Hoi Allemaal, Ik heb sinds begin februari een mirena laten zetten, ik slikte toen ook nog de pil, want hij kon niet geplaatst worden in de stopweek (huisarts had geen tijd). De strip van de pil heb ik gewoon afgemaakt, en had dus dubbelop spiraal en pil. Toen ik klaar was met de pil heb ik denk een aantal dagen wat bruine afscheiding gehad, maar tot nu toe niet meer ongesteld geweest. Terwijl ik van veel vrouwen in mijn omgeving hoor dat ze juist na het plaatsen veel last van bloedverlies hebben. Ik heb de spiraal vorige week laten checken bij huisarts, hij moest een beetje zoeken. Schijnt dat mijn baarmoeder wat naar achteren ligt en de spiraal zit dan wat dieper volgens hem. En hij ging ook voelen of mijn baarmoeder niet hard was. Toen ik vroeg waarom hij dat deed, gaf hij als antwoord om te kijken of je evt zwanger bent. Maar hij was niet verhard volgens hem dus niks aan de hand zei hij. Maar nou ben ik al sinds 2 weken niet echt lekker, veel moe, enorme last in mijn onderrug, maar ook last van mijn buik en met vlagen ook last van mijn borsten en ik moet constant naar de wc. Ook heb ik weer wat last van puistjes. Zijn dit allemaal klachten van de spiraal? Ik ga namelijk heel erg twijfelen, vooral ook doordat de huisarts aan mijn baarmoeder ging voelen (of doen ze dit standaard). Maar al deze klachten had ik ook toen ik zwanger raakte van mijn dochtertje. Daarom wil ik graag weten wie ook klachten heeft van de mirena.
ik had een maand of twee ook zwanger-achtige/ aankomende menstruatie klachten . Op een gegeven moment voelde het alsof ik ongi was maar dan zonder bloed. Vlak daarna had ik controle bij de gyn. Ze zei dat dit heel goed kon. Je lichaam wil er wat uit werken wat er haast niet is. Vindt het wel vreemd van je huisarts dat hij op deze manier kan controleren of je zwanger bent. Een test of een echo lijkt me een iets betrouwbaarder middel.
Nee ik krijg geen echo, de huisarts heeft inwendig gekeken of die goed zat. En die klachten voelen ook als een soort ongesteldheid, maar er komt niks! Ik weet dat dit wel hoort, maar die klachten van mijn rug en buik zijn toch niet echt prettig. Als het na het pasen nog steeds zo is dan bel ik maar weer de huisarts. Bedankt voor jullie reacties!
normaal krijg je na een week of 6 een echo om te kijken of de spiraal goed zit. dus daar zou ik eerst maar es om gaan vragen en dan zie je eventueel ook meteen of je zwanger bent. laat je niet afschepen dat hoort echt zo. je hoort een echo te krijgen.