Dat je bij ontpillen het ene andere rare symptoom na het andere krijgt is me wel duidelijk maar ik snap er even niks meer van.. 16 nov gestopt met de pil 20 nov ontdekkings bloeding 14 dec in de ochtend licht bruine afscheiding bij afvegen (hielt een weekje aan, echt lichte afscheiding bruin van kleur dus oud bloed) 21 dec niks meer aan het handje 22 dec geklust 23 dec vanmorgen bloeding... Roder van kleur dus dacht daar is m'n menstruatie maar nee sinds vanmiddag komt er niks meer.. Waar is m'n lijf allemaal mee bezig? Hoort dit echt bij ontpillen of wat wil m'n lichaam haha..
Toen ik net gestopt was met de pil had ik precies hetzelfde....maar dan ook precies! Dat is op zich wel toevallig....bij mij is het nu best stabiel, maar ontpillen is een vreemd iets, zover ben ik ook hahaha. Eigenlijk bizar hoeveel rotzooi dat is hè, die pil.
Ontpillen is eigenlijk een term die verwarrend werkt. De hormonen van de pil zijn vrij snel uit je lichaam (goddank want achteraf gezien in mijn ogen ongezond). Maar door je pil heb je eigenlijk geen cyclus. Nu de hormonen je lijf uit zijn moet de cyclus op gang komen en je lichaam dus normaliseren. En dat verloopt bij iedereen anders. Mijn eerste menstruatie leek wel een vloedgolf. Het barstte ineens los met veel donkerrood bloed. De menstruatie daarop was zoals die nu ook is. Een lichte bloeding die toeneemt, 2e en 3e dag meer en daarna neemt het langzaam weer af. Jouw bloeding van 23 dec kan van alles zijn. Van een menstruatie die op gang moet komen tot een contactbloeding omdat je de dag ervoor gemeenschap hebt gehad. Bij het laatste als het vaker gebeurt wel even langs de huisarts.
Meen je dat?! Aan de ene kant vind ik het fijn dat je echt exact hetzelfde gehad hebt want ik dacht even dat ik weer een vreemd geval was haha! Het meest irritante vind ik dat ik geen idee heb wanneer en of ik een ovulatie ga hebben.. Dus dan maar om de dag klussen als mn bloeding eindelijk op wilt houden Ik stuur je nog even een prive berichtje, vind het toch wel bijzonder dat je hetzelfde gehad hebt dus ik wil je graag nog paar vraagjes stellen
Dankjewel voor je reactie! Ik heb nu sinds vanmorgen wel weer wat rood bloedverlies dus ik denk dat dit mijn menstruatie is... Het is niet heftig, gewoon normaal eigenlijk, heb wel af en toe een schok als soort van kramp maar verder geen last. Gister met klussen toen hij wat ''dieper'' kwam was het wel wat gevoelig, dit herkende ik niet maar normaal klus ik ook niet als ik weet dat ik ongesteld ben moet ik eerlijk toegeven. Gister verder geen heftig bloedverlies dus vandaar gewoon geklust omdat ik dacht niet ongesteld te zijn, maar nu denk ik daar iets anders over hihi Ontpillen, menstruatie op gang laten komen, mijn lichaam is in ieder geval druk bezig alles weer te laten werken zoals het hoort. Daar ben ik blij om want we kunnen niet snel genoeg zwanger zijn! Deze maand dus maar ''proberen'' om om de dag te klussen, en het vooral leuk houden om de kans op een bevruchting te vergroten! Als iemand nog tips heeft; altijd welkom! Allemaal hele fijne dagen gewenst!
Ik ben in april gestopt met de pil en bij mij ongi's heb ik ook eerst een aantal dagen af en aan donker bloed verlies en daarna gaat t los.... best raar he!
Om even te reageren op iets wat je zei.. Ik had na het stoppen met de pil ook dat het gevoeliger/pijnlijker werd tijdens de seks. Lag er trouwens ook aan in welke periode van mijn cyclus ik zat. Soms helemaal geen last en soms best wel erg. Heel apart! Al was het bij mij een voordeel dat ik tijdens de vruchtbare periode nergens last van had.. Hopelijk heb jij dat ook! Succes met het uitzoeken van je cyclus