Nog steeds bloeden na plaatsen Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Iertje81, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dag,

Begin februari heb ik een Mirena laten plaatsen. Cyclus na keizersnede was weer op gang. Week na plaatsen beetje helder bloed en toen een maand niet meer. Toen begin de ellende. Tot nu toe soms een week of twee weken geen bloed maar de rest constant. Soms helder rood, dan weer bruinig. Word er gek van! De ene keer moet ik echt een tampon gebruiken en de andere keer hangt het er net om, maar toch maar voor zekerheid. Volgens ziekenhuis hoort het erbij en kan dit tot negen maanden duren... Niets om me zorgen over te maken. Maar ik word er chagrijnig van. Elke keer als ik weer afscheiding krijg weet ik het al; het gaat weer beginnen... Herkennen jullie dit?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Niet helemaal hetzelfde verhaal, maar ik heb uiteindelijk vanwege bloedverlies mijn mirena laten verwijderen.

Ik had na plaatsen 3 maanden bloedverlies, daarna niet meer, maar ik gaf ook nog volledig BV. Na een paar maanden kwam mijn cyclus op gang , eerst onregelmatig (door de BV), maar na een tijdje gewoon iedere maand. Een paar maanden was dat normaal, maar toen stopte ik met de BV en duurden de menstruaties steeds langer. Ongeveer 10-14 dgn bloedverlies achter elkaar werd normaal. Na nog een paar maanden kwam daar nog tussendoor spotting bij, zodat ik ongeveer 20 dagen per maand enig bloedverlies had ;)... Ik was er klaar mee.

Gyn zei dat sommige vrouwen dit hebben en dat ze dan vaak de pil voorschrijven om het onregelmatige bloedverlies weg te krijgen ;)... maar ja, dat was voor mij geen oplossing. Er waren vele redenen waarom ik überhaupt geen pil slikte... en voor spiraal had gekozen!

Ik heb toen mirena laten verwijderen en heb een koperspiraal. Voel me nu een stuk beter, achteraf gezien bleek ik ook veel andere bijwerkingen te hebben van mirena, die nu dus ook zijn verdwenen...

Kun je een bepaald patroon (cyclus) herkennen in je bloedverlies? Ik denk dat ik nog zou proberen die 9 maanden die je gyn heeft gezegd vol te maken en als het dan nog steeds is... eruit?

Sterkte, het is zwaar irritant telkens dat bloedverlies!

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dank voor je antwoord! Inderdaad; ik koos voor de Mirena omdat alle andere opties afvielen. Er lijkt geen cyclus te zitten in het bloedverlies helaas. Dacht de laatste keer dat het minder was, maar dat heb ik eerder gedacht en de keer daarna was het weer even erg 🙄

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik heb hem er net na ruim2 jaar uit laten halen.
    Mijn cyclus was echt ver te zoeken. Er was echt geen pijl op te trekken, 2dagen wel 2dagen niet 1 dag wel 3 dagen niet 4dagen wel 2dagen niet 1dag wel. 6weken niks. En dan begon het riedeltje weer maar net wat anders..

En daarbij had ik last van hormonale hoofdpijn en duizelingen rond bloedverlies.
    Heb nu m'n eerste menstruatie na het verwijderen dus ben benieuwd.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik heb hem vandaag laten plaatsen. Het plaatsen amper gevoeld maar jee wat een slagveld was het op de behandeltafel! Echt super veel bloed lag er (vond ik dan).
    Ik was al niet meer ongesteld, kreeg de afspraak niet gepland binnen die week, maar dat vond ik niet erg.
    Het was dus echt bloedverlies door het plaatsen. Dokter gaf aan dat dat normaal was maar ik vond het best veel.
    Iemand hier ook ervaring mee toevallig?

Deel Deze Pagina