Hoe betrouwbaar is microgynon30 bij correct gebruik, zonder diarree of spugen? Kan nog niet testen, maar ben bang dat ik zwanger ben. Steekjes onder in baarmoeder en afgelopen zaterdag licht roze verlies.....als....dan kan t zeker een innestelling zijn aangezien dat een week voor mijn komende `menstruatie` is
Als ik ooit nog aan de pil ga, zal het niet de microgynon zijn. Ik ben heel blij met mijn dochter, ze is ook zeer gewenst en kan niet meer zonder haar, maar ze is wel door de pil heen gekomen. Ik hoor het ook van andere mensen, dat deze pil niet goed is. Natuurlijk bij velen ook wel, want anders zou het niet op de markt zijn.
Ik vind het bij mij zo raar dat ik ineens een beetje roze verlies had, echt maar 1 of 2 uurtjes. Daarna was het weg. Dat bracht mij dus heel erg aan t twijfelen over een zwangerschap. Dan ga je ook ineens op andere dingen letten die je in je buik voelt. Bij alle zwangerschappen heb ik een innestellingsbloeding gehad en bij 1 ervan ook nog in week 7 en week 11, dat was wrs een bloedvat die erg gevoelig was. Heb ik echt nog nooit tussentijds bloedverlies of rozeverlies gehad met deze pil. Heb deze pil van mijn 16de tot 23ste geslikt en nu na de laatste zwangerschap ook weer.
Geen enkele anticonceptie si 100% betrouwbaar, dus ook deze pil niet... Ben zelf ook zwanger geworden ondanks anticonceptie (niet deze pil)
+1 Ook erg betrouwbaar gebleken bij mij. Overigens schijnt dat hier de minste hormonen inzitten, dus deze zal het minste invloed hebben op je hormoonspiegel.
Ik denk dat dat heel persoonlijk is.. Ik heb de mycrogynon 30 zeker 14 jaar geslikt en ook regelmatig vergeten, te laat of zelfs 2x in de week vergeten en nog nooit zwanger geraakt (terwijl vd 14 jaar ik zeker 10 jaar al seksueel actief was) dus het zegt niks.. Ik heb wel een vriendin die door de Yasmin pil heen zwanger is geworden, ondanks correct gebruik.. Maar dat schjnt ook een "lichte" pil te zijn..? Succes iig!
Net de oudstevan school gehaald, maar de middelste van bijna 3 had geen zin om mee te lopen, het peuterdrama zeg maar. Dus die pak ik bij zijn hand en neemik redelijk gedwongen mee naar huis. Eenmaal thuis voelde ik onderin wel wat steekjes. Soort van banden trekken. Pfff wordt hier wel weer onzeker van. Als het zo is dan is het kindje echt wel welkom. Hadden wel geen wens voor een vierde ook uit praktische overwegingen. En t zou wel heel kort na de jongste zijn. Die is nu nog net geen 8 mnd
Ga van het weekend testen. Dan is het ook 4 weken als ik van de pil uit ga zeg maar. Vind het zo raar allemaal. Heb zwaar gevoel in onderbuik. Echt vreemd. Borsten steken af en toe. Als dat al een teken is van naderende menstruatie, voor zover je dat van de pil kan noemen heb je dat toch zeker pas de dag nadat je de laatste pil geslikt hebt. Dat heb ik vanmorgen gedaan.
Oja en sinds dinsdag is mijn onderbuik best wel opgezet. Vind ik ook zo vreemd. Terwijl ik juist bezig was om een paar kilo's kwijt te raken. Lees 5 kilo in totaal wat ik eraf wilde. Zit nu op 2 kilo. Vreemd dat mijn onderbuik dan ineens boller wordt.
Ja echt raar he Ik twijfel ook nog steeds hoor door de kwaaltjes die ik heb. Maarja het zal het ontpillen wel zijn.
uhhh niet, kijk mijn banner. ben heel blij met haar, dat wel! maar ze is door de pil heen gekomen. btw altijd correct en op tijd geslikt.
Tja die van ons is ook door de pil heen gekomen, heb hem altijd goed geslikt. Ik ben wel chronisch ziek en mankeer wel van alles, en slik dan ook veel medicatie, dus wellicht is het daarom bij ons niet helemaal zuiver geweest. Ben wel blij dat ze kerngezond, wel prematuur, ter wereld gekomen is....
Ik heb hem ook vanaf mijn 15de geslikt tot mijn 23ste ofzo. En ik ben nooit zwanger geraakt. Dus voor mij was hij veilig.
Ik heb ook altijd microgynon 30 geslikt vanaf 16-23 jaar en een jaartje tussen onze eerste en tweede... ben er nooit door zwanger geraakt. Alleen had ik wel altijd veel last van migraine aanvallen als ik de pil slikte. Na deze zwangerschap kies ik dus sowieso niet meer voor de pil.