Klachten na plaatsen spiraal (gisteren geplaatst)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Sjana, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren heb ik een spiraaltje laten plaatsen (het merk weet ik niet meer maar het is een spiraaltje dat hormonen afgeeft)
    Ik heb sinds gisterenavond lage rugpijn, dat trekt zelfs door tot aan mijn benen, heb lichtjes hoofdpijn. Eigenlijk is het precies het gevoel zoals je grieperig gaat worden.
    :(

Ik begrijp wel dat mijn lichaam zoiets heeft van...ja er zit iets 'abnormaal' in mn baarmoeder en mn lichaam zal zich moeten aanpassen aan dat "vreemd object' :) Maar...kan iemand mij zeggen dat dit betert? Graag had ik ervaringen gedeeld ivm het net plaatsen van een spiraaltje en of uw lichaam eventjes (en hoelang) moet wennen.
    Als dit zo blijft...amai dan ga ik niet twijfelen om die er terug uit te laten halen.
    Herkent iemand dit en hoe lang heb je daar last van gehad?
    Hoelang moet ik dit volhouden ;)?
    bedankt!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Je hebt hem pas 1 dag, ik zou het nog even volhouden hoor.
    Net wat je zegt er zit iets vreemds in je lichaam en dat wil eruit.
    En dat kan wel even voor krampen en klachten zorgen.
    Maar als het goed is moet dat overgaan hoor.

3. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik wacht nog wel even af maar amai..dat had ik niet verwacht hoor.

4. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Gewoon even afwachten, kan wel even duren voor je lichaam eraan "gewent" is, ik had ook een spiraal, (een koper)
    Alleen bleef ik daar last van houden, vooral na de seks werd het erger, hele hevige pijnen, dus ik heb m dr helaas uit moeten laten halen, had ik maar een neiwue laten plaatsen, want toen ik aan de pil ging, ging het mis, raakte zwanger door de pil heen, eindigde met een miskraam, en een maand later was ik weer zwanger, en dat word ons eerste kindje:) ben dr wel blij mee, maar had liever nog ff gewacht:$ maar na de bevalling ga ik wel weer trug naar spiraal, zeker weten, en dan maar hopen dak niet weer zo een last zal hebben!:)
    Succes meis!! hopelijk zwakt t bij jou gwn af!!!

5. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miracle: thanks! Ik ga ff afwachten :)
    Oh proficiat!! Nog eventjes en jouw kleintje is er! Geniet ervan!

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb afgelopen donderdag een Mirena spiraal laten plaatsen. Plaatsen niet gevoeld, donderdag nergens last van, gister nergens last van, vandaag ineens wat krampen in m'n buik en rug..

Tja, ik houd gewoon in de gaten of ik allerlei klachten krijg die ik niet had, en wil het iig een half jaar aankijken, omdat je dan schijnbaar pas goed kunt beoordelen of het bevalt of niet. Heb em ook vooral laten zetten omdat ik borstvoeding geef, en condooms zo'n gehannes (en moodkiller) is. Moet nog wel 4 weken, dan is m'n spiraal veilig.

7. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij gaat t vandaag al wat beter. Ik heb deze nacht nog wel last gehad maar die rugpijn is al geminderd.

Ik heb jaaaaren de pil genomen en op bepaald moment begon mijn lichaam daarop te reageren dus jah, de pil ga ik al niet meer pakken. Daarom spiraaltje. Implanon zegt me totaal niets en jah condooms..daarvoor moet je altijd een pauze inlassen als het moment daar is hé :-s

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik had de volgende dag nergens last meer van. ik heb wel van tevoren en in de middag en in de avond voor het slapen een speciale pijnstiller gehad.werkte prima hier. het ligt er ook een beetje aan hoe gespannen jezelf was. anders kan het ook nog spierpijn zijn en dat duurt een dag of wat natuurlijk, maar heeft in feite met het spiraaltje op zich niks te maken.

dit is mijn tweede spiraal had hem voor de zwangerschap ook bijna 5 jaar. en ik ben zeer tevreden.

9. Miracle1990

@Sjana: mooi dat je je beter voelt meis, goed teken:)
    en ja idd nog even en dan is mn kleine meisje er eindelijk, kan niet wachten hihi:)

10. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blup: ik was niet gespannen (naar mijn gevoel :) )Had er geen schrik voor ofzo maar het is al beter nu dus ff afwachten

@Miracle: ken dat gevoel hihi. Nu gaat het snel gaan hoor! Geniet nog van de rust hihi

11. Miracle1990

@Sjana: oww dat doe ik zeker, mn bed ligt ineens veeeeel lekkerder en me vriend vind het minder dat ik niet echt vroeg me bed meer uitkom :p
    Ahjah dat trekt wel weer bij, denk dat het even een dipje is hihih:)

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb je geen bijsluiter en/of brochure gekregen? Daarin staat namelijk dat het wel tot een half jaar kan duren voor je lijf er helemaal aan gewend is. Ik heb 6 weken gevloeid na de plaatsing van Mirena. Daarna helemaal niet meer. Wel heb ik zo nu en dan een ongi/zwanger-gevoel maar dat duurt dan een paar dagen en dan is het weer over. Ik heb de Mirena nu bijna een jaar

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh ik wil ook zo graag een Mirena (gebruik nu de Cerazette), maar ik durf niet.

Heb 2 kindjes gebaard en de jongste is nu 8 maanden. Ik zou het heerlijk vinden om nergens meer aan te hoeven denken, maar ik ben bang voor het plaatsen en voor afstoting enzo...

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik hoor heel veel van vrouwen dat ze niet durven om de spiraal te laten zetten.ze gaan dan niet en als ze eindelijk gaan zijn ze zo gespannen als een snaar. daarmee maak je het jezelf onnodig moeilijk. gewoon verstand op nul en gaan met die banaan. het is amper erger dan een uitstrijkje en al helemaal een peulenschil vergeleken bij een bevalling. en je bent 5 jaar overal vanaf. je krijgt van te voren een tablet tegen de ergste pijn en hoe meer onstpannen jezelf bent hoe makkelijker het gaat. ik vind naar de tandarts gaan 20 keer erger.

15. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat had ik ook hoor, de laatste weken was mijn bed mijn béste vriend :):D

16. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euh nee geen brochure gekregen. Daarom dat ik zoiets had van...djeezes wat voel ik nu maar we zijn nu enkele dagen verder en ben bijna weer de oude :)
    Vloeien doe ik wel niet maar heb mn maandstonden nog niet gehad sinds ik bevallen ben.

17. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had geen schrik ivm het plaatsen. Geloof me, je voelt heel eventjes iets (een paar seconden) en dan is het over. Het doet niet echt pijn, gewoon een ambetant gevoel gedurende enkele seconden en dat is het! Geloof me, als je al 2 kids heb gebaard, moet je u geen zorgen maken want daarmee vergeleken is het een peuleschil!:)

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb vorige week mijn eerste uitstrijkje gehad en heb er werkelijk niets van gevoeld. Ik maar wachten tot het pijn ging doen en toen haalde ze de eendenbek er alweer uit. He, ik had het niet eens gevoeld. Maar goed, een spiraaltje komt natuurlijk wel wat verder dan een uitstrijkje...

En ik gebruik nu de cerazette. Heb sinds mijn bevalling nog geen bloeding meer gehad. Ben wel een beetje bang dat ik dan ineens bloedingen krijg met een spiraal...

19. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom bang? :)

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ook bang om ineens hele heftige krampen te krijgen en dan zit er iets in je wat er niet gelijk uit kan.

Deel Deze Pagina