Wij willen graag een derde kindje in ons gezin. We hebben twee kindjes, een meisje van 10 en een jongen van 1 jaar. Ik heb zelf een eigen zaak en in de zomermaanden werk ik 3 mnd niet. Omdat mijn bedrijf een eenmanszaak is en het vrij lastig is om voor langere periode een vervanger te regelen, ben ik dus min of meer genoodzaakt om de zwangerschap zo te plannen dat de bevalling in deze 3 maanden is uitgerekend. Bij mijn vorige zwangerschap was dit geen probleem, maar nu toch weer even spannend!! Ik ben een maand geleden gestopt met de pil en ga vanaf volgende maand proberen zwanger te raken!! Zijn er meer dames met een eigen bedrijf die zich herkennen in mijn verhaal? Fanny.
Ja hier nog iemand die ongeveer twee maanden vrij kan hebben in de zomer en een eigen zaak heeft. Ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering waarbij ik ook uitbetaald word als ik zwanger ben (zwangerschapsverlof!). Groetjes, Elmo
Hoi Elmo! Ik heb idd vorig jaar ook een ZEZ uitkering gekregen tijdens mijn verlofperiode, echt superfijn! Maar na drie maanden MOET ik echt weer van start met mijn werkzaamheden. Heb jij al kindjes?
Hoi Fanny, Ik moet dan ook aan de slag, maar kan evt. wel vervanging regelen. Voor jou is dat lastiger? Verder heb ik nog geen kindjes. We zijn momenteel aan het proberen, maar mijn cyclus werkt niet mee (zie handtekening) Groetjes, Elmo
Ik heb ook een eenmanszaak en vindt het knap lastig dat bevallen Bij Lynn heb ik tot de bevalling gewerkt, ze werd de woensdag voor hemelvaart geboren dus dat was 'mazzel' voor mij. Had ook niet echt een vervanger namelijk. Die maandag daarna was ik weer aan het werk na een paar dagen ziekenhuis. Lynn moest een week langer blijven. Dus in die dagen werkte ik, liet de honden uit en reed 3x per dag op en neer naar het ziekenhuis voor het kleine moppie... Leek wel gek achteraf gezien. Maar ik had een redelijke bevalling en voelde me prima. We zitten hier ook aan een tweede te denken maar ik kan me zo druk maken over de bevallingsperiode en mijn werk. Het is gewoon niet te plannen dit soort dingen. En vervanger voor mijn werk is niet voorhanden en opdrachten lopen gewoon door. Tijdelijk niet werken vindt ik geen optie, veel te bang dat klanten een alternatief vinden en dan niet meer terugkomen...
@ Duimpje: tjee, dat is wel heel heftig, maar zo kan het natuurlijk ook!! Zo'n bevalling is idd niet te plannen en je moet het dan idd van een goede bevalling en voorspoedige zwangerschap hebben! Grappig eigenlijk hè, dat het tegenwoordig zo werkt, vrouwen zijn net zo verwikkeld in hun werk als mannen. Af en toe verlang ik ook weleens naar wat meer rust en lekker keuvelen thuis, maar als alles strak verloopt is dat ook wel onwijs leuk en genieten doe je dan toch wel!
Hier eigen ook eigen zaak maar met man samen en genoeg personeel dus niet zo'n probleem.Wij zijn wel heel goed verzekerd (= wel heel duur)voor dit soort dingen,ik bedoel als je een ongeluk krijgt ofzo moet je zaak toch ook doordraaien.
Omdat ik drager ben van het strept. virus weet ik dat mijn volgende bevalling zo en zo in het ziekenhuis is. Ruim van te voren aanwezig zijn zodat ik op tijd antibiotica kan krijgen. Dit zorgt er voor dat het kindje beschermt is en niet zoals Lynn zelf nog minstens 1 week in het ziekenhuis moet liggen met een antibiotica cocktail. Al met al vindt ik dat gewoon vervelend, het is noodzakelijk maar het liefst ben ik gewoon thuis aan het bevallen. Maar goed, ben (nog) niet eens zwanger dus zorgen voor niets momenteel.