Borstvoeding geven en cerazette slikken en toch kans op een zwangerschap?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Jam87, 3 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jam87

    Jam87 Actief lid

    9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    #1 Jam87, 3 feb 2017
    Laatst bewerkt: 3 feb 2017
    Hallo dames,

    Ben ongeveer 3 maanden geleden bevallen van mijn zoontje. Ik geef borstvoeding op aanvraag en ik slik cerazette. Een paar dagen geleden merkte ik dat mijn kind weinig drinkt, binnen 3 minuten is hij klaar en wil niet meer. Mijn borsten zijn nu minder voller en zien wat keliner uit, heb ook raar gevoel in mijn buik en wat steken in mij lies ( rechte kant ) en tot nu toe ben ik nog niet ongesteld geworden. Ben echt heel bang dat ik misschien toch weer zwanger ben.


    Heeft iemand zoiets gehad en blijkt toch niet zwanger of wel? Of is dit bijwerkingen van cerazette?

    Groetjes,
    Jam
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Hi jam87,
    Het is heel normaal dat je borsten leger en slapper gaan voelen. Je lijf weet nu veel beter hoeveel melk je kindje nodig heeft. Dus stuwing word minder. Je lichaam maakt wat nodig is. Daarnaast gaan kindjes ook effectiever drinken waardoor ze sneller klaar zijn. Als je kindje verder tevreden is, goed plast ed geen zorgen. Rond 12 weken komt er vaak wel weer een regeltijd aan.

    Betreft je anticonceptie: natuurlijk kun je zwanger zijn, natuurlijk hoeft het niet. Dat weet niemand. Dan zul je toch moeten testen. Maar de kans is klein als je volledig op verzoek voed en nauwkeurig de pil slikt. :)
     
  3. Jam87

    Jam87 Actief lid

    9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht

    Hallo iris,
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik voed indd mij kind opverzoek en ik slik cerazette in de avond rond 19.00 uur en soms een uur later of een uur eerder dus daarom maak me nu zorgen omdat ik niet precies op zelfde tijdstip neem. Verder mijn buik nu is echt opgezwollen... Anders morgen een test halen voor de zekerheid.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Een uurtje kan het echt wel hebben hoor. Zou je niet gewoon buikgriep achtig iets kunnen hebben. Het heerst vreselijk namelijk.
    Placenta was compleet?
    Spiertje verrekt?
    En deze pil heeft geen stopweek toch? Dan kan het ook nog zo zijn dat je lichaam daarop reageert je je toch soort van menstruatie krijgt.
    Kortom
    Zou niet direct uit gaan van een zwangerschap. Maar die is wel het makkelijkst en snelste uit te sluiten ;)
     
  5. Jam87

    Jam87 Actief lid

    9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Super bedankt iris.

    Ik vanuit dat het menstruatie opkomst is en toch ga ik morgen een test halen voor zekerheid....
     
  6. Jam87

    Jam87 Actief lid

    9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Ik kon niet wachten tot morgen en heb vandaag een test gehaald en getest. Gelukkig is het negatief.... Echt een opluchting ☺
     
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Goed dat je dat bent nagegaan. ;)
     

Deel Deze Pagina