Hallo iedereen, graag jullie advies betreffende het volgende: Ik ben 10 weken geleden bevallen van mijn zoontje Milan. Ik had met mijn huisarts afgesproken dat wanneer ik weer zou gaan menstrueren ik haar zou bellen voor het plaatsen van de Mirena op dag 2 of 3. (dan zou de baarmoedermond goed open staan). Nu ben ik afgelopen maandag weer gaan menstrueren en heb ik dinsdag gebeld met de assistentie om een afspraak te maken voor woensdag. " De dokter is met vakantie mevrouw" Sjongejonge.. En er is geen vervanger.. Nou lekker is dat! Nu moet ik de Mirena aankomende maandag laten zetten maar dan ben ik waarschijnlijk niet meer ongesteld.. Heeft iemand hier ervaringen mee?? Hebben jullie nog last gehad na het zetten van de Mirena? Wij gaan namelijk s'middags voor een midweekje naar Center Parcs..
Toen de mirena er bij mij eenmaal inzat had ik er geen last meer van maar het plaatsen zelf vond ik persoonlijk best pijnlijk en dit heb ik dan tijdens mijn menstruatie laten doen..Veel succes.
ik heb ook een spiraal laten zetten toen ik niet ongesteld was het was heel even pijnlijk soort van menstruatiepijn daarna heb ik er geen last meer van gehad je kan ook van te voren een paracetamol innemen....
hoi hoi ik heb ook een mirena laten plaatsen toen ik net niet meer ongesteld was het heeft mij pers. ook best veel pijn gedaan maar toen hij er een maal iszat was het goed heb wel een paar weken beetje gevloeid en ik mocht zeker een week niet zwemmen ivm met infectie gevaar en jij zegt datr je naar centerparcs gaat je mag dan niet zwemmen misschien is het dan een idee om de mirena een maandje later te plaatsen? is zonde van je midweekje centerparcs anders
Hey, Het plaatsen van de mirena ging heel goed, deed nauwelijks pijn. IK kreeg van te voren wel een zetpilletje met paracetamol, dus misschien dat ik hierdoor bijna niks voelde. Was wel prettig. Overigens heb ik in diezelfde week nog gewoon gezwommen, van mijn huisarts mocht dit gewoon. (daar ik een saunadagje geplanned had incl zwemmen) Ben na 6 maanden echter niet blij met de Mirena, dus gaat ie er morgen weer uit!
Hoi! bij mij was het plaatsen vooral pijnlijk en daarna viel het wel mee. Van een vriendin net andersom gehoord, plaatsen viel mee maar de dagen daarna vreselijke krampen en ongesteld.. ik zou het risico niet nemen en gewoon na center parks laten doen
Ik heb de mirena laten plaatsen voordat ik ongesteld moest worden ( de dag dat ik uitgerekend had) en ik heb heb voor het plaatsen een paracetemol ingenomen, moet zeggen het viel mee, vond het best gevoelig/pijnlijk allemaal, tis geen fijn gevoel, ik lees trouwens ook dat er een week niet gezwommen mocht worden, dit was mij iig niet verteld alleen dat we de eerste 6 wkn veilig moesten vrijen Ik ben een paar dagen na de plaatsing ook naar CP geweest en ben ook gaan zwemmen en geen last gehad, ja wat bloeding omdat ik sowieso ongesteld moest worden en van het plaatsen Inmiddels heb ik mijn controle gehad en de mirena zat gelukkig goed