiddels 19 mnd. Ik ben ontzettend trots op mijn meisje én mijn keuze en heb er dan ook nog geen moment spijt van gehad! Inmiddels ben ik 19 en willen we ook graag een 2e kindje, maar dat heeft helaas nog niet zo mogen zijn..
Wat betekend dit? Edit: Bedoel je dat het al vast staat (heb het even gegoogled) maare dat maakt het niet minder erg toch?
mmm... als ik zo lees.. denk ik niet dat iedereen goed leest.. het is puur als een tienermoeder een kindje krijgt en die niet goed verzorgt en of dat nou komt omdat je tiener is en of ze gewoon laks is.. hetzelfde geld voor een volwassenen.. een kind kunnen krijgen is iets bijzonders.. tuurlijk niet iedereen springt een gat in de lucht zwanger te zijn.. het kan per ongeluk gebeuren maar bedenk je dan wel even dat je het geluk hebt deze ervaring te kunnen krijgen of hebben/meemaken!! waar ik me gewoon aan erger is als of sommige vrouwen doen dat het zwanger kunnen worden of kinderen krijgen iets is als of je een kind even maakt, en even krijgt.. als of het niks is.. even naar de supermarkt!? denk dan ook aan een ander.. voordat je een rot opmerking maakt!