Mirena is kwijt

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luja, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zit ergens mee. Wie weet dit?
    Ik heb in november een spiraal laten plaatsen.
    Sindsdien ben ik niet meer ongesteld, zo heerlijk.
    In januari hebben ze bij de check gezegd dat hij goed zat.
    (Wel ben ik doorverwezen naar de gyn ivm 3 cystes in mijn baarmoeder.
    Ik moet komende vrijdag naar die gyn toe voor een uitgebreide echo)
    Al die tijd kon ik de touwtjes van de mirena zelf makkelijk voelen.
    Maar nu... Sinds kort heb ik erge buikpijn rechtsonder in mijn buik.
    Vooral na inspanning (fietsen, een aantal trappen lopen etc)
    En het vervelendste, sinds kort bloed ik echter na de seks enorm.
    Ik heb de hele dag geen last, maar alleen 'na afloop van'.
    En het stopt ook elke keer gelijk, het heeft maar 1 keer een hele dag gebloed, meestal nog geen 5 minuten.
    Nu heb ik net geprobeerd de touwtjes te voelen, maar ik voel dus niks.
    Ik weet 100% zeker dat ik echt bij mijn baarmoedermond zit met mijn vinger maar de touwtjes zijn echt foetsie.

Om een lang verhaal kort te maken;
    Hoe kunnen de touwtjes opeens kwijt zijn?
    Zal de mirena zelf nog goed zitten?
    Hij kan er toch niet zomaar uitgevallen zijn?
    Waar kan dat ding uberhaupt heen, hij zat goed op zijn plek!?
    Heeft mijn buikpijn te maken met het verlies van de mirena?

Ik zit hier nu echt gigantisch te stressen.
    Heb al 3 kindjes en zeker geen vierde in de planning.
    Ik moet gelukkig sowieso komende vrijdag erheen....
    Maar ik hoop hier op ervaringsdeskundigen die mij gerust kunnen stellen.
    Of me kunnen voorbereiden op wat naars ofzo ;)

2. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ikzelf voelde de touwtjes nooit en toch heeft ie al die jaren "gewoon" goed gezeten..
    Dus misschien dat hij bij jou iets verschoven is en dat dat de bloeding veroorzaakt?
    En anders voor de zekerheid niet klussen tot je vrijdag meer zekerheid hebt aangezien je liever niet zwanger word nu.

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb altijd de touwtjes kunnen voelen, dus ik zou toch echt een echo laten maken. Ook ivm de plotselinge klachten die je hebt gekregen

4. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Tien ik vage klachten had hebben ze een echo gemaakt, maar daarop konden ze de spiraal niet meer zien.
    Na veel krampen kon ik de mirena er zo uitpakken.

5. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Als je de touwtjes altijd hebt kunnen voelen en nu in eens niet meer zou ik even aan de bel trekken. Zeker met de klachten die je nu hebt. Ik denk persoonlijk dat ik niet eens tot vrijdag gewacht zou hebben...

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb de volgende ochtend gebeld om te vragen of het eerder kon, maar dan zou ik vanmiddag moeten. Met 3 kindjes op sleeptouw :p leek me niet zo handig. Dus ik ga nu alsnog op vrijdag.....
    Nog eens geprobeerd, touwtjes zijn echt hartstikke foetsie, zitten ook niet dubbel of wat. Ik snap er geen hol van

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb de touwtjes nooit kunnen voelen. Hij heeft er 4 jaar in gezeten en de dokter haalde em er zo uit.

8. Luja

Luja Niet meer actief

Nou ik weet vandaag meer. Heb weer gebeld omdat ik er echt niet gerust op ben en ik kan om 1230 terecht. Wel met zoon op sleeptouw. Mja dat moet dan maar. Ik ben echt heel erg benieuwd.

@chocochippie ja ik hoor wel vaker dat vrouwen de touwtjes niet voelen maar dan zijn ze gewoon heel kort geknipt. Ik voelde ze bij mn vorige mirena ook niet. Maar nu heb ik ze altijd gevoeld. Tot nu ;)

9. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Mijn schoonzusje had het zelfde. Eerst werd ook gezegd hij zit echt goed maar bleek later dat hij door de baarmoeder heen geprikt was en in haar 'vetschort' terecht gekomen was. Gevolg, buikoperatie om de spiraal te zoeken en te verwijderen.. zij was dus ook niet beschermt terwijl ze dacht van wel.. helaas blijkt dus dat ze kunnen verplaatsen. Ik hoop dat het mee valt voor je! Maar laat je niet afwimpelen hoor... zij had fotos laten maken en ze zeiden dat hij goed zat maar op de echo was hij nergens te bekennen!

