Vandaag naar de Huisarts geweest om m'n Mirena te laten verwijderen (weekje eerder dan gepland, maargoed, geen probleem) Zegt ze dat je de eerste maand nog niet zwanger mag raken (na verwijderen), omdat wanneer je een meisje krijgt, ze problemen kan krijgen door te veel mannelijke hormonen in haar lichaam.. Nou, dit heb ik dus nog nooit gehoord! Ik had juist begrepen dat bij Mirena het geen probleem zou zijn als je meteen zwanger zou raken.. Iemand van jullie dit ooit gehoord? Liefs
Mirena is toch het kunst stof spiraaltje? Volgens mij hoeft het niet bij dat ijzeren spiraaltje lijkt mij.. Want in de Mirena zit wel hormonen.. En in die ijzeren niet..
Larie. De Mirena geeft per tijdsduur minder hormonen af dan de orale anticonceptiepil en ook daarbij is er geen enkel probleem wanneer een vrouw meteen na het stoppen zwanger wordt.
Ja, raar he? Begrijp het ook niet zo, misschien is dit een nieuwe 'bijwerking' ofzo.. We houden ons er maar wel even aan, voor de zekerheid. Dat ene maandje langer geduld hebben lukt ook nog wel! Zou vervelender zijn als het een aantal maanden zou zijn.. Neem aan dat mn HA het niet zomaar verzint, zal miss een nieuwe ontdekking zijn ofzo Groetjes, Pin
Ik heb 17 feb mijn mirena spiraal laten verwijderen. en de HA zei tegen mij Succes. hahah Hij zei het is handig voor de berekening om je 1ste menstruatie af te wachten. Maar ja wij zijn direct van start gegaan haha. Maar nog geen resultaat Vind beetje bangmakerij hoor wat jou HA je heeft gezegd
Bij mij is hij 5 jan eruit gehaald en Gyn heeft niks daarover gezegd! 3 weken later werd ik ongesteld en nu ben ik 5 weken zwanger ! Dus gewoon lekker aan de klus gaan hoor !
wat een klets . ik na t verwijderen vorig jaar 3 weken gevloeid en ben daarna aangeteld . was niet een ongi geweest . heb m door de gyn laten verweideren en die zei er niks van . alleen dat t zeker wel een half jaar kon duren hahaha nou bij mij nie
Hier ook alleen te horen gekregen van de gyn dat ik direct weer vruchtbaar was (ware het niet dat de eerste ronde 85 dagen duurde). Ronde 2 na verwijdering was ik zwanger.
De mirena bevat vrouwelijke hormonen en geen mannelijke. Dit middel is een anticonceptie-spiraaltje. Het bevat het vrouwelijk progestageenhormoon levonorgestrel. Progestageenhormonen hebben ongeveer een zelfde werking als het natuurlijke progesteron. Progestageenhormonen spelen een belangrijke rol bij de vruchtbaarheidscyclus. Over zwanger worden na de mirena staat alleen dit. Als u het spiraaltje laat verwijderen omdat u zwanger wilt worden, raden sommige artsen aan om eerst een gewone menstruatie af te wachten. Het tijdstip van bevruchting en de datum van bevalling zijn dan gemakkelijker uit te rekenen. Bovendien is het verstandig om vanaf vier weken voor tot en met acht weken na de bevruchting foliumzuur te slikken. Deze vitamine vermindert het risico op een aangeboren neurologische aandoening bij de baby (open ruggetje) en waarschijnlijk ook het aantal aangezichtsmisvormingen (hazenlip en gespleten verhemelte). Als u het spiraaltje laat verwijderen kunt u meteen foliumzuur (0,4 of 0,5 mg in tabletvorm) slikken. Vraag ernaar bij de apotheek. Laatst gewijzigd: 24-1-2012 Deze tekst is opgesteld door het Wetenschappelijk Instituut van de KNMP. Als je het mij vraagt is het gewoon onzin wat de ha heeft gezegd. Heel slecht hoor.
inderdaad raar hoor.. die huisartsen... bedankt voor jullie reactie! Zal het er nog eens met Manlief over hebben wat we gaan doen (is tenslotte toch een beslissing van ons samen )
toen ik mijn mirena liet verwijderen zei de gynaecologe eerst een cyclus wachten omdat dan al het slijm weg zou zijn. met mirena wordt het slijm dikker in de baarmoeder zodat er geen bevruchting kan zijn en dan mochten we beginnen. dan na die cyclus is het de 2 keer gelukt. ik mocht ook al beginnen met foliumzuur maar van andere dingen heeft ze nooit geklapt
Hoi, Hier heeft de gynaecoloog niets over gezegd tegen mij. Alleen dat ze me vanaf nu succes wenste met zwanger worden... Ben overigens net als bij voorgaande zwangerschap na één ongesteldheid al zwanger geraakt.