vraag pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door cat2, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Na een stop van ongeveer 3 jaar ben ik vorige week maandag weer met de pil begonnen. Nu heb ik sinds gisteravond last van hoofdpijn. Ik heb nooit hoofdpijn. In de bijsluiter staat dat je bij hoofdpijn mereen moet stoppen en de huisarts moet bellen ivm trombose. Ik heb vandaag gebeld en dit voorgelegd aan de assistente. Ze was er vrij relax onder. Ze zei dat hoofdpijn een bijwerking was en ik gewoon door kon gaan met slikken van de pil. Het was niet gevaarlijk. Ik kon de strip afmaken zei ze en als ik dan nog last had kon ik weer contact opnemen.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Wat vinden jullie ervan? Heeft iemand dit ook meegemaakt?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het blijven hormonen, die zorgen ervoor dat je lichaam wat in de war gaat. hoofdpijn kan daarbij horen. migrainepatienten kunnen soms meer of minder last hebben bijv :)

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Dat is ook toevallig ik heb net de huisarts gebeld omdat ik zo'n hoofdpijn heb. Ik zit nu in week 3 van de pil.
    Ik wordt vanmiddag teruggebeld.

Bij mij in de bijsluiter staat wel als 1 van de bijwerkingen hoofdpijn en migraine.
    Ik slik al 3 dagen paracetamol om de hoofdpijn tegen te gaan, het is echt te gek.

Ik slik al jaren geen pil meer, dus ik snap best dat mn lijf moet wennen aan die rommel. Maar dit is echt erg.
    Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n hoofdpijn heb gehad.

Ik ben benieuwd wat de arts gaat zeggen vanmiddag.

4. cat2

cat2 Niet meer actief

Ja ik ook. Wil je het hier nog laten weten?

5. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Het hoort erbij hoor.. heb verschillende pillen gehad en bij de ene krijg je hoofdpijn en bij de andere niet. Ik slik (op een tussenstop van ongeveer 1 tot 1,5 jaar ivm zwangerschap na), 7 jaar de pil. Heb soms hoofdpijn soms niet. Nog nooit trombose gehad. Het hoort erbij, vooral als je net begint je lichaam moet aan de hormonen van de pil wennen. Als het na deze strip blijft kan je altijd even bellen. Of eventueel nog een maandje proberen.

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    De assistent heeft weer gebeld:
    Ik moet proberen de strip af te maken (ik moet er nog 3) en dan paracetamol icm ibuprofen om de pijn te onderdrukken als dat niet werkt en ik heb morgen nog zoveel hoofdpijn dan moet ik op het spreekuur komen.
    Of als ik in de stopweek nog hoofdpijn heb, dan moet ik ook weer bellen.

7. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Maar ik zit zwaar te overwegen om die stopweek een paar dagen te vervroegen.
    Ik heb helemaal geen zin om nog 3 dagen pijnstilling te slikken.

8. cat2

cat2 Niet meer actief

Dank jullie wel! Ik ga er dan maar vanuit dat het erbij hoort. Ik heb het niet zo erg, maar ik heb nooit hoofdpijn. Daarom vind ik het vreemd. Hopelijk is het niet erg.

deedee heb je al besloten of je de strip afmaakt?

9. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    De combinatie ibufrofen en paracetamol werkt erg goed tegen de hoofdpijn. Dus ik ga de strip wel afmaken.
    Als ik volgende maand weer zo'n hoofdpijn heb dat ik niet zonder pijnstilling kan ga ik weer de huisarts bellen.
    Of als ik koomende week in de stopweek ook hoofdpijn heb.

Ik heb nooit hoofdpijn en ik slik niet snel paracetamol. Maar hopelijk moet mn lijf gewoon wennen en gaat het volgende maand beter.
    Alleen van ibuprofen wordt ik een beetje slaperig en traag. Dus morgen proberen zonder de ibuprofen.

Deel Deze Pagina