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.313
    2.595
    113
    ik kon de touwtjes ook nooit voelen maar met de controle echo zat hij goed. Ik werd nog wel elke maand ongesteld maar minder heftig dan ervoor
    Maar..

toen ik m na 5 jaar wilde laten vervangen kon de huisarts hem er niet vinden, doorgestuurd.
    Gynacoloog deed nog heel luchtig , we maken even een echo en dan heb ik nog wat trucjes.
    Op de echo was hij niet meer te zien. Er is meteen een buikfoto gemaakt en hij zat in mijn buikholte.

Heb een kijk operatie gehad om hem er uit te laten. Zat echt vast in het vetschort dus waarschijnlijk heeft hij er al een hele tijd zo gezeten.
    Omdat zwanger worden echt geen optie was heb ik me meteen laten steriliseren.

Kijkoperatie viel erg mee trouwens .

11. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    En? Hoe is het gegaan?

12. Luja

Luja Niet meer actief

Lang verhaal...

Donderdag; was bij de gyn.
    Mirena zat niet op de goede plek, zat gekanteld in mijn baarmoeder.
    Dus het klopt dat ik geen touwtjes meer voel. Met de buikecho was hij niet goed te zien dus moest het met een vaginale echo. Dat gewroet om dat ding goed in beeld te krijgen deed pijn!! en weer bloeden.
    Alsnog kregen ze hem niet volledig in beeld, maar gezien mijn klachten waren ze bang voor een ontsteking, dus moest ik bloed prikken. zo gezegd zo gedaan. Toen weer een praatje over mn cystes, heb er 2 in mijn baarmoeder en mn rechter eierstok zit echt bomvol. Tekenen van endometriose, maar dat kon pas bevestigd worden na een kijkoperatie. En die operatie zouden ze niet zonder reden doen.

Vrijdag; vanmiddag kon ik bellen, bloeduitslag was binnen.
    Ook waren mijn fotoos overlegd met andere gyns. Mijn bloed was goed. Geen ontsteking dus voor nu geen zorgen.
    Ookal zit de mirena verkeerd, hij zit in mijn baarmoeder en geeft gewoon hormonen af. Het bloeden kwam door die 3e cyste die nu verdwenen is. Die kan door de daad gescheurd/geknapt zijn ;)
    Waardoor ik steeds in een bepaald standje begon te bloeden.

Voor nu gewoon afwachten en in augustus moet ik terug voor controle. Zolang de cystes dan niet vermeerderd of gegroeid zijn is er niks mis. Ze waren nu 0,9 en 3,8 doorsnede.
    En mocht ik opeens ergere buikpijn krijgen moet ik gelijk bellen.
    Ook als ik een kinderwens krijg moet ik bellen, dan moet het spiraaltje wel operatief verwijderd worden en moet er extra naar die cystes gekeken worden.

13. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje meis wat een gedoetje... maar als ik even eerlijk mijn mening mag geven, had ik hem er wel uit laten halen op welke manier dan ook....
    Mocht er straks per ongeluk wel een ontsteking komen wordt je echt niet blij. Ik heb zelf een bm en bmh onsteking gehad, en geloof me dat is echt niet prettig.

Ja de mirena blijft nu wel hormonen afgeven, maar de kans dat je eitjes nu wel gewoon bevrucht worden is hiermee dus groter geworden, en daarmee de kans op innestelen ook. Dit omdat hij niet op de goede plaats zit... ik had persoonlijk zelf geen enkel risico genomen...

14. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Pff jeetje niet fijn!
    Ik zou hem ook echt niet willen laten zitten, maar goed dat is jou keuze natuurlijk!

15. Sjamp

Sjamp Lid

30 jan 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou hem er ook uit laten halen. brrr. Sterkte ermee!

16. Cabb

Cabb Niet meer actief

Die van mij voelde ik al heel snel de draadjes niet meer en is verwijderd dmv kijkoperatie en zat helemaal 180 graden gedraaid maar wel gewoon goed beschermd dus want toen die eruit was werd ik heel makkelijk zwanger dus heeft ie blijkbaar goed zijn werk gedaan.

17. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    ik denk dat het meer een probleem als de koperspiraal niet goed zou zitten ipv de mirena. Door de hormonen wordt de innesteling voorkomen en inderdaad als die gewoon in de baarmoeder zit is er niks aan de hand.
    Ik neem aan dat als de mirena eruit gaat dat het hoe dan ook op OK gebeurd? Dan kan ik me voorstellen als je nu gewoon beschermd bent je hem laat zitten.
    Ik hoop dat je klachten snel minder worden (of al zijn!)

18. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik ken een aantal mensen (3) waarvan de mirena ook niet goed zat, en die zijn toch echt zwanger geraakt...

Maar goed de keuze is aan TS natuurlijk, maar ik had t wel geweten...

Deel Deze Pagina