Mirena eruit?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Loezz, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hmmm nu ik dit lees weet ik niet of ik na mijn bevalling wel een mirena wil laten zetten.......

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn gyn zei juist dat hoewel de mirena relatief weinig hormonen bevat en doorgaans best plaatselijk werkt, het wel degelijk kan dat vrouwen er overgevoelig voor zijn en hier dus klachten van kunnen krijgen.

Heb na de tweede bevalling een koperspiraal laten plaatsen, die me tot nu toe echt geweldig bevalt. Helemaal geen klachten, geen buikpijn, libido niks mee aan de hand. Gyn was echter niet zo te spreken over een koperspiraal omdat die minder betrouwbaar is dan hormonale anticonceptie. Hij adviseerde om dan alsnog condooms te gebruiken (waar we juist van af wilden, daarom dus een spiraal). Ik wilde gewoon absoluut geen hormonen meer in m'n lijf, geen pil/pleister/staafje/ring.

3. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    @ kimmuh, dit is mijn tweede mirena en bij de eerste had ik nergens last van hoor! Misschien is het voor jou wel goed. Elk lichaam reageert er anders op. Vooral het feit dat ik niet meer ongesteld werd en niet meer aan een pil hoefde te denken zijn erg grote voordelen. En het is ook maar af te vragen als ie eruit is mijn klachten zijn verdwenen.
    Ik hoop het wel want ik ziet niet lekker in mijn vel...

Ik ga morgen bellen naar mijn huisarts en laat me niet meer afwimpelen...

Bedankt voor al jullie meedenken ;)

4. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    en loes wat zei je huisarts?

5. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Had gebeld ik kan pas dinsdag langs komen. Ze gaat het eerst proberen of ze het zelf (verwijdeten) kan zo niet word ik doorverwezen naar gynaecoloog. Dus ben benieuwd...

6. Luja

Luja Niet meer actief

Nou ik ben alleen maar positief over de mirena, hij heeft hier 3 jaar lang trouwe dienst gedaan ;)
    Paar weekjes vervelende buikpijn gehad maar was in de 2 e maand al niet meer ongesteld en geen last van vage klachten.
    Heeeeerlijk, helemaal van die maandelijkse hel af, want ik heb altijd vreselijke buikpijn en krampen tijdens mijn ongi.
    En toen hij er afgelopen eind augustus uit gehaald werd (wegens kinderwens) was ik ook gelijk weer goed vruchtbaar, want na 5 weekjes had ik een positieve test in mijn handen :)
    Dus hier gaat de mirena er in de zomer weer gewoon in!

Verwijderen: het zou bij de huisarts gratis zijn werd mij verteld, onze huisarts kon echter de touwtjes niet vinden dus ben ik doorverwezen naar de gyn, die had hem gelijk... Nooit een rekening van gehad, maar ik weet niet of dat is omdat ik doorverwezen ben. Succes met eruit halen, ik heb er helemaal niets van gevoeld, hopelijk jij ook niet

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb dinsdag a.s een gesprek om half 9 (vroeg pff) haha een gesprek met mijn huisarts.
    Ik twijfel tussen de pil, Microgynon 30 ‎
    of de mirena.

Ik ben altijd aan de prikpil geweest en vond het eigenlijk ook wel heerlijk dat ik niet meer ongesteld werd....
    Even afwachten tot dinsdag!

8. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Haha ik moet er om 9.00 zijn. Nou succes met je keuze! Ik moet niet vergeten om een doos condooms te hale ;) ( als ze hem er uit krijgt tenminste....

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Het zetten facturen ze je 12 maanden later, voor een 2009 gezet spiraal ben ik in 2010 gefactureerd voor 1000 euro van het zkh, omdat cz het niet in het basis pakket vergoeden! Even met je verzekering bellen dus, mochten ze dit niet volledig vergoeden of helemaal niet zeker bij het zkh even informeren naar de kosten en evt. Betaal plan want je 28 dagen voor 1000 euro zijn geen grapjes!

10. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    @ void; bedankt voor de waarschuwing. Ik zal eerst even dinsdag afwachten en mocht ik naar het zkh moeten zal ik eerst effe informeren. Want 1000 euro is veel geld...absurd eigenlijk. Ik heb voor het plaatse (1e keer door geneacoloog) 160 betaald. 2e keer heeft huisarts het gedaan. Moest ik zelf spiraal meenemen kostte ook zoiets.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook heel veel klachten, vermoedelijk door de Mirena. Twijfel dus ook of ik hem eruit laat halen! Ik heb vreselijk veel migraine, buikkrampen en heel onregelmatig bloedverlies waardoor ik dus altijd met een maandverbandje rondloop. Heel vervelend want op den duur geeft dat weer andere klachten. Wat voor andere anticonceptie ik dan wil weet ik nog niet. Pil gaf ook veel klachten maar als ik die doorslikte had ik geen last van migraine. Dus misschien toch maar weer (nieuwe generatie) pil....

12. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoe zit dat eigenlijk met het doorslikken van de pil, mag dit wel gewoon?

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Mij werd het keer op keer geadviseerd door de huisarts vanwege de migraine die ik had. Ik slikte dan een maand of 4-5 door en dan laste ik een stopweek in (die gelukkig altijd in het weekend viel). Anders zou ik me iedere 4 weken ziek kunnen melden vanwege erge migraine.

Ik lees zelfs dat er mensen zijn die alleen condooms gebruiken. Dat zou het beste zijn. Geen hormonale rommel in mijn lijf...

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ja het is net wat je zelf wilt natuurlijk... Mijn man en ik doen het bijna nooit met condoom, dus moet er persoonlijk niet aan denken om met condooms te gaan vrijen. Dus dan ga ik liever aan de pil. (Echter weet ik nog steeds niet welke).

15. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nou morgen ochtend is het zo ver. Ik hoop dat de HA hem eruit krijgt zonder al te veel gepor... Ben wel beetje nerveus :0

16. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo

ik heb op 21 jan mijn mirena laten verwijderen ivm kinderwens maar ook ik had die klachten moe prikkelbaar haaruitval dunner worden van haar buikpijn vol gevoel bij seks alsof er een ballonnetje zat

en nu seks is prettiger vollere haardos minder moe en minder prikkelbaar de eerste week nog wel maar is nu wel minder

17. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Loezz, heel veel succes morgen bij de huisarts!!!

18. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
  19. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    even update... Huisarts kon hem niet vinden. Door verwezen naar gynaecoloog. Ik kan er gelukkig vrijdag al terecht. Het deed goed zeer...bah

En Kimmuh hoe is het bij jou gegaan vanmorgen?

20. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Dit komt wel degelijk van de mirena. Ik heb ook een mirena gehad. Deze is er 5 december uitgehaald vanwegen een kinderwens. Nu nergens meer last van. Toen ik de mirena had zat ik ook met ernstige vermoeidheid, laag libido, zo laag dat ik zelfs niet meer nat werd (sorry). Ernstige buikkrampen rond mijn nod, waardoor mijn eierstokken/baarmoeder verkrampte. Ben blij dat hij er uit is. Heb nu nergens meer last van, minder moe etc.. Ik zou hem laten verwijderen!!

Deel Deze Pagina